شاهین قدیانی
ویژگیهای ثبتنام آقای احمدینژاد در انتخابات ریاست جمهوری در هفته گذشته:
غافلگیری: تا لحظاتی قبل از ثبت نام، هیچکس نمیدانست وی قصد حضور در انتخابات را دارد. خبرگزاریها، سایتها، کانالهای هواداری وی، البته بعید نیست خودش هم نمیدانسته که قصد حضور دارد. بعد از ثبتنام بقایی گفته خب اینجا بیکار واستادیم شناسنامه را هم که آوردیم، یک ثبت نامی هم بکنیم. آقای مشایی هم در جهت اسپویل نشدن این سناریو وقتی با سوال خبرنگار در خصوص اینکه شما هم ثبت نام میکنید یا نه مواجه شد خیلی شیک و مجلسی گفت حالا ببینیم چی میشه.
آهنگ و حرکات موزون: از آنجا که در فیلمهای قبل از انقلاب همواره از آهنگ و حرکات موزون برای جذابیت فیلمها استفاده میشده (ما که ندیدیم، یک مسافر تو تاکسی تعریف میکرد) آقایان مشایی و بقایی و احمدینژاد هم در یک حرکت از پیش تمرین شده و سالساطور دست یکدیگر را بالا برده و چندین بار تکرار کردند: زنده باد بهار، زنده باد ایران. عکسهایی با موضوع دست افشانی آقای احمدینژاد در هنگام ثبت نام نیز در سایتهای خبری منتشر شد.
کددهی برای حدس زدن انتهای فیلم: به سبک فیلمهای هالیوودی که فلشبک به گذشته میزنند فیلم روز درختکاری را به یاد بیاورید (برای طبیعیتر شدن سیاه و سفید). در صحنهای از فیلم، مشایی در حالی که دیالوگ «خیلی از افراد بودند که عاشق بودند، عدالت را هم دوست داشتند اما شجاعت لازم را نداشتند، شجاعــــــت» را میگوید چند بار محکم به شانه احمدینژاد میکوبد و در انتها برای خالی نبودن عریضه دو بار هم روی شانه بقایی میزند. هنگام دیدن این صحنه با این سوال روبهرو میشویم که احمدینژاد به چه شجاعتی نیاز دارد که بعد از ثبتنام متوجه میشویم.
تسهیل سوالات سخت: آقای احمدینژاد در برخی مواقع به سبک پرویز پرستویی در فیلم مارمولک تخصص خاصی در دادن پاسخهای ساده به سوالات سخت دارد. وی در پاسخ به سوالی در خصوص نهی از ورود به انتخابات و دوقطبی شدن انتخابات در حالی که همه منتظر بودند کلی صغری، کبری بچیند میگوید خب الان که دو تا قطب توی انتخابات هست ما اگر بیاییم که دیگه دو تا قطب نیست سه تا میشود. احتمالا اگر قطب دومی هم در انتخابات نبود در پاسخ به این سوال میگفت ما کوچیک مردم ایران هستیم. ما مخلص مردم هستیم. ما اصلا قطب محسوب نمیشویم پس انتخابات دوقطبی نمیشود کلا یک قطبی است.
گرههای سناریو: بخشی که در آن مشایی میگوید من خودم یک درختم هنوز گرهگشایی نشده و مشخص نیست که فاز آن قسمت از فیلمنامه دقیقا چه بوده است.
قانون

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ویژگی های فیلمفارسی، در حوزه فوتبال به خوبی قابل انطباق است
- در سومین نشست «بازیابی» مطرح شد؛ نسبت سینماگران و قدرت؛ از فردین تا حاتمیکیا
- /اختصاصی/نوروز بیگی : حوزه هنری خواسته ای داشت که به پایان فیلم بی همه چیز آسیب می رساند
- هشدار جالب روزنامه فرهیختگان نسبت به تکرار تجربه ورشکستگی سینمای قبل از انقلاب
- گفتگو با حسن حسینی درباره «راهنمای فیلم سینمای ایران» (بخش دوم)/ واکاوی یک تحقیر تاریخی
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ تقابل انسان شهری و روستایی در سینمای پیش از انقلاب + ویدئو
- سلیقه اکثریت تماشاگران سینما به کمدیهای «کپی پیستی» رسیده
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- انتقاد شدید رضا مقصودی کارگردان فیلم خجالت نکش از سانسور این فیلم در تلویزیون
- کمال تبریزی: احمدینژاد دیگر جایی برای انتقامگیری ندارد
- ماجرای حذف سکانس احمدینژاد در «قلادههای طلا»
- واکنش کمال تبریزی به سوالی درباره دعوت از احمدی نژاد برای تماشای مارموز
- استوری امیر جدیدی در واکنش به توییت احمدینژاد برای سرنا ویلیامز
- فریدون جیرانی در تلویزیون :در دوره احمدی نژاد طبقه متوسط تحقیر شد
- چرا احمدی نژاد ،پیشنهاد همکاری با رامبد جوان را در خندوانه نپذیرفت ؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
آخرین ها
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- هدیه نوروزی سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده (۲)» با صدای فرهاد اصلانی
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند