جایزه حقوق بشر هامبورگ ۲۰۲۲ به فیلم «مجبوریم» رضا دُرمیشیان اهدا شد.
به گزارش سینماسینما، شب گذشته ۱۱ شهریور ماه، در نشست انجمن فرهنگی هنری ادبی «همنشست»، جایزه حقوق بشر هامبورگ ۲۰۲۲ به رضا دُرمیشیان برای ساخت فیلم «مجبوریم» اهدا شد.
این مراسم در سینما متروپولیس شهر هامبورگ با حضور رضا دُرمیشیان برگزار شد و این جایزه توسط استاد جلال خالقی مطلق ادیب، زبانشناس، ایرانشناس و شاهنامهپژوه ایرانی ساکن هامبورگ به این فیلمساز اهدا شد.
این جایزه ششمین جایزه فیلم «مجبوریم» پس از جوایز بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره وزول فرانسه، جایزه بینالمللی بهترین فیلم از نگاه تماشاگران چینه چیتا هلند، جایزه اصلی بهترین فیلم، جایزه بهترین فیلم تماشاگران و جایزه بهترین فیلم هیات داوری نتپک (شبکه ارتقای سینمای آسیاوپاسیفیک) جشنواره آسیاتیکای رم است.
«مجبوریم» در ایران در جشنواره فجر پذیرفته نشد اما لوح تقدیر کانون وکلای دادگستری استان بوشهر، تندیس یادبود مددکاران اجتماعی ایران، لوح تقدیر کانون وکلای دادگستری گیلان، لوح تقدیر سه انجمن «انجمن حقوقشناسی»، مؤسسه فرهنگی هنری «حقوق و هنر» و «خانه اندیشمندان علوم انسانی» بخشی از تقدیرهایی است که از این فیلم به عمل آمده است.
فیلم «مجبوریم» در بیش از بیست جشنواره جهانی همچون توکیو، هنگهنگ، شانگهای، ترانسیلوانیا رومانی، سائوپائولوی برزیل، مونز بلژیک، چنای، پونا، بنگلور، بلگراد حضور داشته است.
عرضه و پخش بینالمللی «مجبوریم» محمد اطبایی (مستقلهای ایرانی) است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «سگ بند» و «انفرادی» همچنان در صدر فروش/ گیشه سینما سردتر میشود؟
- بیانیه کانون فیلم و عکس دانشگاه صنعتی اصفهان/ چرا با نمایش «مجبوریم» در یک دانشگاه مخالفت شد؟
- فروش میلیاردی فیلمها، در حالیکه هنوز هیچ کدام یک میلیون مخاطب نداشتهاند
- «مجبوریم» از چهارشنبه اکران میشود/ تشکیل شورای صنفی جدید تا یکشنبه
- نمایش آثاری که در ایران اکران نداشتهاند/ آثار سینمایی هشتمین جشنواره فیلمهای ایرانی در زوریخ اعلام شد
- «مجبوریم» بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره وزول شد
- «مجبوریم» در جشنواره «مونز» بلژیک
- «مجبوریم» در فستیوال فیلم «بنگلور» به نمایش در میآید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





