به گزارش سینماسینما، جمعی از عوامل سریال «پایتخت» از جمله سیروس مقدم کارگردان، الهام غفوری تهیهکننده و احمد مهرانفر و سارا و نیکا فرقانی بازیگران سریال شب گذشته دوم آبان به تماشای نمایش «کروکی» به کارگردانی مجتبی احمدی نشستند.
مقدم پس از تماشای تئاتر درباره این فصل از سریال «پایتخت» و جذابیت های آن گفت: اتفاقی در دنیا افتاده و کارهای نمایشی را جذاب می کند این است که خالقان آثار هرآنچه را که تخیل می کنند در آثارشان به تصویر می کشند. آنها خود را به بضاعت های موجود محدود نمی کنند و به همین دلیل ممکن است آثارشان در جایی به فانتزی یا ماورا نزدیک شود.
او ادامه داد: ما هم در سریال «پایتخت ۵» هرآنچه را که فکر می کردیم ممکن است به شکل ناخواسته برای یک خانواده از یک فضای ساده به فضای غیرقابل باور تبدیل شود، انجام دادیم. ما تلاش کردیم این خانواده را به یک فضای مریخی پرت کنیم، خانواده ای که شاید در تمام عمرش پایش را از علی آباد بیرون نگذاشته و دورترین جایی که رفته تهران بوده ناگهان از بالنی در آسمان سردرمی آورد و اتفاقاتی برایش رخ می دهد که به عنوان مخاطب ممکن است بگویید مگر می شود! اما همه اینها رئال است و منطق روایی خود را دارد.
تراژدی در کنار کمدی قرار گرفته است
کارگردان سریال «پایتخت» با اشاره به اتفاقات مختلفی که در این فصل از سریال رخ می دهد، اظهار کرد: در این مجموعه تراژدی در کنار کمدی قرار گرفته است و اتفاقاتی دارد که با خود فکر می کنیم برای فصل بعدی دیگر چه کاری می توان انجام داد.
او در پاسخ به اینکه به فصل بعدی این سریال هم فکر می کنند یا خیر؟ یادآور شد: تا وقتی مردم دوست داشته باشند و پیگیر باشند ما هم وظیفه داریم که «پایتخت» را بسازیم.
مقدم درباره اینکه سریال اکنون در چه مرحله ای قرار دارد؟ توضیح داد: بخشی از این فضای تخیلی و غیرقابل باور که گفته شد از طریق ویژوال افکت و دیگر تکنیک های فنی در حال ساخت است و اتفاقا بخش سخت و نفس گیری است که باید از جنس خود سریال «پایتخت» رئال باشد و از قصه بیرون نزند.
سقوط ۱۳ نفر در یک اقیانوس با بالن
او اضافه کرد: ما اتفاقاتی را در این سریال داشتیم که جز از طریق تکنیک ویژوال افکت امکانپذیر نبود. به طور مثال وقتی می خواهید یک بالن را با ۱۳ نفر در یک اقیانوس بیندازید، مجبورید برای حوادث پس از آن سراغ این تکنیک بروید.
مقدم درباره پرماجرا بودن این فصل از «پایتخت» یادآور شد: این فصل از سریال پرماجراست و در عین حال پر از حوادث و فضاهای خیلی عجیب و جدید است که خود من هم تا به حال تجربه نکرده بودم.
او در پایان درباره نحوه به تصویر کشیدن داعش در این سریال عنوان کرد: مساله این است که خانواده «پایتخت» برای کار دیگری وارد یک کشور می شوند و بنا بر حادثه ای در نقطه ای سقوط می کنند که حتی نمی دانند کجاست؟ سوریه است؟ عراق است؟ مکان برایشان مشخص نیست و زمانیکه چشمشان را باز می کنند در موقعیتی قرار می گیرند که شوکه می شوند.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاهی به کارنامه تلویزیونی فرامرز قریبیان؛ حضور در دهه هفتم
- سیروس مقدم پاسخ میدهد؛ چرا سریال «جزیره» نیمه کاره ماند؟/ آیا فصل جدید سریال «پایتخت» ساخته می شود؟
- هزینه این شکستها را چه کسی حساب میکند؟/ سال ۱۴۰۰، سال ناکامی سریالهای شبکه نمایش خانگی
- تخریب حمامی تاریخی توسط سازندگان یک سریال تلویزیونی
- واکنش یک روزنامهنگار به صحنهای از سریال «جزیره»/ چرا اینقدر بیکیفیت و از سر سیری کار میکنید؟
- رئیس سازمان سینمایی اوج خبر داد/ سریال صدام ساخته خواهد شد/ پاسخ اوج به برخی حواشی پیرامون این سازمان
- حسام منظور در «جزیره» مقابل دوربین سیروس مقدم رفت
- هنگامه قاضیانی در سریال «جزیره» بازی میکند
- همان همیشگی/ نگاهی به برنامهها و سریالهای نوروزی تلویزیون
- محمدرضا فروتن به «جزیره» سیروس مقدم پیوست/ آغاز تصویربرداری در کیش
- «پایتخت» ۲۹ و ۳۰ اسفند پخش میشود
- آغاز تصویربرداری ادامه «پایتخت۶»
- تازهترین خبرها از «پایتخت۶»/ فصل ششم به انتها میرسد؟
- گفتوگو با محمدرضا علیمردانی به بهانه بازپخش «پایتخت۴»/ محسن تنابنده اصرار داشت «بائو» را بازی کنم
- محسن تنابنده: «پایتخت۷» ساخته نخواهد شد/ دست از تخریب بردارید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- پاسخ سعید مستغاثی به یادداشت علی زرنگار؛ حکایت پوری فِش فِشو و نگهبانی از دایی جان ناپلئون
- علی زرنگار کارگردان «علت مرگ: نامعلوم»: آقای مستغاثی در حدود تخصصتان سخن بگویید
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
آخرین ها
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- واکنش پوریا شکیبایی به سوءاستفاده از صدا و تصویر پدرش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر
- اختتامیه جشنواره بینالمللی تئاتر فجر / گزارش تصویری
- چهل و سومین جشنواره تئاتر فجر برگزیدگانش را شناخت
- دومین روز جشنواره چهل و سوم فیلم فجر / گزارش تصویری
- تأملی بر فضای شنیداریِ «منطقهی دلخواه»/ خارجِ قاب، کمی آنسوتر
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر؛ از اعتراض به کیفیت اکران فیلمها تا قیمتهای عجیب بلیت در بازار سیاه
- جشنواره فیلم ساندنس در ایستگاه پایانی/ جایزه جشنواره آمریکایی به دو فیلم ایرانی
- اعلام نامزدهای دریافت جایزه در چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- «۱۹۶۸»؛ هیاهو برای هیچ