با اعلام جزئیات آرای ۱۰ چهره موثر سینما در سال ۱۳۹۷ آکادمی سینماسینما، آرای مربوط به محسن امیریوسفی که در رتبه سوم قرار گرفته، اعلام شد؛ ۴۴ نفر به او رای دادهاند و امتیاز او ۱۰۸٫۵ است.
به گزارش سینماسینما، امسال در دومین سال گزینش چهره موثر سینمایی آکادمی سینماسینما ۲۰۷ منتقد، روزنامهنگار سینمایی و فعالان رسانههای سینمایی آرایشان را به سه برگزیده برتر خود اختصاص دادند. سال گذشته در این نظرسنجی ۱۷۰ نفر شرکت کرده بودند. این نظرسنجی که بدون هیچ فهرست پیش فرض و کاملا براساس انتخاب آزاد شرکتکنندگان صورت گرفت به این ترتیب بود که هر فرد امکان سه انتخاب داشت و برای انتخاب خود دلایل مدنظر را ذکر کرد. در عین حال از تمامی افراد شرکتکننده در نظرسنجی کسب اجازه شد تا آرا و دلایل مطرح شده برای انتخابهایشان منتشر شود.
آرای رتبه سوم: محسن امیریوسفی
۱
محسن امیر یوسفی؛ به دلیل صبوری و تلاش چندساله برای اکران فیلم «آشغالهای دوستداشتنی».
غزل نهانی – انتخاب اول
۲
محسن امیریوسفی؛ به نظرم محسن امیریوسفی را میتوان بهعنوان یکی از چهرههای برتر امسال انتخاب کرد. کارگردانی که آنقدر در اکران شدن «آشغالهای دوستداشتنی» پافشاری کرد تا سرانجام به حقش رسید. فیلمی که باسیاستها و تصمیمهای غلط برخی، شش سال بیدلیل در توقیف به سر برد و پس از اکرانش هم همه دیدند که آب از آب تکان نخورد.
امیریوسفی بهجای اعتراض در این شش سال میتوانست با خیال راحت به سراغ ساخت فیلم یا حتی فیلمهای بعدی خود برود، اما ترجیح داد تا زمان مشخص شدن تکلیف اکران «اشغالها…» فیلم دیگری نسازد.
امین اعتمادی مجد – انتخاب اول
۳
محسن امیریوسفی؛ به خاطر اینکه آنقدر بر سر موضع اصولی و زحمتش ایستاد که دستگاه سانسور از رو رفت و توانست فیلمش را اکران کند و مورد استقبال نسبی تماشاگران هم قرار گرفت. او نمونه موفقی از پشتکار و پایداری و نرمش به خرج ندادن سر اصولی است که باید باشند.
بهزاد وفاخواه – انتخاب اول
۴
محسن امیر یوسفی؛ برای ممارست و خستگیناپذیری درگرفتن حقش برای اکران فیلم «آشغالهای دوستداشتنی»
سعیده اله دادی – انتخاب اول
۵
محسن امیر یوسفی؛ مرد خستگیناپذیر باپشتکار و سماجت خودش هرچند نتوانست دریکی از دورههای جشنواره فیلم فجر حضورداشته باشد، اما سرانجام فیلمش «آشغالهای دوستداشتنی» رنگ پرده را دید و به فروش قابلتوجهی همدست یافت. او بیشک چهره برتر سینمای ایران در سال ۹۷ است.
احمد شاهوند – انتخاب اول
۶
محسن امیر یوسفی؛ اصرار بر حق قانونی اکران فیلم «آشغالهای دوستداشتنی».
نرگس عاشوری – انتخاب اول
۷
محسن امیر یوسفی؛ به خاطر سالها صبر و تلاش بیمثالش و درنهایت موفقیتی که حاصل کرد.
مهسا همتی – انتخاب اول
۸
محسن امیر یوسفی؛ به خاطر ایستادن پای جریان ادامهدار فیلمش و مسیر سخت سانسور و توقیف برای «آشغالهای دوستداشتنی»
شیوا آبا – انتخاب اول
۹
محسن امیر یوسفی؛ به خاطر استقامت مدنی در ستاندن حقی عمومی و مبارزه باسلیقه تحدیدکننده، در مقطع بسیار حساس کنونی
جلیل اکبری صحت – انتخاب اول
۱۰
من با توجه به اینکه گزینههای زیادی هم وجود نداشت (حداقل از دید خودم) محسن امیریوسفی رو انتخاب میکنم بهعنوان سمبل امید در سینمای ایران! (دلایلش هم خیلی واضح و لزومی ندارد وقت کلمات و شما رو بگیرم… در ضمن اینرو هم بگویم فیلمش رو دوست نداشتم ولی خب این اصل موضوع رو تغییر نمیده)
علی اناری – انتخاب اول
۱۱
محسن امیر یوسفی؛ برای به ثمر نشستن اکران «آشغالهای دوستداشتنی»
آیدا اورنگ – انتخاب اول
۱۲
انتخاب من «آشغالهای دوستداشتنی» و محسن امیریوسفی.
علی باذل – انتخاب اول
۱۳
سماجت و ایستادگی محسن امیریوسفی برای اکران فیلم «آشغالهای دوستداشتنی» و تلاش چندین و چندباره او برای حضور در جشنواره فیلم فجر و دیگر محافل رسمی…
تینا جلالی – انتخاب اول
۱۴
محسن امیر یوسفی؛ به دلیل بودن در بدنهی سینما، علیرغم توقیف فیلم «آشغالهای دوستداشتنی» و انجام امور صنفی و حرفهای در حوزه نمایش و امنیت شغلی. و در آخر پافشاری و ایستادگی بر خواسته خود بهمنظور عدم فعالیت فیلمسازی تا نمایش عمومی آخرین ساختهاش که همین عزم فردی منجر به خارج شدن فیلمش از محاق توقیف شد
محمدحمزه ای – انتخاب اول
۱۵
محسن امیر یوسفی؛ به دلیل تلاشهای خستگیناپذیرش برای اکران فیلم «آشغالهای دوستداشتنی» بعد از شش سال توقیف علیرغم داشت پروانه نمایش و اصلاحات بسیاری که متحمل شده بود، و همچنین استفاده از ترفندهای تبلیغاتی هوشمندانه متناسب با مضمون فیلم (همدلی و آشتی ملی) که میتواند الگوی قابلتأملی برای سایر فیلمسازان در جهت ترغیب آنها به مطالبه گری حقوقشان بهصورت مسالمتآمیز و بهدوراز هیاهو و حاشیههای غیرحرفهای باشد. تبلیغاتی نظیر تبریک عوامل فیلم «آشغالهای دوستداشتنی» به فیلمهای پذیرفتهشده در جشنواره فیلم فجر، ارسال گل به حوزه هنری بعد از تحریم فیلم توسط سینماهای حوزه، عکس نوشتهای مناسبتی و …
دنیا چهرازی – انتخاب اول
۱۶
محسن امیر یوسفی؛ بالاخره بعد از چند سال پیگیری و تلاش، توانست فیلم «آشغالهای دوستداشتنی» را اکران کند
محسن دلیلی – انتخاب اول
۱۷
محسن امیر یوسفی؛ به خاطر تلاش خستگیناپذیرش برای آنچه او حق طبیعی، انسانی و حرفهایاش میداند. حقی که در یک سوءتفاهم جمعی باعث شده فیلمش اکران نشود. شیوهی مسالمتآمیز و حرفهای ایشان با جریانهای کاذب و مسئلهدار در سینما، خودش نمونهی یک الگوی رفتاری ست. جدا از کیفیت محتوایی خوب یا کمارزش فیلمش، «سعه ی صدر و «متانت» ایشان قابلتقدیر است
مهدی شیبانی زاده – انتخاب اول
۱۸
محسن امیر یوسفی؛ برای پیگیری و پشتکارش اکران «آشغالهای دوستداشتنی»
آیدا عزتی – انتخاب اول
۱۹
محسن امیر یوسفی؛ به دلیل صبر و پیگیری و استمراری که برای ایستادن پای فیلمش داشت تا بتواند آن را برای مخاطبان اصلیاش یعنی مردم نمایش دهد.
زهرا عزیزمحمدی – انتخاب اول
۲۰
محسن امیر یوسفی؛ به خاطر پایمردی در اصول حرفهای و بهره گرفتن از ظرفیتهای قانونی برای نمایش فیلم «آشغالهای دوستداشتنی» بعد از ۶ سال
علیرضا غفاری – انتخاب اول
۲۱
محسن امیریوسفی برای نتیجه تلاشهایش اکران «آشغالهای دوستداشتنی»
شیما غفاری – انتخاب اول
۲۲
محسن امیر یوسفی؛ به خاطر مقاومت، پشتکار، پیگیری و ناامید نشدن برای رسیدن بهحق.
و نهایتاً موفقیت در نمایش فیلمی که سالها پشت اکران متوقفشده بود.
کامران ملکی – انتخاب اول
۲۳
محسن امیر یوسفی؛ به دلیل صبر و پایمردی تا حصول نتیجه برای اکران فیلم شش سال توقیفشدهاش؛ آشغالهای دوستداشتنی
علیرضا مجمع – انتخاب اول
۲۴
محسن امیر یوسفی؛ فارغ از اینکه «آشغالهای دوستداشتنی» از آن فیلمهایی است که به درد این روز و روزگار میخورد و پیام مهمی دارد که علیرغم نقاط ضعف فیلم باید دیده و دریافت شود، اینهمه. سال پایمردی محسن امیریوسفی برای اکران فیلمش قابلتحسین است. او جزو معدود کارگردانهایی است که واقعاً فیلمهای مستقل و شخصی خودش را میسازد و پای فیلمهایش میایستد. در سالی که. اوضاع سینمای ایران از هیچ لحاظی خوب نبود امیریوسفی میتواند چهره مؤثری باشد که از او درس مستقل بودن و ایستادن پای فیلمهایش را گرفت. فیلمسازی که بالاخره فیلمش را اکران کرد.
صوفیا نصراللهی – انتخاب اول
۲۵
محسن امیر یوسفی؛ با اصرار و مقاومتش سد سانسور را شکست.
کریم نیکو نظر – انتخاب دوم
۲۶
محسن امیریوسفی به دلیل جسارت و شجاعت حضور در نشست مطبوعاتی دبیر جشنواره فجر و اعتراض و انتقاد شدیداللحن به مدیران سینمایی برای توقیف فیلمش
رضا منتظری – انتخاب دوم
۲۷
محسن امیر یوسفی؛ فرم جدید و محتوای موفق آشغالهای دوستداشتنی.
مرجان فاطمی – انتخاب دوم
۲۸
محسن امیر یوسفی؛ به دلیل مقاومت در اکران فیلم «آشغالهای دوستداشتنی» و رفع توقیف آن.
زهرا دمزآبادی – انتخاب دوم
۲۹
محسن امیر یوسفی؛ به دلیل مقاومت و پایداری بر سر اکران فیلم «آشغالهای دوستداشتنی».
محمد تاجیک – انتخاب دوم
۳۰
محسن امیر یوسفی؛ به خاطر سماجت در رفع موانع اکران اثرش
همایون خسروی دهکردی – انتخاب دوم
۳۱
محسن امیر یوسفی؛ به دلیل تلاش از هر مسیر برای رفع توقیف فیلم «آشغالهای دوستداشتنی»؛ هرچند که درنهایت نسخهای ویرایش شده از اثر موفق به اکران شد.
نغمه دانش – انتخاب دوم
۳۲
محسن امیر یوسفی؛ به دلیل ممارست، لجاجت و کنشمندی هدفدارش، که نشان داد، برای اکران فیلم «آشغالهای دوستداشتنی» استوار قدم و یککلام بهعنوان یک مطالبه گر بر سر حقش باقی میماند. ادامه این تلاشها اگرچه آزاردهنده و تلخ مینمود، اما با مذاکره و صبوری، عاقبت به نتیجه مثبتی ختم شد و به ما نشان داد که نباید تا رسیدن به مقصود، دست از تلاش برداریم و کمرمق و ناامید شویم.
شادی حاجی مشهدی – انتخاب دوم
۳۳
محسن امیریوسفی؛ به خاطر اینکه بهعنوان یک فیلمساز مستقل از پس یک مسئولیت صنفی پرهیاهو برآمد و البته تلاش شخصی و سروصداهایش موجب اکران شدن فیلم توقیفیاش پس از سالها شد
علی افشار – انتخاب دوم
۳۴
محسن امیر یوسفی؛ هنرمندی که نشان داد هیچ فیلمی تا ابد در فایل توقیفی هیچ مدیری نمیماند. او با پای مردی و بهدوراز هیاهو بالاخره فیلم خود را به شکل قانونی اکران کرد ونشان داد توقیف بسیاری از آثار هنری در این سالها به دلیل بدسلیقگی، کجفهمی، عدم شجاعت مدیران و… بوده است. آشغالهای دوستداشتنی«با تمام ضعفهایش، فیلمی صادق و تاریخنگاران ست که ضرورت ساختش سالها بعد بیشتر جلوه خواهد کرد.
عباس غفاری – انتخاب دوم
۳۵
محسن امیر یوسفی؛ به خاطر اهتمامش برای به اکران رسیدن «آشغالهای دوستداشتنی»
عسل عباسیان – انتخاب دوم
۳۶
محسن امیر یوسفی؛ به دلایلی که برای نفر قبلی ذکر شد.
سارا کنعانی – انتخاب دوم
۳۷
محسن امیر یوسفی؛ اینکه فیلمی را در بخش خصوصی تهیه و کارگردانی کنی و بیهیچ دلیل قانعکنندهای و تنها با اعمال سلیقه شخص یا اشخاصی که مثلاً دلواپس هستند و البته سواد سینمایی و تصویر و درک فیلم را ندارند فیلمت شش سال ناجوانمردانه در محاق توقیف بماند و تو در این سالها تا پای سلامتی خود برای احقاق حقی که میدانی با کجسلیقگی پامال شده مبارزه کنی و گاه طعنه دوست و دشمن بشنوی و پا پس نگذاری و سرانجام موفق به گرفتن حقت شوی فارغ از اینکه فیلمت را دوست داشته باشم یا نه یعنی شایسته چهره سال سینمایی هستی.
فیلم سینمایی «آشغالهای دوستداشتنی» بعد شش سال روانه اکران شد تا تلاش محسن امیر یوسفی نشان دهد که سرانجام هرچند دیر حق گرفتنی است خاصه آنکه به آن باور داشته باشی
ایلیا محمدی نیا – انتخاب دوم
۳۸
کیانوش عیاری و محسن امیریوسفی به خاطر استقامت در برابر موانع، ایمان به اثر خود و امیدواری برای نمایش فیلمهایشان در هنگام رفع سوءبرداشتها
امید نجوان – انتخاب دوم
۳۹
محسن امیر یوسفی؛ برای اثبات و امید به این جمله که فیلمها تو کمد نمیماند، بالاخره به نمایش در میان
المیرا حصارکی – انتخاب سوم
۴۰
چهره بعدی محسن امیریوسفی که پس از تلاشهای پیاپی بعد از ۶ سال توانست «آشغالهای دوستداشتنی» را به روی پرده سینماهای کشور ببرد.
زهرا صفایی – انتخاب سوم
۴۱
محسن امیر یوسفی؛ او پس از سالها تلاش سرانجام با پیگیری و سماجت موفق شد مجوز اکران فیلم توقیفیاش: «آشغالهای دوستداشتنی» را دریافت کند.
رؤیا فتح الله زاده – انتخاب سوم
۴۲
محسن امیر یوسفی؛ کارگردان فیلم «آشغالهای دوستداشتنی» که به دلیل پیگیریها و ایستادگی خود برای رفع توقیف فیلمش، بالاخره در سال ۹۷ به نتیجه رسید و فیلمش اکران شد.
میثم محمدی – انتخاب سوم
۴۳
محسن امیر یوسفی؛ به دلیل پایداری برای اکران فیلمش «آشغالهای دوستداشتنی» و مبارزه با سانسور
زهرا نجفی – انتخاب سوم
یک رأی به درخواست رأیدهندگان غیرقابلانتشار است.
تعداد آرا:۴۴
مجموع امتیاز: ۱۰۸٫۵

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران آنلاین «قیف» از سهشنبه
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود
- «قیف» با رضا عطاران به سینما میآید
- مراسم بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه سینما
- جشنواره فریبورگ و نمایش ۵ فیلم کوتاه ایرانی
- کتاب محسن امیریوسفی اجازه توزیع در بازار کتاب را پیدا نکرد
- محسن امیریوسفی، مجددا رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران شد
- هیات مدیره جدید کانون کارگردانان سینما انتخاب شدند
- پروانه ساخت یک فیلم سینمایی صادر شد
- در شب محمدعلی نجفی مطرح شد؛ روشنفکری که برای نجات سینما تلاش کرد
- یادداشت محسن امیریوسفی در سوگ عباس اسفندیاری، بازیگر «خواب تلخ»/ مرگ یک سلبریتی خصوصی
- تغییرات جنجالی در شورای صنفی نمایش/ امیریوسفی رفت شایسته آمد
- نامه محسن امیریوسفی به حسین انتظامی درباره «آشغالهای دوست داشتنی اصل» و بازی بهروز وثوقی
- اظهارنظر هوشنگ گلمکانی درباره نامه امیریوسفی به هیات انتخاب جشنواره
- بازخوانی نظرات منتقد سینما و عضو هیات انتخاب جشنواره فجر درباره ممنوعیت بازی بهروز وثوقی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
آخرین ها
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- هدیه نوروزی سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده (۲)» با صدای فرهاد اصلانی
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند