احسان محمدحسنی مدیرعامل بنیاد «روایت فتح» خبرهایی مبنی بر انحلال انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس را رد کرده و آن را فضاسازی برخی افراد دانست.
به گزارش سینماسینما، احسان محمدحسنی مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری روایت فتح با بیان این موضوع که ساختار بنیاد فرهنگی روایت طی هفت ماهه گذشته شامل تغییراتی شده است درباره سرنوشت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس توضیحاتی ارایه داد.
وی با بیان اینکه بنیاد روایت طی بیست ساله گذشته دچار عقب ماندگی شده بود، گفت: برای جبران این عقب افتادگی نیاز بود که خون تازه در رگ های این بنیاد تزریق شود و مجموعه روایت فتح را از یک مجموعه خاموش و کنار افتاده به یک مجموعه در مرکز منظومه فرهنگی تبدیل کنیم. به همین منظور تصمیم گرفتیم نشان و برند محبوب روایت فتح را دوباره احیا کنیم و تمام تولیدات این بنیاد با همین برندعرضه شوند.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح درباره برخی اخبار مبنی بر انحلال انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس توضیح داد: انحلالی در کار نیست بلکه برخی از دوستان ما یک خبر موهوم و خودساخته را مطرح کردند و برمبنای صورت مساله ای که وجود خارجی نداشته شروع به جوسازی، توهین و تهمت کردند. برخی از این دوستان که اظهارنظر کردند مورد احترام ما و از پیشکسوتان و موسپیدکردگان سینمای دفاع مقدس هستند.
وی تاکید کرد: ما به هیچ وجه بنای انحلال این انجمن را نداریم و اتفاقا می خواهیم آن را تقویت کنیم. اگرچه گروه سینمایی روایت فتح از این پس تولیدات سینمایی بنیاد روایت را مدیریت خواهد کرد، اما ما به دنبال این هستیم که انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس را قوی تر از گذشته در عرصه سینما ببینیم که لازمه آن برگزاری مجمع عمومی و انتخاب شورای مرکزی و برگزیدن مدیرعامل انجمن است و امیدواریم این اتفاق تا قبل از جشنواره بعدی فیلم مقاومت در سال آینده رخ دهد.
این مدیر فرهنگی افزود: ما امروز در حوزه بیمه های تکمیلی هنرمندان انقلاب و دفاع مقدس و مسایل شخصی و رفاهی آنان انجمن یا صنفی را نداریم که انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس این خلا را پر خواهد کرد.
درباره انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس آدرس غلط می دهند
محمد حسنی اضافه کرد: مبنای فعالیت ما در گروه سینمایی روایت فتح میدان دادن به کسانی است که اثر قابل قبول و قدرتمند و باکیفیت تولید کنند؛ هم در محتوا و مضمون و هم در فرم و قالب. کسانی که اگرچه موسپیدکرده سینمای دفاع مقدس و مورد احترامند، اما باید اجازه تنفس به فیلمسازان دیگر هم بدهند. قرار نیست صرفا یک باند، گروه یا جناح به فعالیت در سینمای انقلاب و دفاع مقدس بپردازد. دفاع مقدس و انقلاب اسلامی متعلق به همه آنهایی است که دل در گروه این آب و خاک دارند.
مدیر بنیاد فرهنگی روایت فتح خاطرنشان کرد: ما امیدواریم کسانی که تولیداتشان بایگانی می شود و حتی خودشان از اکرانش سر باز می زنند، فضای سینمای دفاع مقدس را ملتهب نکنند. برخی دوستان مورد احترام ما که رفتارهایی شبیه «کاهنان معبد آمون» دارند درباره انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس آدرس غلط می دهند.
وی تاکید کرد: امیدواریم کسانی که سرگرم باشگاه داری و بساز و بفروشی هستند، دایه مهربان تر از مادر سینمای انقلاب نشوند. اگرچه آنها هم حق دارند فیلم بسازند، اما سیاست ما این است که کسانی که شایسته تر هستند و با آثارشان ثابت می کنند برای انقلاب و شهدای دفاع مقدس دلسوزترند در این عرصه بمانند و به فعالیت خود ادامه دهند.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح در پایان تاکید کرد: این مصاحبه را می خواستیم ۲ سال اینده انجام دهیم اما به خاطر دوستی خاله خرسه برخی از دوستان که می خواستند دل بچه های سینمایی را خالی کنند، لازم بود توضیحاتی درباره برنامه ها و فعالیت های بنیاد فرهنگی روایت فتح ارایه شود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مدیر سابق سازمان اوج، مشاور بنیاد فارابی شد
- با حکم رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح؛ جلال غفاری قدیر دبیر هفدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت شد
- استعفای مدیرعامل موسسه اوج از مدیریت بنیاد روایت فتح
- فراخوان پانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت منتشر شد
- تهیه کننده آخرین فیلم حاتمیکیا دبیر جشنواره فیلم مقاومت شد
- مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تغییر کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





