با اعلام جزئیات آرای ۱۰ چهره موثر سینما در سال ۱۳۹۷ آکادمی سینماسینما، آرای مربوط به حسین انتظامی که در رتبه هفتم قرار گرفته، اعلام شد؛ ۲۰ نفر به او رای دادهاند و امتیاز او ۳۸٫۵ است.
به گزارش سینماسینما، امسال در دومین سال گزینش چهره موثر سینمایی آکادمی سینماسینما ۲۰۷ منتقد، روزنامهنگار سینمایی و فعالان رسانههای سینمایی آرایشان را به سه برگزیده برتر خود اختصاص دادند. سال گذشته در این نظرسنجی ۱۷۰ نفر شرکت کرده بودند. این نظرسنجی که بدون هیچ فهرست پیش فرض و کاملا براساس انتخاب آزاد شرکتکنندگان صورت گرفت به این ترتیب بود که هر فرد امکان سه انتخاب داشت و برای انتخاب خود دلایل مدنظر را ذکر کرد. در عین حال از تمامی افراد شرکتکننده در نظرسنجی کسب اجازه شد تا آرا و دلایل مطرح شده برای انتخابهایشان منتشر شود.
آرای رتبه هفتم: حسین انتظامی
۱
حسین انتظامی؛ به دلیل توجه به بحث شفافسازی مالی در سینما و افشای گزارشها مالی در این نهاد که تاکنون بهصورت کامل افشا نمیشد.
امیرحسین مکاریانی – انتخاب اول
۲
حسین انتظامی؛ برای بحث شفافسازی مالی.
نیوشا روزبان – انتخاب اول
۳
حسین انتظامی؛ شفافیت در اعلام آمار مربوط به بخشهای مختلف سینما و کم کردن فاصله بین تصمیمات و اطلاعرسانی درباره آنها.
سمیه علیپور – انتخاب اول
۴
حسین انتظامی؛ به دلیل ورود دقیق به بحث بازسازی ساختار سینمایی دولتی و شفافسازی عملکرد و هزینه.
حسین سلطان محمدی – انتخاب اول
۵
حسین انتظامی؛ در این سال بهعنوان سرپرست سازمان سینمایی معرفی شد و قدمهایی در زمینه شفافسازی مسائل مالی در سینمای کشور برداشت که در این راستا دیگران را نیز با خود همراه کرد.
زهرا صفایی- انتخاب اول
۶
حسین انتظامی؛ با کوله باری از تجربه در عرصه رسانه و مدیریت دولتی در عرصه فرهنگ آبان ۹۷ سرپرست سازمان سینمایی شد و از همان زمان بنا را بر شفافسازی گذاشت و به جلب اعتماد اهالی سینما پرداخت. حضور کوتاهمدت ولی تأثیرگذار او در سازمان سینمایی نشان داد که او برای استفاده از تجربههای مدیریتی خود در عرصه رسانه و فرهنگ در ایجاد تحول اساسی در ساختار سازمان سینمایی تصمیم جدی دارد.
محمد سلیمانی – انتخاب دوم
۷
حسین انتظامی؛ به خاطر نگاه تا اینجا خوبش نسبت به آنچه پیشتر در سازمان سینمایی، در پردهای از ابهام بود. «شفافسازی در سینما» بهویژه مقدار و تخصیص بودجهها در زیرمجموعههای تولید و پخش، آغازگر یک امیدواری است برای سازمان بیمار و شبهه انگیز سینمایی.
مهدی شیبانی زاده – انتخاب دوم
۸
حسین انتظامی؛ به دلیل اجرای طرح شفافیت در سینما.
علی زادمهر – انتخاب دوم
۹
حسین انتظامی؛ به نظر میرسد آمدن او به سازمان سینمایی نویدبخش روزهای خوب باشد. مدیری که اگر حمایت اهالی سینما را داشته باشد میتواند اثرات درخشانی را در سینمای ایران برجای گذارد. فعلاً قدمهای هرچند کوتاه اما خوبی برداشته است. اکران فیلم وحدتآفرین آشغالهای دوستداشتنی اتفاق خوبی در کارنامه مدیریتی او بود. امید است مسیر شفافیت و عدالت را ادامه دهد.
رضا میرمحرابی – انتخاب دوم
۱۰
حسین انتظامی؛ برای تلاش در جهات شفافسازی در حوزه سینما.
آروین مؤذن زاده- انتخاب دوم
۱۱
از لحاظ دوران مدیریت حضور ابراهیم داروغه زاده و انتظامی که باعث اکران فیلمهای توقیفی شدند.
غزل نهانی – انتخاب دوم
۱۲
حسین انتظامی؛ به جهت حضور در رأس سازمان سینمایی و احیای فرهنگ شفافیت و ضرورت خلق فضایی در جهت سالمسازی فضای اقتصاد سینما.
علی نعیمی – انتخاب دوم
۱۳
حسین انتظامی؛ برای تأکید بر شفافسازی مناسبات سینما.
عباس کریمی – انتخاب دوم
۱۴
حسین انتظامی؛ از باب افشای گزارشهایی در حوزههای مالی و …
حسین گوهرپور – انتخاب دوم
۱۵
حسین انتظامی؛ او از زمانی که سرپرستی سازمان سینمایی را بر عهده گرفت با شعار «شفافیت در سینما» وارد میدان شد؛ بهطوریکه با روی کار آمدنش، شاهد انتشار ریز عملکردهای مالی مؤسسههای تابع سازمان سینمایی بودیم.
الهام درفشی – انتخاب سوم
۱۶
حسین انتظامی؛ شفافسازی در مورد مسائل مختلف.
پریسا ساسانی – انتخاب سوم
۱۷
حسین انتظامی؛ به جهت جدیت در اجرایی شدن شفافیت مالی در زیرمجموعههای سازمان سینمایی و تلاش برای تحول در ساختارهای معیوب و مستهلک این سازمان (بهرغم انتقادات و ضعفها، همت گام گذاشتن در این مسیر قابلتحسین است).
محمد صابری – انتخاب سوم
۱۸
حسین انتظامی؛ به خاطر قدمهایی که در راستای شفافیت در سینمای ایران برداشتند.
هادی فیروزمندی – انتخاب سوم
۱۹
حسین انتظامی؛ به دلیل اینکه توانسته تا به امروز و در شرایط پر خطیر سیاسی و اقتصادی مدیریت سینما را با آرامش جلو ببرد و تصمیمات زیر بنایی برای سینما بگیرد.
ایزد مهرآفرین – انتخاب سوم
تعداد رأیهای حسین انتظامی ۲۰ رأی
یک رأی به درخواست رأیدهنده غیرقابلانتشار است.
مجموع امتیاز ۳۸٫۵
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- لزوم شفافسازی در مکاتبات اداری وزارت ارشاد؛ انتشار نامههای عمومی ظرف ۴۸ ساعت
- حسین انتظامی معاون توسعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد
- فقدان مدیریت استراتژیک/ کرونا چطور به دادِ مسئولین سینمایی بیبرنامه رسید
- آغاز به کار رئیس جدید سازمان سینمایی/ خزاعی: به تحول ساختارها و کالبدشکافی و درون درمانی سینما نیاز داریم
- پیامهای تسلیت مدیران و صنوف سینمایی برای درگذشت فرشته طائرپور
- طرح حمایت از اکران فیلمهای جدید تصویب شد
- گزارش آیین اختتامیه چهارمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران/ پژوهشگران برتر سینما معرفی شدند
- انتظامی: تغییر گروه مشاغل انتظار جامعه سینمایی از ستاد ملی کرونا است
- آثار مجید مجیدی در اسپانیا بررسی میشود
- مرتضی شایسته: آییننامه شورای صنفی اکران برای سال ۱۴۰۰ تصویب شد
- مصوبات جدید کارگروه بررسی آسیبهای کرونا در سینما
- اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران / گزارش تصویری
- کاناپه در کمد، روزهای ابدی روی آنتن
- توضیحاتی درباره تغییراتی که در روند صدور مجوز فیلم-تئاترها به وجود آمده است
- انتشار گزارشهای عملکرد مالی تنها به عادیسازی رویههای غلط موسسات منجر شد/ شفافسازی در سینما چه دردی را دوا کرد؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود
- نگاهی به تازهترین قسمت برنامه «اکنون»؛ سیر و سلوک بازیگری





