تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۳/۲۸ - ۱۶:۲۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 187781

شصت و سومین جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی فهرست برندگان خود را با حضور یک انیمیشن کوتاه ایرانی اعلام‌ کرد.

به گزارش سینماسینما، انیمیشن کوتاه «یونیفورم ما» ساخته یگانه مقدم در شصت و سومین دوره جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی فرانسه موفق به کسب جایزه بهترین انیمیشن کوتاه اول شد.

این انیمیشن درباره یک زن جوان ایرانی است که دوران تحصیل خود را از میان چروک‌ها و درزهای لباس قدیمی خود به یاد می‌آورد. این اثر، ترکیبی از تکنیک‌های دوبعدی و استاپ‌موشن است و در بخش مسابقه آثار کوتاه جشنواره انسی ۲۰۲۳ نمایش داده شد.

انیمیشن «مرغ برای لیندا!» ساخته «کیارا مالتا» و  «سباستین لادنباخ» که با دست نقاشی شده است، در اختتامیه جشنواره انیمیشن انسی جایزه اصلی یعنی کریستال بهترین اثر را کسب کرد.

این انیمیشن دوبعدی داستان مادری را روایت می‌کند که تلاش می‌کند برای شام دخترش مرغ درست کند، این درحالی این که مادر بلد نیست که چطور باید این غذا را درست کند و از طرفی هم برای پیدا کردن مرغ در شهر با مشکل مواجه شده است.

این انیمیشن همچنین برنده جایزه بنیاد گان برای توزیع شد.

امسال انیمیشن «آژیر» ساخته سپیده فارسی سینماگر ایرانی و محصول مشترک فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ و بلژیک، در جمع ۱۱ اثر بخش مسابقه اصلی انسی انتخاب شده بود که جایزه بهترین موسیقی انیمیشن را دریافت کرد.

همچنین انیمیشن سینمایی «ژولیت و شاه» به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر به بخش آثار در حال ساخت (Work in Progress) و انیمیشن «آتش‌ها» ساخته محمد باباکوهی و محصول فرانسه در بخش آثار دانشجویی پذیرفته شده بود.

«چهار روح گرگ صحرایی آمریکای شمالی» نیز یک انیمیشن دوبعدی است که برنده جایزه داوران شد.

انیمیشن ژاپنی «تونلی به سمت تابستان، خروج خداحافظی‌ها» هم در بخش جایزه «پل گریمولت» جشنواره انسی به عنوان برگزیده معرفی شد.

«سیروکو و قلمرو باد» که انیمیشن افتتاحیه جشنواره امسال بود، جایزه مخاطبان را دریافت کرد. این انیمیشن داستان دو خواهری را روایت می‌کند که مسیری را دنیای خود به یک کتاب کودک پیدا می‌کنند که وقایع آن در «پادشاهی باد» اتفاق می‌افتد.

شصت و سومین جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی از تاریخ ۱۱ تا ۱۷ ژوئن (۲۱ تا ۲۷ خرداد) برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

 

آخرین ها