شاهین قدیانی
ویژگیهای ثبتنام آقای احمدینژاد در انتخابات ریاست جمهوری در هفته گذشته:
غافلگیری: تا لحظاتی قبل از ثبت نام، هیچکس نمیدانست وی قصد حضور در انتخابات را دارد. خبرگزاریها، سایتها، کانالهای هواداری وی، البته بعید نیست خودش هم نمیدانسته که قصد حضور دارد. بعد از ثبتنام بقایی گفته خب اینجا بیکار واستادیم شناسنامه را هم که آوردیم، یک ثبت نامی هم بکنیم. آقای مشایی هم در جهت اسپویل نشدن این سناریو وقتی با سوال خبرنگار در خصوص اینکه شما هم ثبت نام میکنید یا نه مواجه شد خیلی شیک و مجلسی گفت حالا ببینیم چی میشه.
آهنگ و حرکات موزون: از آنجا که در فیلمهای قبل از انقلاب همواره از آهنگ و حرکات موزون برای جذابیت فیلمها استفاده میشده (ما که ندیدیم، یک مسافر تو تاکسی تعریف میکرد) آقایان مشایی و بقایی و احمدینژاد هم در یک حرکت از پیش تمرین شده و سالساطور دست یکدیگر را بالا برده و چندین بار تکرار کردند: زنده باد بهار، زنده باد ایران. عکسهایی با موضوع دست افشانی آقای احمدینژاد در هنگام ثبت نام نیز در سایتهای خبری منتشر شد.
کددهی برای حدس زدن انتهای فیلم: به سبک فیلمهای هالیوودی که فلشبک به گذشته میزنند فیلم روز درختکاری را به یاد بیاورید (برای طبیعیتر شدن سیاه و سفید). در صحنهای از فیلم، مشایی در حالی که دیالوگ «خیلی از افراد بودند که عاشق بودند، عدالت را هم دوست داشتند اما شجاعت لازم را نداشتند، شجاعــــــت» را میگوید چند بار محکم به شانه احمدینژاد میکوبد و در انتها برای خالی نبودن عریضه دو بار هم روی شانه بقایی میزند. هنگام دیدن این صحنه با این سوال روبهرو میشویم که احمدینژاد به چه شجاعتی نیاز دارد که بعد از ثبتنام متوجه میشویم.
تسهیل سوالات سخت: آقای احمدینژاد در برخی مواقع به سبک پرویز پرستویی در فیلم مارمولک تخصص خاصی در دادن پاسخهای ساده به سوالات سخت دارد. وی در پاسخ به سوالی در خصوص نهی از ورود به انتخابات و دوقطبی شدن انتخابات در حالی که همه منتظر بودند کلی صغری، کبری بچیند میگوید خب الان که دو تا قطب توی انتخابات هست ما اگر بیاییم که دیگه دو تا قطب نیست سه تا میشود. احتمالا اگر قطب دومی هم در انتخابات نبود در پاسخ به این سوال میگفت ما کوچیک مردم ایران هستیم. ما مخلص مردم هستیم. ما اصلا قطب محسوب نمیشویم پس انتخابات دوقطبی نمیشود کلا یک قطبی است.
گرههای سناریو: بخشی که در آن مشایی میگوید من خودم یک درختم هنوز گرهگشایی نشده و مشخص نیست که فاز آن قسمت از فیلمنامه دقیقا چه بوده است.
قانون
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ویژگی های فیلمفارسی، در حوزه فوتبال به خوبی قابل انطباق است
- در سومین نشست «بازیابی» مطرح شد؛ نسبت سینماگران و قدرت؛ از فردین تا حاتمیکیا
- /اختصاصی/نوروز بیگی : حوزه هنری خواسته ای داشت که به پایان فیلم بی همه چیز آسیب می رساند
- هشدار جالب روزنامه فرهیختگان نسبت به تکرار تجربه ورشکستگی سینمای قبل از انقلاب
- گفتگو با حسن حسینی درباره «راهنمای فیلم سینمای ایران» (بخش دوم)/ واکاوی یک تحقیر تاریخی
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ تقابل انسان شهری و روستایی در سینمای پیش از انقلاب + ویدئو
- سلیقه اکثریت تماشاگران سینما به کمدیهای «کپی پیستی» رسیده
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- انتقاد شدید رضا مقصودی کارگردان فیلم خجالت نکش از سانسور این فیلم در تلویزیون
- کمال تبریزی: احمدینژاد دیگر جایی برای انتقامگیری ندارد
- ماجرای حذف سکانس احمدینژاد در «قلادههای طلا»
- واکنش کمال تبریزی به سوالی درباره دعوت از احمدی نژاد برای تماشای مارموز
- استوری امیر جدیدی در واکنش به توییت احمدینژاد برای سرنا ویلیامز
- فریدون جیرانی در تلویزیون :در دوره احمدی نژاد طبقه متوسط تحقیر شد
- چرا احمدی نژاد ،پیشنهاد همکاری با رامبد جوان را در خندوانه نپذیرفت ؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت





