انیمیشن فرانسوی «بدنم را از دست دادم» به جایزه بهترین اثر بلند جشنواره بینالمللی «انسی» را به خود اختصاص داد.
به گزارش سینماسینما، «بدنم را از دست دادم» به کارگردانی «جرمی کلاپین» که اولین بار در بخش هفته منتقدین جشنواره فیلم کن امسال رونمایی شد و برای اولین بار جایزه بزرگ نسپرسو این بخش از کن را به عنوان یک اثر انیمیشن کسب کرد، علاوه بر جایزه بهترین فیلم بلند جشنواره «انسی»، جایزه بهترین اثر از نگاه مخاطبان جشنواره را نیز از آن خود کرد.
هیأت داوران بخش رقابتی جشنواره انسی از انیمیشن «بونوئل در هزارتوی لاکپشتها» به کارگردانی «سالوادور سیمو» محصول مشترک اسپانیا و هلن نیز به صورت ویژه تقدیر کردند.
در بخش بهترین انیمیشن کوتاه نیز «به یادماندنی» ساخته «برونو کولت» از فرانسه جایزه اول را نصیب خود کرد و جایزه هیأت داوران نیز به فیلم «عمو توماس: سرگذشت روزها» به کارگردانی «ریجینا پسوا» محصول مشترک کانادا، فرانسه و پرتغال رسید.
پیش از این انیمیشن ایرانی «پسر دریا» به کارگردانی «عباس جلالی یکتا» برنده جایزه ویژه شهر انسی در بخش دورنمای فیلمهای کوتاه جشنواره بینالمللی فیلم انیمیشن «انسی» فرانسه شده است.
انیمیشن «گرگم و گله میبرم» به کارگردانی امیر هوشنگ معین و همچنین انیمیشن «گرسنگی» ساخته زهرا رستمپور نیز در بخش آثار دانشجویی جشنواره انیمیشن «انسی» پذیرفته شده بودند.
جشنواره فیلمهای انیمیشن «انسی» یکی از معتبرترین رویدادها در عرصه پویانمایی در سطح بینالمللی است که هر ساله در ماه ژوئن در شهر انسی فرانسه برگزار میشود، شروع این جشنواره به سال ۱۹۶۰ برمیگردد که در ابتدا بهصورت دوسالانه برگزار میشد اما از سال ۱۹۹۸ به رخدادی سالانه تبدیل شده است.
جشنواره بینالمللی فیلم «انسی» از تاریخ ۱۰ تا ۱۵ ژوئن ۲۰۱۹ (۲۰ تا ۲۵ خرداد) در کشور فرانسه برگزار میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





