به گزارش سینماسینما، مقالات علمی پژوهشی، پایاننامهها و طرحهای پژوهشی که در فاصله زمانی اول دی ۱۳۹۶ تا پایان شهریور ۱۳۹۷ به نگارش درآمده باشند، امکان شرکت در دومین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال را دارند و طرح های پژوهشی باید حداقل مشتمل بر ۱۲۰ صفحه ۵۰۰ کلمهای تایپ شده باشند.
مقالات علمی پژوهشی(اعم از چاپ شده در نشریات علمی پژوهشی یا دیگر نشریات علمی تخصصی مورد تایید، همچنین مقالات چاپ نشده آماده انتشار) باید حداقل در ۱۵ و حداکثر ۳۵ صفحه ۵۰۰ کلمهای تایپ شده باشند.
مراکز تحقیقاتی و پژوهشی نیز باید رزومه، مشخصات، اسناد و مدارک کلیه فعالیتهای کمی و کیفی خود را در حوزه پژوهشهای مربوط به سینمای ایران در مدت زمان اعلام شده به دبیرخانه جایزه پژوهش اعلام کنند.

دبیرخانه جایزه پژوهش سینمایی سال حق استفاده از چکیده پژوهشها در سامانه، کتاب، مجلات، بروشورها و تولید خبر مربوط به این رویداد را دارد.
جهت دهی پژوهشها و مطالعات سینمایی به سوی شناسایی موضوعات کلیدی و زیربنایی سینمای ایران برای تقویت رابطه با مخاطبان، تشویق و تقدیر از تلاشهای علمی و پژوهشی استادان، دانشجویان، اندیشمندان و خبرگان دانشگاهی و مراکز پژوهشی که سهمی از مطالعات علمی و پژوهشهای خود را به سینمای ایران اختصاص داده اند و تقویت ارتباط متقابل پژوهشگران دانشگاهی و دیگر مراکز علمی پژوهشی، با سینماگران و دست اندرکاران سینمای ایران از جمله اهداف مهمی است که این دوره دنبال می کند.
دومین جایزه پژوهش سینمایی سال به دبیری احمد ضابطی جهرمی آذر همزمان با هفته پژوهش برگزار می شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
- «کوچه ژاپنیها» و «عنکبوت» مجوز ساخت گرفتند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





