
فیلم «سینما خر» (مِشمِشه) موفق به دریافت جایزه «مرجان طلایی» از جشنواره بیگور اسپانیا شد.
به گزارش سینماسینما و به نقل از مشاور رسانهای پروژه، جایزه ویژه بهترین فیلم ششمین دوره فستیوال فیلمهای کمدی بیگور اسپانیا با عنوان «مرجان طلایی» با اتفاق نظر آرا اعضای هیأت داوران به فیلم ایرانی «سینما خر» به نویسندگی و کارگردانی شاهد احمدلو و تهیهکنندگی علی یاور رسید.
با توجه به مضمون «سینما خر» که مصائب طاقتفرسای یک گروه فیلمسازی را در طول ساخت یک اثر سینمایی روایت میکند، در بیانیه هیأت داوران جشنواره بیگور از این فیلم به عنوان «نامه عاشقانهاى به سینما» یاد شده است.
این اولین جایزه جهانی «سینما خر» (مِشمِشه) محسوب میشود. این فیلم مستقل، جزو معدود فیلمهاى کمدى سیاه ایرانى است که به عنوان نماینده سینماى ایران در مجامع بینالمللى خوش درخشیده است.
ششمین دوره فستیوال فیلمهای کمدی بیگور اسپانیا از هشتم تا دوازدهم اکتبر در ایالت کاتالونیا برگزار شد.
پخشکننده جهانی «سینما خر» موسسه بینالمللى هنر هفتم با مدیریت علیرضا شاهرخى است.
عکس از: شهاب احمدلو، رضا امینیان


لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاهی به فیلم سینمایی «شاهنقش»؛ وقتی میز و قدرت، آلودگی میآورد…
- «شاه نقش» تابستان اکران میشود
- معرفی داوران یک بخش جشنواره فیلمهای ورزشی/ گزارشگر ورزشی داور جشنواره فیلم شد
- اولین گردهمایی جوانان کانون کارگردانان سینما برگزار شد/ سینما به سمت حذف کارگردانان صاحب فکر و اندیشه میرود
- اسامی آثار راهیافته به دومین جشنواره فیلم نوستالژیا اعلام شد
- «سیاه باز» برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده میشود
- شاهد احمدلو خبر داد/ «مورچه خوار» تابستان امسال اکران میشود
- افتتاح جشنواره جهانى بنگلور هند با یک فیلم ایرانی
- فیلمبرداری «مورچه خوار» به پایان رسید
- فیلم شاهد احمدلو در جشنواره «بوسان» نامزد شد
- پایان فیلمبرداری و تدوین «مشمشه» شاهد احمدلو
- میترا حجار در «مِشمِشه» بازی میکند
- کارگردان «چند میگیری گریه کنی؟» پس از سالها سراغ «مشمشه» میرود
- بوسه بازیگر و کارگردان بر دستان ناصر تقوایی
- بازگشت شاهد احمدلو به سینما با یک طنز اجتماعی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





