فیلم سینمایی «خورشید» ساخته مجید مجیدی جایزه «فانوس طلایی» بخش جنبی جشنواره ونیز را نصیب خود کرد.
به گزارش سینماسینما نهاد اجتماعی فرهنگی سینه سرکولی جایزه «فانوس طلایی» بخش جنبی را اهدا میکند که امسال این جایزه به فیلم سینمایی «خورشید» رسید.
در بیانیه نهاد اجتماعی فرهنگی سینه سرکولی آمده است: «خورشید وفادارانه جهان دزدیده شده کودکی را روایت میکند. این فیلم تضاد میان دنیای کودکی و بزرگسالان را به خوبی نشان میدهد. این تضاد به روشنی توسط این کودکان و راهی که قرار است بروند تا تبدیل به چهره های بالغی شوند نشان داده می شود.
از این مهم تر پرداختن به بدسرپرستی یا بی سرپرستی کودکان کار و نبود آموزش و نگرش سرکوب کننده رفتارهایی که باعث میشود، این کودکان به نوعی از کودکی خود محروم شوند جالب توجه است.
در این راستا توجه خاصی شده به مسئله بازی که به حالت عادی تعریف کننده بخشی از کودکی است و اینجا بازی ناچارا تبدیل به زنجیره کار می شود که توسط بچه ها برنامه ریزی می شود. نقطه اوج این داستان از طریق یک کارگردانی بسیار خوب اجرا شده که تمرکزش روی جزییات است.موسیقی فیلم احساس درستی ایجاد می کند بدون اینکه خودش را تحمیل کند.
باید به بازی فوق العاده بازیگران نوجوان اشاره شود که خارق العاده احساسات را بیان میکنند. پیروزی نهایی فیلم واقع بینانه است زمانی که صدای زنگ مدرسه در فضای خالی مدرسه می پیچد.»
هفتادو هفتمین جشنواره فیلم ونیز ایتالیا با وجود شیوع کرونا از ۲ تا ۱۲ سپتامبر امسال (۱۲ تا ۲۲ شهریور) در حال برگزاری است و تا ساعاتی دیگر اختتامیه آن برگزار خواد شد.
در این دوره از جشنواره ونیز، مجید مجیدی با فیلم خورشید در بخش رقابت اصلی نماینده سینمای ایران است و برای رسیدن به شیر طلایی با ۱۷ فیلم دیگر از جمله زن یک جاسوس به کارگردانی کیوشی کوراساوا (ژاپن)، پیرو ساخته چایتانیا تامانه (هند) و جهان پیشرو اثر مونا فستولد (آمریکا) رقابت میکند.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- وقتی درختان شهر در جشنواره شهر موضوعیت ندارد
- اختصاصی سینماسینما؛ نسخه مرمت شدهی «باشو غریبه کوچک» در جشنواره ونیز
- سینمای ملی ایران را تعریف کنید و شکل آن را بکشید
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- یک فیلم ایرانی به بخش روزهای مولفین جشنواره ونیز راه یافت
- نویسنده مراکشی رئیس افتخاری بخش روزهای مؤلفین جشنواره ونیز شد
- فیلم کوتاه «نیمهباز، نیمهبسته» به بخش افقهای جشنواره ونیز راه یافت
- فیلمهای بخش کلاسیکهای ونیز معرفی شدند/ به یاد دسیکا و ماسترویانی
- با بازی مایکل کیتون؛ فیلم ترسناک تیم برتون ونیز ۲۰۲۴ را افتتاح میکند
- ایزابل هوپر رئیس هیات داوران جشنواره ونیز شد
- مارکو مولر مدیر هنری یک جشنواره ایتالیایی شد
- مجید مجیدی: در خطر سقوط قرار داریم/ تاریخ و فرهنگ باید نقشه راه باشند
- معرفی برندگان جشنواره ونیز/ شیر طلا به «بیچارگان» رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران





