انیمیشن فرانسوی «بدنم را از دست دادم» به جایزه بهترین اثر بلند جشنواره بینالمللی «انسی» را به خود اختصاص داد.
به گزارش سینماسینما، «بدنم را از دست دادم» به کارگردانی «جرمی کلاپین» که اولین بار در بخش هفته منتقدین جشنواره فیلم کن امسال رونمایی شد و برای اولین بار جایزه بزرگ نسپرسو این بخش از کن را به عنوان یک اثر انیمیشن کسب کرد، علاوه بر جایزه بهترین فیلم بلند جشنواره «انسی»، جایزه بهترین اثر از نگاه مخاطبان جشنواره را نیز از آن خود کرد.
هیأت داوران بخش رقابتی جشنواره انسی از انیمیشن «بونوئل در هزارتوی لاکپشتها» به کارگردانی «سالوادور سیمو» محصول مشترک اسپانیا و هلن نیز به صورت ویژه تقدیر کردند.
در بخش بهترین انیمیشن کوتاه نیز «به یادماندنی» ساخته «برونو کولت» از فرانسه جایزه اول را نصیب خود کرد و جایزه هیأت داوران نیز به فیلم «عمو توماس: سرگذشت روزها» به کارگردانی «ریجینا پسوا» محصول مشترک کانادا، فرانسه و پرتغال رسید.
پیش از این انیمیشن ایرانی «پسر دریا» به کارگردانی «عباس جلالی یکتا» برنده جایزه ویژه شهر انسی در بخش دورنمای فیلمهای کوتاه جشنواره بینالمللی فیلم انیمیشن «انسی» فرانسه شده است.
انیمیشن «گرگم و گله میبرم» به کارگردانی امیر هوشنگ معین و همچنین انیمیشن «گرسنگی» ساخته زهرا رستمپور نیز در بخش آثار دانشجویی جشنواره انیمیشن «انسی» پذیرفته شده بودند.
جشنواره فیلمهای انیمیشن «انسی» یکی از معتبرترین رویدادها در عرصه پویانمایی در سطح بینالمللی است که هر ساله در ماه ژوئن در شهر انسی فرانسه برگزار میشود، شروع این جشنواره به سال ۱۹۶۰ برمیگردد که در ابتدا بهصورت دوسالانه برگزار میشد اما از سال ۱۹۹۸ به رخدادی سالانه تبدیل شده است.
جشنواره بینالمللی فیلم «انسی» از تاریخ ۱۰ تا ۱۵ ژوئن ۲۰۱۹ (۲۰ تا ۲۵ خرداد) در کشور فرانسه برگزار میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- موقعیت سیاسی امروز جهان روی جوایز اسکار فیلم خارجی تاثیر میگذارد؟
- جایی که ترس نیست/ نگاهی به فیلم «خرس نیست»
- نگاهی به فیلم اتاق تاریک / قصهی آدمهای خوبی که شکلنگرفتهاند!
آخرین ها
- فیلمساز مستقل ایرانی در جشنواره هندی؛ ناهید حسنزاده داور جشنواره بینالمللی فیلم کلکته شد
- در بیانیهای مشترک مطرح شد؛ ابراز نگرانی خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی درباره قانون حجاب و عفاف
- نگاهی به فیلم «باغ کیانوش»؛ پرهیز از شعارزدگی
- همکاری کارگردان ایتالیایی با ستاره فیلم برنده اسکار
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نوسفراتو»؛ ادای احترام رابرت اگرز به یک کلاسیک ژانر وحشت خونآشامی
- موزه سینما برگزار میکند: «مهرجویی؛ سینماگر فیلسوف»
- برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما از نگاه انجمن منتقدان فیلم نیویورک اعلام شد
- «نان و گل سرخ»؛ مستندی درباره زنان شجاع افغان در برابر محدودیتهای طالبان
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ شان پن: آکادمی اسکار با بزدلی عجیبش، تخیل و تنوع فرهنگی را محدود کرده است
- «بازنده»؛ حکایت آدمهای بازندهی زخمی
- نگین کیانفر: ناصر ممدوح از هویت و باورپذیری صدای خود مراقبت کرد
- مدیر پلتفرم فیلیمو خبر داد؛ دریافت ابلاغیه شکایت صداوسیما به دلیل پخش فوتبال و «جوکر» و چند سریال
- درگذشتِ نیلز آرستروپ و پارک مین جه
- «دو پرتره از دو نقاش معاصر» بررسی شد/ دانشگاهها نباید تنها به آموزش تئوریک بسنده کنند
- «مردی متفاوت» بهترین فیلم جوایز گاتهام شد
- تصاویری از پشت صحنه سریال«آیدا بین»
- کنسرت-نمایش لیلای بی مجنون / گزارش تصویری
- انتشار فراخوان اولین جشنواره عکس و فیلم تهران؛ «لالهزار»
- برنامه کارگاههای جشنواره «سینماحقیقت» اعلام شد
- علیرضا رئیسیان مطرح کرد؛ مرگ مغزی سینمای ایران بر اثر یک شوک غیرعادی
- رکوردهایی که با یک فروش انفجاری جابهجا شد/ فروش ۳ روزه «موآنا ۲»؛ بهترین افتتاحیه انیمیشنی از والت دیزنی
- معرفی مستندهای بلند و نیمهبلند هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- میزبانی صربستان از سومین جشنواره فیلم مستند ایران
- فوت یکی از برندگان اسکار/ مارشال بریکمن درگذشت
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- کارگردان «کابین» مطرح کرد/ یاسر خیر: گفتوگو، گمشده فرهنگ ماست
- حسین توشه درگذشت
- معرفی ۲۰ مستند کوتاه راه یافته به بخش ملی جشنواره «سینماحقیقت» هجدهم
- اکران آنلاین از سینماحقیقت حذف شد/ رأیگیری مردمی جشنواره زیر نظر خانه سینما
- موقعیت سیاسی امروز جهان روی جوایز اسکار فیلم خارجی تاثیر میگذارد؟