نویسنده فیلمنامه «ساعت ۵ عصر» درباره بازیگران این اثر و شخصیتهای آن عنوان کرد که بازیگر نقش اصلی سیامک انصاری است و کار بر اساس شخصیت وی در مجموعههای قبلی مدیری طراحی شده است.
به گزارش سینماسینما، به نقل از مهر خشایار الوند درباره جزییات فیلم سینمایی که قرار است مهران مدیری آن را کارگردانی کند، گفت: خط اصلی «ساعت ۵ عصر» از مهران مدیری است و من و امیرمهدی ژوله طرح اولیه آن را درآوردیم و من این روزها در کنار کارهای دیگرم مشغول کار روی طرح این فیلمنامه هم هستم.
وی درباره این اثر سینمایی و نوع کمدی آن توضیح داد: کمدی اصیل از نوعی تلخی هم برخوردار است چون انتقاد می کند و به یک نکته، رفتار و یا هنجار حتی با دست انداختن آن اتفاق واکنش نشان می دهد، «ساعت ۵ عصر» هم به همین شکل است. این اثر از باقی کارهای مدیری رئال تر، زمان آن معاصر است و افراد قابل شناسایی هستند. اتفاقاتی که در آن رخ می دهد ممکن است مثل همه کارهای کمدی کمی خرق عادت باشد اما وقوع آنها غیرممکن و فانتزی نیست.
«ساعت ۵ عصر» اثری متفاوت از مدیری است
نویسنده مجموعه های «شب های برره» و «مرد هزار چهره» درباره اینکه این اثر تا چه حد از انتقادات سیاسی برخوردار است، اظهار کرد: ما به دنبال دسته بندی انتقادات به سیاسی و اجتماعی نیستیم. ناهنجاری هایی وجود دارد که منشاء آنها سیاست، فرهنگ، جامعه و… است و شخصیت فیلم ما هم درگیر این ناهنجاری ها می شود.
الوند درباره ویژگی این فیلمنامه سینمایی در مقایسه با دیگر آثار مدیری در تلویزیون عنوان کرد: هوشمندی مهران مدیری در تلویزیون در این است که می داند برای ۶۰ میلیون مخاطب کار می سازد و مجبور است که روی سرگرم کردن مخاطب فکر کند و شوخی هایش به گونه ای باشد که به کسی برنخورد اما ممکن است بعضی از این قید و بندها در این فیلم وجود نداشته باشد و کار با شکل و شمایل دیگری دربیاید. حدس خود من این است که «ساعت ۵ عصر» اثری متفاوت از مدیری خواهد بود.
بازیگر اصلی سیامک انصاری است
وی درباره شخصیت اصلی این فیلم سینمایی یادآور شد: بازیگر اصلی این فیلم سینمایی سیامک انصاری است و اصلا ما برای طراحی شخصیت روی خود او فکر کردیم اما اینکه شخصیت های فرعی را چه کسانی بازی می کنند هنوز مشخص نیست. این فیلم هم براساس شخصیت خود انصاری در مجموعه های مدیری به نگارش درآمده است.
الوند درباره شخصیت انصاری در این کمدی ها برای مخاطب لو رفته است، اظهار کرد: وودی آلن ۵۰ سال یک شخصیت را بازی کرد. باب هوپ، والتر ماتائو و جری لوئیس و همه کمدین های اصیل پرسونایی برای خود می سازند که وقتی در ذهن مخاطب جا افتاد و شکل گرفت دیگر به آن دست نمی زنند و حتی ظاهر را هم عوض نمی کنند. شما یک فیلم را نمی توانید پیدا کنید که جری لوئیس حتی ظاهر خود را تغییر داده باشد و مثلا موی خود را کوتاه کرده یا سبیل گذاشته باشد. همه کمدین ها تلاش می کنند به برند تبدیل شوند پس چرا باید آن را خراب کرد. شخصیتی هم که از سیامک انصاری در طول این سال ها ساخته شده است نباید دست بخورد.
امیدوارم بعد از «علی البدل» نگارش فیلم مهران مدیری را شروع کنم
نویسنده مجموعه «قهوه تلخ» درباره موقعیت شخص دانا در میان عده ای ابله که معمولا انصاری در آن قرار می گیرد، بیان کرد: مسلما در این فیلم سینمایی ویژگی هایی وجود دارد که مخاطب شگفت زده شود و حضور انصاری در این کار بستگی به موقعیت هایی دارد که برایش ایجاد می شود.
وی در پایان درباره زمان شروع رسمی نگارش فیلمنامه و همچنین همفکری با مدیری عنوان کرد: اگر کار در سریال «علی البدل» که مشغول نگارش فیلمنامه آن برای سیروس مقدم هستم تمام شود امیدوارم بتوانیم زودتر به این کار برسیم. من و مدیری اکنون مثال «ف» و «فرحزاد» را داریم اگر مدیری یک جمله بگوید من می دانم منظورش چیست و اگر من نکته ای را بیان کنم او متوجه خواهد شد. بنابراین چندان نیازی هم نداریم با هم حرف بزنیم و چشم بسته متوجه سخن هم خواهیم شد ولی در عین حال مرحله به مرحله با هم گپ می زنیم و کار را جلو می بریم.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- متوهمی به نام «اون»!
- مهران مدیری و الناز شاکردوست در فیلم جدید هاتف علیمردانی
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- «قهوه پدری» مهران مدیری از در شبکه نمایش خانگی
- «محکوم» در راه شبکه نمایش خانگی
- سیامک انصاری مجری «بازمانده» شد
- از ۶ صبح تا ۵ عصر خبری نبود!
- مهران مدیری با «گل یا پوچ» در شبکه نمایش خانگی
- تدارک مهران مدیری برای اکران فیلم جدیدش از چهارشنبه
- فیلمهای سعید سهیلی و مهران مدیری در راه سینماها/ تعویق یک هفتهای اکران «یادگار جنوب»
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
- بازگشت ایرج طهماسب و فرزاد حسنی/ موضع صداوسیما درباره مهران مدیری
- ادعای عجیب مدیر شبکه۴؛ مدیری، علیخانی، جوان و صحت جرأت نمیکنند به تلویزیون بروند
- فیلم مهران مدیری به تدوین رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
آخرین ها
- رکوردشکنی «پایتخت ۷» در تلوبیون؛ ۳۳۰ میلیون دقیقه تماشا و ۶۶۰ هزار کاربر همزمان
- فوت بازیگر آمریکایی؛ ریچارد چمبرلین درگذشت
- بزرگداشت رخشان بنیاعتماد برگزار شد
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم