با متوقف شدن نمایش کمدیها در دهه اول محرم، اکران فیلمهای غیرکمدی در حالی ادامه دارد که برخی فیلمهای نوروزی با تعداد سالنها و سانسهای بیشتر میزبان تماشاگران هستند.
به گزارش سینماسینما، همزمان با توقف اکران فیلمهای کمدی از بیستم تیرماه نمایش دیگر فیلمهای سینمایی که از هفتههای گذشته روی پرده رفته اند، ادامه دارد و همچنین تعدادی از فیلمهایی که در سبد اکران نوروزی بودند با در اختیار گرفتن سانسهای بیشتر فعلاً جایگزین کمدیها شدهاند.
جدیدترین فیلمی که به چرخه اکران اضافه شده «یادگار جنوب» است که پس از چند بار دریافت نوبت و ثبت قرارداد در شورای صنفی نمایش بالاخره از دو روز قبل بر پرده سینماها رفته تا یکی دیگر از فیلمهای جامانده از جشنوارههای فجر چند سال قبل، کم شود.
در روزهای گذشته فیلم مناسبتی «شور عاشقی» همزمان با ماه محرم به نمایش درآمده است. این فیلم سال گذشته در جشنواره فجر رونمایی شد و اکنون در بیش از ۱۴۰ سالن در حال اکران است.
علاوه بر این دو فیلم و در غیاب کمدیها، «روایت ناتمام سیما»، «بیبدن»، «این جمعیت قابل کنترل»، «عطرآلود»، «کوچه ژاپنیها»، «آبی روشن»، «مست عشق»، «آسمان غرب»، «نیلگون»، «آپاراتچی»، «نوروز»، «نیلگون» و انیمیشن «ایلیا جستجوی قهرمان» نیز در حال اکران هستند.
این فیلمها در کنار کمدیهایی که از ابتدای سال با تعداد مخاطب زیاد روی پرده بودند، همچون «سال گربه»، «تگزاس ۳»، «خجالت نکش ۲» و «تمساح خونی» و نیز چند فیلم نوروزی دیگر همانند «پرویز خان»، در سومین هفته تیرماه فروش کلی سینما را به بیش از ۶۲۶ میلیارد تومان رساندهاند و میزبان حدود ۱۱ میلیون نفر هم بودند.
در ادامه این گزارش آخرین آمار (تقریبی) فروش فیلمها و تعداد تماشاگران را بر اساس اطلاعات درج شده در سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) تا ظهر روز جمعه ۲۲ تیرماه به ترتیب میزان فروش مشاهده میکنید.
«تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی: دو میلیون و ۷۵۱ هزار نفر تماشاگر و ۱۶۵ میلیارد تومان فروش
«تگزاس ۳» به کارگردانی مسعود اطیابی: ۲ میلیون و ۵۶۱ هزار نفر تماشاگر و ۱۴۷ میلیارد تومان فروش
«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی: یک میلیون و ۹۴۶ هزار نفر تماشاگر و ۱۱۲ میلیارد تومان فروش
«خجالت نکش ۲» به کارگردانی رضا مقصودی: ۸۹۶ هزار نفر تماشاگر و ۵۰ میلیارد تومان فروش
«بیبدن» به کارگردانی مرتضی علیزاده: ۷۷۰ هزار نفر تماشاگر و ۴۶ میلیارد تومان فروش
«آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری: ۲۴۰ هزار نفر تماشاگر و ۱۰ میلیارد تومان فروش
«ایلیا جستجوی قهرمان» به کارگردانی علی موسوینژاد: ۲۰۰ هزار نفر تماشاگر و ۷ میلیارد و ۷۵۵ میلیون تومان فروش
«آپاراتچی» به کارگردانی قربانعلی طاهرفر: ۱۰۳ هزار نفر تماشاگر و ۵ میلیارد و ۷۸۷ میلیون تومان فروش
«عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم دوست: ۸۹ هزار نفر تماشاگر و ۴ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان فروش
«نوروز» به کارگردانی سهیل موفق: ۷۱ هزار نفر تماشاگر و ۳ میلیارد و ۸۳۸ میلیون تومان فروش
«یادگار جنوب» به کارگردانی حسین دوماری و پدرام پورامیری: ۱۵ هزار نفر تماشاگر و یک میلیارد و ۲۱۴ میلیون تومان فروش
«آبی روشن» به کارگردانی بابک خواجه پاشا: ۱۳ هزار نفر تماشاگر و ۸۷۹ میلیون تومان فروش
«روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی: ۸ هزار نفر تماشاگر و ۵۵۱ میلیون تومان فروش
«نیلگون» به کارگردانی حسین سهیلیزاده: ۸ هزار نفر تماشاگر و ۴۹۸ میلیون تومان فروش
«شور عاشقی» به کارگردانی داریوش یاری: ۴۹۰۰ نفر تماشاگر و ۲۱۸ میلیون تومان فروش
«تاوان» به کارگردانی رامین سهراب: ۳۵۰۰ نفر تماشاگر و ۱۸۶ میلیون تومان فروش
«کوچه ژاپنیها» به کارگردانی امیرحسین ثقفی: ۲۰۰۰ نفر تماشاگر و ۱۲۷ میلیون تومان فروش
«این جمعیت قابل کنترل» به کارگردانی محمدمتین اوجانی: ۱۸۰۰ نفر تماشاگر و ۱۰۷ میلیون تومان فروش
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کاهش ۴ میلیونی مخاطبان سینما در ۸ ماه/ «پیرپسر» پرفروشترین فیلم سال تا نیمه آبان
- رقابت کمدیها با یک انیمیشن در سینماها/ هزار و ۱۹۲ میلیارد سهم گیشه فروش فیلم از ابتدای سال ۱۴۰۴
- فروش گیشه سینماها در مرداد ماه به ۹۳۰ میلیارد رسید
- سه فیلم جدید در گیشه/ فروش ۲۵ میلیاردی سینماها در هفته گذشته
- گزارش گیشه سینماها؛ «پیرپسر» صدر جدول فروش هفتگی/ فیلمهای خارجی دوباره اکران میشوند؟
- جدیدترین آمار فروش فیلمها؛ ۶.۸ میلیارد، سهم گیشه در سه روز گذشته
- تازهترین آمار فروش فیلمهای روی پرده؛ ۴۰۹ میلیارد، سهم گیشه سینماها از ابتدای ۱۴۰۴
- گزارشی از گیشه سینماها؛ فیلمهای جدید ۱۹ میلیارد در ۳ روز فروختند
- نزدیک به ۷۲ میلیارد تومان فروش آنلاین سینمای ایران در نوروز ۱۴۰۴
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- سریال کُمدی «خجالت نکش» نوروز منتشر میشود
- گزارشی از فروش فیلمهای روی پرده؛ یک فیلم کمدی پیشتاز گیشه سینماها/ برنده سیمرغ مردمی ۱۴۰۳ در رده هفتم
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- گزارشی از فروش سینماها؛ بیش از ۶۶ میلیارد تومان سهم گیشه سینما در هفته گذشته
- تازهترین آمار از فروش فیلمهای روی پرده/ فیلم بهرام افشاری؛ پیشتاز گیشه سینما در تعطیلی آخر هفته
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





