هجدهمین جشنواره بینالمللی فیلم «داکا» در کشور بنگلادش امسال میزبان طیف متنوعی از آثار سینمای ایران در بخشهای مختلف است.
به گزارش سینماسینما، در بخش «رقابتی سینمای آسیا» هجدهمین جشنواره بینالمللی فیلم داکا که از تاریخ ۱۱ تا ۱۹ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۱ تا ۲۹ دی ماه) برگزار میشود، «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی، «قصر شیرین» از رضا میرکریمی، «امیر» به کارگردانی نیما اقلیما، مستند «در جستجوی فریده» ساخته مشترک کوروش عطایی و آزاده موسوی و «قسم» ساخته محسن تنابنده به روی پرده خواهند رفت. فیلم «حوا، مریم، عایشه» به کارگردانی صحرا کریمی و محصول مشترک افغانستان، ایران و فرانسه نیز در این بخش حضور دارد.
در بخش «سینمای جهان» این رویداد سینمایی نیز شش فیلم ایرانی شامل «هفت و نیم» (نوید محمودی) محصول مشترک ایران و افغانستان، «دارکوب» (بهروز شعیبی)، «دوباره زندگی» (رضا فهیمی)، «غلامرضا تختی» (بهرام توکلی)، «مردی بدون سایه» (علیرضا رئیسیان) و «عروسی پسر زینت» (فرهاد ورهرام) به روی پرده میروند.
«کلاس رانندگی» به کارگردانی مرضیه ریاحی، «پاسیو» از مریم بحرالعلومی، «پایان رویای یک عروسک» ساخته محبوبه مولایی و «نقاشیهای بدون رنگ» از هدیه خسروی نیز آثار سینماگرانی ایرانی هستند که در بخش «زنان فیلمساز» جشنواره داکا نمایش خواهند داشت.
مستند «دلبند» از یاسر طالبی، «۲۳ نفر» ساخته مهدی جعفری، «تو مشغول مُردنت بودی» به کارگردانی امین قشقائیان رازی و «سور بز» از سعید زمانیان نیز میهمان بخش “فیلمهای معنوی” جشنواره داکا ۲۰۲۰ هستند و در بخش «فیلمهای کودکان» نیز «لُکنت» از محمدرضا حاجی غلامی، «بروا» از پریا کاظمیپور و «هشتگ-دوچرخهباز» ساخته مصطفی ناظریزاده حضور دارند.
«فیلمرغ» (امیر مسعود سهیلی)، «نهان» (محمد هرمزی)، «به زودی» (امیررضا سالاری)، «۷۶۹-۱۳» (روزبه شعرای نجاتی) و «آزاده» (میرعباس خسروینژاد) نیز فیلمهای ایرانی حاضر در بخش «آثار کوتاه و مستقل» جشنواره فیلم داکا خواهند بود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- برای رقابت در اسکار نود و هفتم؛ «کشتیگیر» نماینده بنگلادش و «ایر» نماینده دومینیکن شد
- منیژه حکمت از جشنواره داکا جایزه گرفت
- رقابت «کاپیتان» در بیست و دومین جشنواره داکا
- «خانهای نزدیک خورشید» در بخش مسابقه دو جشنواره بینالمللی
- حضور «هفت بهار نارنج» در بخش رقابتی جشنواره داکا
- «بیمادر» بهترین فیلم جشنواره بینالمللی داکا شد
- راهیابی «بدون قرار قبلی» به دو جشنواره خارجی
- نمایش بیش از ۱۰ فیلم ایرانی در بنگلادش/ دو ایرانی در جشنواره داکا داوری میکنند
- آنجلینا جولی با مسلمانان میانمار در بنگلادش دیدار میکند
- «دختر» بهترین فیلم جشنواره داکا شد/ عکس
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





