امروز شنبه ۳۰ اکتبر (۸ آبان) سی و چهارمین جشنواره بین اللمللی توکیو با نمایش فیلم «گریه کن ماچو» آخرین ساخته کلینت ایستوود، بعد از مراسم افتتاحیه شروع به کار کرد.
به گزارش سینماسینما، در افتتاحیه این جشنواره ارکستر بزرگی فقط با حضور زنان موزیسین شور غریبی به جشنواره بخشیدند. بعد از آن فیلمهای بخش های گوناگون معرفی شد که در قسمت مسابقه اصلی و بین اللملی آن آخرین اثر بهمن قبادی (چهار دیوار) قرار دارد. این فیلم در ترکیه و به زبان ترکی تهیه شده که جدا از بازیگران سینمای ترک، امیر آقایی نیز در آن بازی کرده است. درطول جشنواره اما خود کارگردان و عوامل به دلیل مشکلات پروتکل های بهداشتی ناشی از کرونا، حضور نخواهند داشت؛ اما جشنواره با قبادی و عوامل فیلم ارتباط اینترنتی برقرار خواهد کرد و این ارتباط با داوران و تماشاگران به اشتراک گذاشته خواهد شد. تهیه کننده فیلم راجر واترز، موزیسین مشهور و تهیه کننده است. امسال در این جشنواره خانم شهره گلپریان که سالهاست با آن همکاری میکند، نیز حضور دارد. در بخش مسابقه اصلی ۱۵ فیلم انتخاب شدهاند. بخش دیگر این جشنواره به سینمای آینده آسیا اختصاص داده شده و بخش گالا، همچنین بخش کارتون فیلمهای ژاپنی، سینمای جدید ژاپن، جدا از این بخش سینمای کلاسیک ژاپن هم در برنامه گنجانده شده و دیگر بخش جشنواره فوکوس بر سینمای جهانی و غیره است.
در افتتاحیه هیات داوران بخش های مختلف جشنواره معرفی شدند و درنهایت برای بخش مسابقه بین اللمللی، پنج داور شامل سه خانم و دو مرد، به ریاست ایزابل هوپر بازیگر مشهور فرانسوی، حضور داشتند که هرکدام صحبت های کوتاهی درباره سینما کردند. تمام حضار در سالن بزرگ با رعایت مسایل بهداشتی و با ماسک شرکت کرده بودند. قراراست در روزهای آینده درجشنواره، سه تن از مسئولان جشنواره های اروپایی کنفرانسی راجع به آینده صنعت سینما برگزارکنند، که شامل کریستیان ژون (جشنواره کن)، کارلو شاتریان (جشنواره برلین) و فدریک بویه (ترایبکا) هستند. جشنواره هشتم نوامبر (۱۷ آبان) به پایان میرسد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «فریبخورده»؛ همچون شیاطینی از خواب بیدار شده که دنبال طعمه میگردند
- در ۹۵ سالگی؛ کلینت ایستوود، فیلم جدیدش را میسازد
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- با یک کمپین کوچک برای فیلم ایستوود؛ کمپانی برادران وارنر «هیئت منصفه شماره۲» را وارد اسکار میکند
- با اکرانی محدود؛ وداع نه چندان شکوهمند ایستوود با سینما
- اکران فیلم کلینت ایستوود و احتمال وداع با دنیای فیلمسازی
- جایزه اصلی بهترین فیلم آینده آسیا جشنواره توکیو به «ماریا» رسید
- یسنا میرطهماسب و زهرا امیرابراهیمی بهترین بازیگران جشنواره توکیو شدند
- جشنواره توکیو با ویم وندرس افتتاح میشود
- تیم برتون از جشنواره لومیر جایزه گرفت/ عشق به هیولاها و آفرینش
- سینماسینما/ جشنواره توکیو جایزه آکیرا کوروساوا را به ایناریتو میدهد
- «چهار دیوار» بهمن قبادی دوم نوامبر در جشنواره توکیو به نمایش درمیآید
- نگاهی به کارنامه و جایگاه کلینت ایستوود
- انتقاد تند و تیز پل شریدر از فیلم ایستوود/ «ماچوی گریان» یک «هری کثیف» کوچک شده است
- «چهار دیوار» به کارگردانی بهمن قبادی در جشنواره توکیو/ حضور ۲ فیلم ایرانی در بخش سینمای آینده
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





