تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۱۰/۱۲ - ۱۲:۳۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 147917

صادق جوادی، انیماتور، از روند تولید انیمیشن جدیدش به نام «پَر» می‌گوید.

به گزارش سینماسینما، صادق جوادی انیماتور که پیش از این از ساخت انیمیشن جدید خود با عنوان «پَر» خبر داده بود درباره این اثر گفت: انیمیشن «پَر» را قرار است با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کار کنیم که در حال حاضر در مرحله انیماتیک قرار دارد. مرحله انیماتیک، بعد از استوری بورد و قبل از شروع تولید است؛ یک نخسه اولیه از فیلم که قابل دیدن است ولی خیلی از جزییات را ندارد. می‌توان در این مرحله ریتم و تا حدودی حرکت‌ها را دید، تدوین کرد، موسیقی را ساخت و هم‌زمان تولید فیلم را شروع کرد.

وی درباره شروع تولید انیمیشن بیان کرد: از ماه آینده تولید آن شروع می‌شود که نسبت به کارهای قبلی‌ام تولید متفاوت‌تری دارد زیرا در «پر» می‌خواهم از حضور بازیگر استفاده کنم، بازیگر مشهوری نیست بلکه به عنوان رفرنس حرکت استفاده می‌شود. قصه کار غالبا در یک فضای بسته مثل اتاق اتفاق می‌افتد و جنس بازی این آدم‌ها و تعاملشان با یکدیگر خیلی مهم است به همین دلیل ترجیح می‌دهم از حرکات یک بازیگر در کارم استفاده کنم.

کارگردان انیمیشن «کچل کفترباز» با اشاره به بی‌کلام بودن انیمیشن ادامه داد: هدف من از انتخاب بازیگر بحث تجاری بودن یا مانور تبلیغاتی آن نیست بلکه به دلیل بی‌کلام بودن انیمیشن، بازیگر باید در هنگام بازی روی بدن خود تسلط داشته باشد چراکه بازی فیزیکال او خیلی مهم است به همین دلیل از بازیگران تئاتر استفاده می‌کنم که روی بدن خود تسلط داشته باشد و بتواند حس را با بدنش منتقل کند. جاهایی در فیلم که درگیری وجود دارد باید بتوان از حرکات بازیگران به عنوان رفرنس استفاده کرد زیرا به لحاظ داستانی یک فضای رئالیسم جادویی دارد یعنی رئالی که در آن یک‌دفعه اتفاق غیرواقعی‌ای می‌افتد. برای اینکه آن اتفاق غیرواقعی خوب از آب در بیاید چاره‌ای نداریم جز اینکه بخش رئال را درست به نمایش درآوریم، به همین دلیل از بازیگر استفاده می‌کنم.

جوادی درباره داستان «پر» که مخاطب آن بزرگسال است، عنوان کرد: داستان پدر و پسری است که نسبتا فقیر هستند و با هم زندگی می‌کنند تا اینکه پای پیرمردی به زندگی آن‌ها باز می‌شود و این رابطه ۲ نفره وقتی تبدیل به سه نفر می‌شود، مقداری دچار چالش شده و حتی در وضعیت مالی زندگی آن‌ها هم تغییراتی بوجود می‌آورد.

این انیماتور درباره تکنیک استفاده شده در این انیمیشن گفت: تکنیک آن دو بعدی و کلاسیک است ولی جاهایی از تری دی کمک می‌گیرم، برای بازی کاراکتر هم از بازیگر استفاده می‌کنم ولی به این معنا نیست که روتوسکوپی کرده و از صد در صد بازی او استفاده می‌کنم بلکه از آن برای کار خود الهام می‌گیرم.

کارگردان انیمیشن پرافتخار «روباه» درباره زمان به اتمام رسیدن تولید این انیمیشن بیان کرد: تولید انیمیشن با فیلم متفاوت است، فیلم معمولا برنامه‌ریزی‌ای دارد که طبق آن پیش می‌رود و پروسه تولیدش سریع‌تر است ولی برای تولید انیمیشن یک برنامه‌ریزی اولیه داریم که خیلی از عوامل روی آن تاثیر می‌گذارد. برآورد اولیه من برای تولید «پر» این بود که یک سال طول می‌کشد اما الان فکر می‌کنم درواقع از زمانی که تولیدم را شروع کنم، یک سال طول می‌کشد یعنی مجموعا می‌شود یک سال و نیم. خودم امیدوار هستم که برای سال آینده همین موقع کارم تمام شده باشد که بتوانم برای سال ۲۰۲۲ پخش بین‌المللی آن را شروع کنم.

وی در پایان با اشاره به لطمه خوردن فیلم در این دوران خاطرنشان کرد: خیلی عجله‌ای برای تولید ندارم زیرا در این شرایط برای فیلم‌هایی که تولیدشان تمام می‌شوند و آماده نمایش هستند خیلی اتفاق‌های خوبی نمی‌افتد، یعنی به واسطه آنلاین بودن، چه نمایش فیلم‌ها و چه حضورشان در فستیوال‌ها خیلی به فیلم لطمه می‌زند و آن‌طور که باید دیده نمی‌شود، از طرفی هم فیلمساز نمی‌تواند فیلم را نگه‌ دارد و بعد از اتمام این وضعیت ارایه کند زیرا کاری که تمام شده است باید ارایه داد و تاریخ مصرف آن را نمی‌شود خیلی دستکاری کرد به همین دلیل ترجیح می‌دهم که از تولید کارم لذت ببرم تا کمی شرایط بیرونی هم برای ارایه اثر آماده شود.

از عوامل این اثر که نهایی شده‌اند می‌توان به موسیقی: بهنام معیریان، طراحی فضا و بک گراند: سارا صابری فومنی، نویسنده، کارگردان، طراحی استوری بورد و شخصیت: صادق جوادی، طراحی رنگ: مهدی خلیلی، تهیه‌کننده: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اشاره کرد.

منبع: صبا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها