دبیر هشتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای ایرانی در زوریخ سوییس درباره بخش جدید «ایران ۳۶۰ درجه» توضیح داد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی جشنواره، یدالله داج دبیر هشتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای ایرانی در زوریخ سوییس درباره بخش «ایران ۳۶۰ درجه» که به تازگی به این جشنواره اضافه شده است، توضیح داد: امسال در جشنواره فیلمهای ایرانی در زوریخ سوییس به دلیل اهمیت فیلم مستند در این کشور و فیلمهای مستند خوب و جذابی که از ایران ارسال شده بود، قسمت جدیدی به نام «ایران ۳۶۰ درجه» به جشنواره اضافه شد.
او ادامه داد: «ایران ۳۶۰ درجه» شامل مسائل روزمره ایران، محیط زیست و در کل موضوعاتی است که به هر ترتیبی مسائل اجتماعی ایران را مطرح میکنند.
دبیر جشنواره فیلمهای ایرانی در زوریخ بیان کرد: منظور از ۳۶۰ درجه این است که در ارائه فیلمها محدودیتی وجود ندارد البته فیلمهای کوتاه باید تا حداکثر ۳۰ دقیقه و فیلمهای بلند حداقل ۷۰ دقیقه میبودند.
یدالله داج در پایان خاطرنشان کرد: ما نام ۳۶۰ درجه را به این دلیل انتخاب کردیم زیرا الزامی وجود ندارد که کارگردان یا تهیهکننده ایرانی باشند یا فیلم در ایران ساخته شده باشد، بلکه مستند باید درباره ایران یا به زبان فارسی باشد.
هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلمهای ایرانی در زوریخ سوییس روز ۲۶ می تا اول ژوئن ۲۰۲۲ (۵ تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱) برگزار میشود. آخرین مهلت ارسال آثار به این دوره از جشنواره ۱۵ مارس (۲۴ اسفند ۱۴۰۰) بود.
اسامی داوران و فیلمهای حاضر در دوره هشتم جشنواره فیلمهای ایرانی زوریخ متعاقبا اعلام خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





