سینماسینما، علی پاکزاد – جعفر صانعی مقدم عضو شورای سیاست گذاری گروه هنرو تجربه تاکید کرد: فیلم «خانه پدری» با توجه به نظر کارگردان، مطلوب است که اکران آزاد داشته باشد و هم در گروه هنرو تجربه نمایش داده شود.
به گزارش سینماسینما، بعد از اعلام اسامی پنج فیلم رفع توقیف شده توسط ابراهیم داروغه زاده معاونت ارزشیابی و نظارت گمانه زنی ها درباره چگونگی اکران این فیلمها به اوج خود رسید. داروغه زاده درباره چگونگی اکران فیلم «خانه پدری» کیانوش عیاری اعلام کرد که این فیلم در گروه هنروتجربه اکران خواهدشد. با این تفاسیر باید ببینیم که آیا کیانوش عیاری کارگردان فیلم «خانه پدری» نسبت به اکران این فیلم در گروه هنرو تجربه رضایت خواهد داد؟
جعفر صانعی مقدم عضو شورای سیاست گذاری گروه هنرو تجربه درباره فیلم «خانه پدری» کیانوش عیاری گفت: «مهمترین موضوع در ابتدا و زمانی که قرار است فیلمی در هنروتجربه نمایش داده شود، تمایل کارگردان و تهیه کننده است. هنرو تجربه با کمال میل تمایل دارد که فیلم آقای عیاری را نمایش دهد. آقای عیاری عضو هیات امنای هنر و تجربه هستند و ما با هم غریبه نیستیم. اما حق آقای عیاری است که فیلم «خانه پدری» را در اکرانی با شکوه و به صورت عمومی نمایش دهد و این فیلم به صورت گسترده نمایش داده شود.»
او ادامه داد:« هنرو تجربه تمایل دارد که در کنار اکران عمومی ، این فیلم را نمایش دهد. البته من وآقای عیاری در تماس هستم و صحبت کرده ایم. به هر حال آقای عیاری گروه هنرو تجربه را دوست دارد. اما قطعا با نمایش فیلم به صورت عمومی و آزاد موافق است. برای ما آنچه که تمایل فیلمساز و تهیه کننده است اصل محسوب می شود. آقای عیاری داوطلب هستند که در کنار اکران عمومی این فیلم در گروه هنرو تجربه نیز نمایش داده شود. البته باید بگویم که گروه هنرو تجربه در هر صورتی تمایل به نمایش این فیلم دارد. ما هیچ فشاری بر روی کارگردان نمی اوریم.البته تصمیم ارشاد این میان حائز اهمیت است. ما هم تصور می کنیم موفقیت اقتصادی فیلم «خانه پدری » در اکران عمومی تضمین شده است. من هم با اقای عیاری در این زمینه هم نظر و هم رای هستم.»
صانعی درباره ممیزی فیلم «خانه پدری» و نمایش آن در گروه هنروتجربه گفت:«ممیزی به عهده ارشاد است. اما در گروه هنروتجربه تمام تلاش ما این است، فیلمهایی که نمایش داده می شوند نیازی به ممیزی نداشته باشند. اما این موضوع که می گویند این فیلم خشن است را نمی پذیرم. باید به کارگردان مهمی مانند آقای عیاری احترام گذاشت.»
عضو شورای سیاست گذاری گروه هنرو تجربه درباره احتمال پایین کشیدن فیلم «خانه پدری» در زمان اکران گفت:«در آن دوره هم ما محکم ایستادیم و گفتیم این فیلم در سالن های دیگر هم اکران شود. همان موقع سینما آزادی و فرهنگ به همین دلیل تعویض شدند. تحریمی بود که حوزه هنری و شهرداری با هم اتخاذ کرده بودند که ما ناخوداگاه دو سالن را از دست دادیم. قصد داشتیم این اکران ادامه پیدا کند اما وقتی کارگردان دید که این فیلم از چهار سالن فقط دو سالن دارد رغبت برای ادامه اکران را از دست داد. اکنون چهار سالن در اختیار گروه هنروتجربه است و کسی دیگر نمی تواند درباره فیلمی تصمیم بگیرد. البته سالن نمایش خانه هنرمندان هنوز در اختیار شهرداری است. ما باید همه در کنار هم پای این فیلم ایستادگی کنیم که اگر سالنی را از دست دادیم، سالن های دیگر را جایگزین کنیم. نباید اجازه دهیم سازمان های غیرسینمایی برای این فیلم تصمیم گیری کنند و باید به کیانوش عیاری کمک کنیم. فیلم «خانه پدری» فقط یک صحنه دارد که محل اختلاف است. آن هم واقعا اینقدر که بر علیه آن تبلیغ کرده اند خشن نیست»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بزرگداشت کیانوش عیاری با نمایش «شبح کژدم»
- یادداشت «کیانوش عیاری» در سوگ ناصر تقوایی
- نسخه اصلی «خانه پدری» آنلاین اکران شد
- یک نمایش برای «خانه پدریِ» کیانوش عیاری
- از راههای رفته/ چیزهایی که نباید میگفتم!
- واکنش کیانوش عیاری به قاچاق فیلم «کاناپه»؛ از نمایش غیرقانونی اثرم ناراضی هستم
- نوبت فیلم کیانوش عیاری شد؛ انتشار نسخه قاچاق از فیلم توقیفی «کاناپه»
- مجوز ساخت سینمایی برای ۶فیلمنامه صادر شد
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- تقدیم «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» به کیانوش عیاری/ سینما دارای یک زبان مشترک است
- سرنوشت نامعلوم سریال کیانوش عیاری/ چرا تلویزیون ۸۷ متر را گردن نمیگیرد؟
- نشست «بررسی ارتباط میان کتاب و سینما»؛ کیانوش عیاری: نمیدانم اگر سینما نباشد باید چه کار کنم؟
- نگاهی به کارنامه فیلمسازی کیانوش عیاری
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- عیاری یک شگفتی در سینمای ایران است/ کیارستمی و عیاری پیش از هنر سینما، خود را کشف کردند
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف





