رییس دفتر تخصصی سینما اصفهان گفت: به ۱۰ فیلم به یاد عباس کیارستمی و تنها با لوکیشن جاده اجازه ساخت داده شده است.به گزارش سینماسینما، مصطفی حیدری شامگاه ۳۱ تیر ماه در مراسم آئین رونمایی از مجموعه فیلمهای کوتاه داستانی “جاده” گفت: شهریور سال گذشته «دفتر تخصصی سینما» بر آن شد تا با هدف بالا بردن سطح برنامههای تخصصی این دفتر و برای همه نگاهها و سلیقهها به زبان سینما برای یک شهر کار کند. قرار را بر آن گذاشتیم تا از موازی کاری و صرفا ایجاد رقابت بپرهیزیم و در نهایت تمرکز ما بر فیلمنامه و تولید فیلم باشد.
وی ادامه داد: متاسفانه وقتی نام شهرداری به میان میآید نگاهها عابر بانکی میشود، این در حالی است که تا پایان ماه مبارک رمضان که برنامه عصرهای سینما از سوی انجمن سینمای اصفهان برگزار شد، تمام برنامههای این دفتر به طور مشارکتی صورت گرفت. نزدیک به ۲۵۰ میلیون تومان بودجه ما بود، نگارستان امام خمینی با دادن سالن، انجمن سینما با تامین برخی تجهیزات و … در شکل گیری و اجرای برنامهها نقش داشتند.
رییس دفتر تخصصی سینما اصفهان با بیان اینکه این دفتر سعی در تخصصی سازی برنامه دارد، گفت: بعد از آن که به مدت ۱۰ ماه در نقش حامی عمل کردیم، به این نتیجه رسیدیم تا تجدید نظری، در برنامههای اجرایی، با اولویت فیلمنامه و سپس تولید فیلم داشته باشیم. شروع این برنامهها نیز با سینما “جاده” بوده است و در ادامه برنامه انتقال تجربه و برنامههای بسیار دیگری را نیز خواهیم داشت.
حیدری با اشاره به برخی شکایات در مورد انتخاب فیلمنامهها و فیلم سازان گفت: اگر در میان دوستان کسانی هستند که با این بودجههای کم و با همین کیفیت حاضر به همکاری و ساخت فیلم هستند ما استقبال میکنیم. برای ساخت هریک از این سری از فیلمهای مجموعه “جاده” تقریبا ۱ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان بودجه صرف شد.
وی گفت: پیشنهاد ساخت فیلمهای “جاده” سال گذشته در شورای داستانی دفتر تخصصی مطرح شد، در ابتدا قرار بود فیلمها ۳ دقیقهای و با رویکرد سینمای عباس کیارستمی باشد. آثاری که برای شورا ارسال شد ۲۲ فیلم نامه بود که از میان آنها تنها سه فیلمنامه آثار خوبی بودند و از سویی تمامی آثار بیشتر از سه دقیقه زمان داشتند.
حیدری تصریح کرد: با صحبتهایی که در شورا انجام شد و با توجه به شرایط و بهبود جریان فیلم سازی در شهر به این نتیجه رسیدیم که به ۱۰ فیلم اجازه ساخت داده شود، اما از آنجا که فیلمها با رویکرد سینمای عباس کیارستمی همخوانی چندانی نداشت رویکرد را به یاد ایشان و تنها با لوکیشن جاده تغییر دادیم.
رییس دفتر تخصصی سینمای اصفهان اظهار کرد: از ۱۰ فیلم انتخاب شده ۷ فیلم در حال حاضر ساخته شده است، چرا که دو فیلم دیگر در شرایط مه آلود اتفاق می افتاد و باید در زمستان ساخته شود. یکی از فیلمها نیز به هزینهای بسیار بیشتری نیاز داشت که با شرایط فعلی سازگار نبود. امیدوارم این برنامه با تمام قوت و ضعفهایی که دارد در همین جا متوقف نشود و نقد و پیشنهادات سازندهای از مخاطبان دریافت کنیم تا آغاز راههای بعدی باشد.
در مراسم آئین رونمایی از مجموعه فیلمهای کوتاه داستانی “جاده”، از کارگردانهای فیلمهای تولید شده در این مجموعه از جمله، “راه” به کارگردانی احسان امینی، “الهک شکر پایند” به کارگردانی بهروز یزدانی، “نگار” به کارگردانی محمد فاضلپور ابوطالب، “نقطهجوش” به کارگردانی احمدرضا سیستان، “توکایدو” به کارگردانی عبدالله رحیمی، “یازده ونیم” به کارگردانی حامد امیری و “اهلی” به کارگردانی مجتبی اسپنانی تقدیر شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «طعم گیلاس» در قزاقستان
- در بخش ۱۰ فیلم برتر؛ «کلوزآپ» عباس کیارستمی در جشنواره ایدفا اکران میشود
- کیارستمی در آثار خود بیشتر به دنبال راه حل بود/ فرم برای کیارستمی همیشه اهمیت داشت
- معرفی نامزدهای دریافت گیلاس طلای جشنواره فیلم عباس کیارستمی
- افسون «کلوزآپ»/ یادداشت محمد حقیقت به مناسبت زادروز عباس کیارستمی
- در مراسم نکوداشت «عباس کیارستمی» مطرح شد: کیارستمی آبرودار واژه کار بود/ فیلمسازی کیارستمی در مسیر عکاسی او است
- رونمایی از پوستر اولین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- باشگاه سینمایی «جاده ابریشم» برگزار میکند؛ بزرگداشت عباس کیارستمی در پاریس
- معرفی هیات داوران اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- عیاری یک شگفتی در سینمای ایران است/ کیارستمی و عیاری پیش از هنر سینما، خود را کشف کردند
- هوتن شکیبا: دوست داشتم به جای همایون ارشادی در «طعم گیلاس» باشم
- تمجید هانکه از سینمای بیهمتای کیارستمی
- نمایش «شیرین» کیارستمی در جادوی سینما بنیاد حریری
- «شیرین»، مثل عشق زنانه
- «طعم گیلاس» در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی