تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۵/۲۲ - ۰۹:۳۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 118863

با اعلام جزئیات آرای ۱۰ چهره موثر سینما در سال ۱۳۹۷ آکادمی سینماسینما، آرای مربوط به علی نصیریان که در رتبه پنجم قرار گرفته، اعلام شد؛ ۳۰ نفر به او رای داده‌اند و امتیاز او ۵۶ است.

به گزارش سینماسینما، امسال در دومین سال گزینش چهره موثر سینمایی آکادمی سینماسینما ۲۰۷ منتقد، روزنامه‌نگار سینمایی و فعالان رسانه‌های سینمایی آرایشان را به سه برگزیده برتر خود اختصاص دادند. سال گذشته در این نظرسنجی ۱۷۰ نفر شرکت کرده بودند. این نظرسنجی که بدون هیچ فهرست پیش فرض و کاملا براساس انتخاب آزاد شرکت‌کنندگان صورت گرفت به این ترتیب بود که هر فرد امکان سه انتخاب داشت و برای انتخاب خود دلایل مدنظر را ذکر کرد. در عین حال از تمامی افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی کسب اجازه شد تا آرا و دلایل مطرح شده برای انتخاب‌هایشان منتشر شود.

آرای رتبه چهارم: رضا میرکریمی

۱

رضا میرکریمی؛ به دلیل مقاومت در برگزاری جشنواره جهانی فجر و بی‌توجهی به برخی از حاشیه‌سازی‌ها و تحلیل‌های آب دوغ خیاری!

محمد تاجیک – انتخاب اول

۲

رضا میرکریمی؛ به دلیل برگزاری جشنواره جهانی فجر که صبورانه پای آن ایستاده و هرسال کیفیت برگزاری این جشنواره بهتر از قبل شده باوجود همه موانعی که قابل حدس است. گروهی که برای برگزاری این جشنواره انتخاب‌شده و سطح استاندارد برگزاری آن، جشنواره جهانی را در چند سال اخیر تبدیل به جشنواره‌ای کرده که برای اولین بار در ایران نزدیک به این کیفیت برگزار می‌شود و تنها روزنهٔ نزدیکی سینمای ایران به جشنواره‌های بین‌المللی ست. این مدیون ممارست گروه برگزاری است و در رأس آن رضا میرکریمی.

ثمین مهاجرانی – انتخاب اول

۳

رضا میرکریمی؛ به خاطر خوش‌فکری و پشتکار در برگزاری دقیق، مبتکرانه و جریان ساز جشنوارهٔ جهانی فیلم فجر

امید نجوان – انتخاب اول

۴

رضا میرکریمی؛ میرکریمی برای چهارمین دوره پی‌درپی دبیری جشنواره جهانی فیلم فجر را بر عهده داشته و در هر دوره توانسته بزرگانی را از سینمای جهان به کشور دعوت کند. در سال ۹۷ این سینماگر هم یک فیلم ساخت که در جشنواره فیلم فجر موردتوجه قرار گرفت و هم یک فیلم تهیه کرد.

شراره داودی – انتخاب اول

۵

رضا میرکریمی؛ به خاطر برگزاری جشنواره جهانی فجر که بی‌شک منظم‌ترین جشنواره با استاندارد مطلوب در ایران قرار می‌گیرد، است؛ و البته در کنار آن با ساخت فیلم خوب «قصر شیرین» از دغدغه‌ی اصلی‌اش که فیلم‌سازی است، غافل نشده است.

فرامرز روشنایی – انتخاب اول

۶

رضا میرکریمی؛ به دلیل مدیریت جشنواره جهانی که مثل سال‌های قبل به‌خوبی انجام داده و در کنارش هم فیلم کارگردانی کرده هم تهیه‌کنندگی.

مریم قربانی نیا – انتخاب اول

۷

رضا میرکریمی؛ به دلیل برگزاری مستمر جشنواره جهانی فجر، باکیفیت و سازمان‌دهی قابل‌توجه و تعریفی مشخص و کاربردی و نتیجتاً بالا بردن سطح برگزاری جشنواره‌ها در کشور که درنهایت نه‌تنها وجهه سینمای کشور که چهره فرهنگی و اجتماعی ایران را در سطح بین‌المللی، به حد توان و بضاعت ارتقا داده است.

حسام مقامی کیا – انتخاب اول

۸

مؤثرترین چهره سال سینمای ایران در سال ۹۷ به نظرم رضا میرکریمی بود که با تلاشش برای جشنواره جهانی فیلم فجر و دعوت از چهره‌های سینمایی مطرح جهان مانند الیور استون باعث شد تا جایگاه جشنواره جهانی فیلم فجر تغییر اساسی پیدا کند و گام‌های بهتری در راستای شناساندن سینمای ایران برداشته شود.

زهرا نجفی – انتخاب اول

۹

رضا میرکریمی؛ به دلیل برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر به‌طور منظم و استاندارد انعکاس بهترین‌های سینمای روز جهان

انیسه نجفی نشلی – انتخاب اول

۱۰

رضا میرکریمی؛ به دلیل بی‌توجه به فضای پروپاگاندای آلوده در فضای مصنوعی خبر و تلاش برای ارتباط با سینمای جهان در شرایط تحریمی کشور

امیرحسین مکاریانی – انتخاب دوم

۱۱

رضا میرکریمی؛ به جهت برگزاری جشنواره‌ای با معیارهای جهانی که علا رغم تمامی کمبودها و تحریم‌ها موفق شد تا سال‌به‌سال کیفیت برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر را ارتقا بخشد و جشنواره جهانی را به‌خوبی معرفی کند. حضور مهمانانی شناخته‌شده و نمایش آثاری باکیفیت از نشانه‌های این رشد است.

تینا میرکریمی – انتخاب دوم

۱۲

رضا میرکریمی؛ برای برگزاری جشنواره‌ای استاندارد در سطح بین‌المللی (فجر جهانی) و نمایش چهره واقعی ایران، همچنین توجه به فیلم‌های محور مقاومت

محمد کلهر – انتخاب دوم

۱۳

رضا میرکریمی؛ برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر در شرایط تحریم

منوچهر دین‌پرست – انتخاب دوم

۱۴

رضا میرکریمی؛ در جشنواره سی و هفتم فیلم فجر که عرصه رقابت فیلم‌هایی با سرمایه‌گذاری کلان بود، فیلم «قصر شیرین» به‌عنوان یک اثر جاده‌ای استاندارد که تحسین همه طیف‌های فکری را در پی داشت و با بازیگردانی درست رضا میرکریمی، تصویر تازه‌ای از حامد بهداد را پیش روی مخاطب قرار داده بود، این کارگردان را بی‌شک در میان تأثیرگذارترین‌ها قرار می‌دهد. پیام میرکریمی راین بود که همچنان بدون سرمایه‌گذاری کلان، می‌توان آثار تحسین‌برانگیزی ساخت و این پیام را به‌خوبی منتقل کرد.

مهدی خرمدل – انتخاب دوم

۱۵

رضا میرکریمی؛ برگزاری جشنواره فیلم فجر به‌نحوی‌که شایسته سینمای ایران در سطح جهان است از تلاش‌های چشمگیر میرکریمی در سال گذشته محسوب می‌شود.

دنیا عیوضی – انتخاب دوم

۱۶

رضا میرکریمی؛ به خاطر تداوم دبیری در جشنواره جهانی فیلم فجر و برگزاری منظم آن و ارتباط و رایزنی با فیلم‌سازان جهانی برای حضور در آن با همه تحریم‌ها و مشکلاتی که خارجی‌ها برای حضور در ایران دارند و ساخت فیلم خوب قصر شیرین

رضا پورزارعی – انتخاب دوم

۱۷

رضا میرکریمی؛ تلاش برای حفظ استاندارد fiff علیرغم مشکلات تازه در مقطع حساس کنونی.

جلیل اکبری صحت – انتخاب دوم

۱۸

رضا میرکریمی؛ برگزاری جشنواره فیلم فجر به‌نحوی‌که شایسته سینمای ایران در سطح جهان است از تلاش‌های چشمگیر میرکریمی در سال گذشته محسوب می‌شود.

دنیا عیوضی- انتخاب دوم

۱۹

رضا میرکریمی؛ «قصر شیرین» نشان داد رضا میرکریمی همچنان یکی از صاحب سبک‌ترین کارگردانان سینمای ایران است که به روزگار نسل‌های قبل از خود دچار نشده است.

امیر موسی کاظمی – انتخاب سوم

۲۰

سعید روستایی و سید رضا میرکریمی به‌عنوان دو سینماگر نمونه از دو نسل، به‌واسطه ساخت دو اثر مهم سینمایی این سال‌ها و تداوم حضور موفق در فیلم‌سازی، در یک فضای متشتت و پر از سوءتفاهم

علی افشار – انتخاب سوم

۲۱

رضا میرکریمی؛ به خاطر آبروداری سینمای جمهوری اسلامی ایران در ابعاد جهانی و ارائه مدیریتی درخشان در جذب و پرورش جوان‌های مستعد و مشتاق و ترویج تعامل و محبت بین قشرهای مختلف علاقه‌مند به سینما

محمود گبرلو – انتخاب سوم

۲۲

رضا میرکریمی؛ این بار نه به خاطر دبیری جشنواره جهانی فیلم فجر، بلکه به خاطر ساخت فیلمی ماندگار با حضور دو بازیگر کودک و قصه و داستانی که شخصیت‌های فیلمش را قضاوت نکرده است.

احمدرضا معراجی – انتخاب سوم

۲۳

رضا میرکریمی؛ آقای رضا میرکریمی سال ۹۷ را با دبیری جشنواره جهانی فجر و برگزاری جشنواره‌‌‌ای درخور اعتنا و آبرومند آغاز کرد و پس‌ازآن پیش‌تولید فیلم «قصر شیرین» را در مقام کارگردان اثر شروع کرد که در جشنواره فیلم فجر توانست استقبال بسیار خوب مردم و منتقدان را به دنبال داشته باشد. در همان سال نیز در مقام تهیه‌کننده، یکی از جنجالی‌ترین و پر حاشیه‌ترین فیلم‌های سال ۹۷ یعنی «ما همه باهم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی را تولید کرد. حضور آقای میرکریمی در سه نقش مهم و مؤثر و خروجی موفق کارهایشان در سال ۹۷ درخور اعتنا و تقدیر است.

دنیا چهرازی – انتخاب سوم

۲۴

رضا میرکریمی؛ دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر پس از ۴ دوره این جشنواره را علی‌رغم تمام مشکلات بین‌المللی و تحریم‌ها خوب برگزار می‌کند. البته این جشنواره را نمی‌توان با جشنواره‌های درجه الف جهان مقایسه کرد، اما در جایگاه خودش و با حضور فیلم‌های عمدتاً هنری، این جشنواره قابل‌تأمل است و می‌تواند در سال‌های بعدی بهتر از این هم باشد.

نرگس خرقانی – انتخاب سوم

۲۵

رضا میرکریمی؛ چندمین تجربه موفق او در برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر و اصرار او بر ادامه راه پر چالشی که در پیش‌گرفته نشان داد که می‌توان هم فیلم‌ساز خوبی بود و هم جشنواره‌ای جهانی را در شرایط تحریم مدیریت و صاحب شخصیت و هویت کرد.

محمد سلیمانی – انتخاب سوم

۲۶

رضا میرکریمی؛ برای برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر و تثبیت برند این جشنواره در منطقه و جهان

امید سهرابی – انتخاب سوم

۲۷

رضا میرکریمی؛ به دلیل تلاش رو به رشدی که برای برند سازی «جشنواره جهانی فیلم فجر» دارد.

عباس عبدالعلی زاده – انتخاب سوم

۲۸

رضا میرکریمی؛ در سخت‌ترین شرایط و با کمترین امکانات جشنواره بین‌المللی فجر را با استانداردی قابل‌قبول برگزار کرد.

سینا علی محمدی – انتخاب سوم

۲۹

رضا میرکریمی؛ به خاطر برگزاری جشنواره در شرایط تحریم

حسین گوهرپور – انتخاب سوم

 

یک رأی به درخواست رأی‌دهندگان غیرقابل‌انتشار است.

تعداد آرا: ۳۰

مجموع امتیاز: ۵۶

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها