سینماسینما، علی پاکزاد – جعفر صانعی مقدم عضو شورای سیاست گذاری گروه هنرو تجربه تاکید کرد: فیلم «خانه پدری» با توجه به نظر کارگردان، مطلوب است که اکران آزاد داشته باشد و هم در گروه هنرو تجربه نمایش داده شود.
به گزارش سینماسینما، بعد از اعلام اسامی پنج فیلم رفع توقیف شده توسط ابراهیم داروغه زاده معاونت ارزشیابی و نظارت گمانه زنی ها درباره چگونگی اکران این فیلمها به اوج خود رسید. داروغه زاده درباره چگونگی اکران فیلم «خانه پدری» کیانوش عیاری اعلام کرد که این فیلم در گروه هنروتجربه اکران خواهدشد. با این تفاسیر باید ببینیم که آیا کیانوش عیاری کارگردان فیلم «خانه پدری» نسبت به اکران این فیلم در گروه هنرو تجربه رضایت خواهد داد؟
جعفر صانعی مقدم عضو شورای سیاست گذاری گروه هنرو تجربه درباره فیلم «خانه پدری» کیانوش عیاری گفت: «مهمترین موضوع در ابتدا و زمانی که قرار است فیلمی در هنروتجربه نمایش داده شود، تمایل کارگردان و تهیه کننده است. هنرو تجربه با کمال میل تمایل دارد که فیلم آقای عیاری را نمایش دهد. آقای عیاری عضو هیات امنای هنر و تجربه هستند و ما با هم غریبه نیستیم. اما حق آقای عیاری است که فیلم «خانه پدری» را در اکرانی با شکوه و به صورت عمومی نمایش دهد و این فیلم به صورت گسترده نمایش داده شود.»
او ادامه داد:« هنرو تجربه تمایل دارد که در کنار اکران عمومی ، این فیلم را نمایش دهد. البته من وآقای عیاری در تماس هستم و صحبت کرده ایم. به هر حال آقای عیاری گروه هنرو تجربه را دوست دارد. اما قطعا با نمایش فیلم به صورت عمومی و آزاد موافق است. برای ما آنچه که تمایل فیلمساز و تهیه کننده است اصل محسوب می شود. آقای عیاری داوطلب هستند که در کنار اکران عمومی این فیلم در گروه هنرو تجربه نیز نمایش داده شود. البته باید بگویم که گروه هنرو تجربه در هر صورتی تمایل به نمایش این فیلم دارد. ما هیچ فشاری بر روی کارگردان نمی اوریم.البته تصمیم ارشاد این میان حائز اهمیت است. ما هم تصور می کنیم موفقیت اقتصادی فیلم «خانه پدری » در اکران عمومی تضمین شده است. من هم با اقای عیاری در این زمینه هم نظر و هم رای هستم.»
صانعی درباره ممیزی فیلم «خانه پدری» و نمایش آن در گروه هنروتجربه گفت:«ممیزی به عهده ارشاد است. اما در گروه هنروتجربه تمام تلاش ما این است، فیلمهایی که نمایش داده می شوند نیازی به ممیزی نداشته باشند. اما این موضوع که می گویند این فیلم خشن است را نمی پذیرم. باید به کارگردان مهمی مانند آقای عیاری احترام گذاشت.»
عضو شورای سیاست گذاری گروه هنرو تجربه درباره احتمال پایین کشیدن فیلم «خانه پدری» در زمان اکران گفت:«در آن دوره هم ما محکم ایستادیم و گفتیم این فیلم در سالن های دیگر هم اکران شود. همان موقع سینما آزادی و فرهنگ به همین دلیل تعویض شدند. تحریمی بود که حوزه هنری و شهرداری با هم اتخاذ کرده بودند که ما ناخوداگاه دو سالن را از دست دادیم. قصد داشتیم این اکران ادامه پیدا کند اما وقتی کارگردان دید که این فیلم از چهار سالن فقط دو سالن دارد رغبت برای ادامه اکران را از دست داد. اکنون چهار سالن در اختیار گروه هنروتجربه است و کسی دیگر نمی تواند درباره فیلمی تصمیم بگیرد. البته سالن نمایش خانه هنرمندان هنوز در اختیار شهرداری است. ما باید همه در کنار هم پای این فیلم ایستادگی کنیم که اگر سالنی را از دست دادیم، سالن های دیگر را جایگزین کنیم. نباید اجازه دهیم سازمان های غیرسینمایی برای این فیلم تصمیم گیری کنند و باید به کیانوش عیاری کمک کنیم. فیلم «خانه پدری» فقط یک صحنه دارد که محل اختلاف است. آن هم واقعا اینقدر که بر علیه آن تبلیغ کرده اند خشن نیست»

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش کیانوش عیاری به قاچاق فیلم «کاناپه»؛ از نمایش غیرقانونی اثرم ناراضی هستم
- نوبت فیلم کیانوش عیاری شد؛ انتشار نسخه قاچاق از فیلم توقیفی «کاناپه»
- مجوز ساخت سینمایی برای ۶فیلمنامه صادر شد
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- تقدیم «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» به کیانوش عیاری/ سینما دارای یک زبان مشترک است
- سرنوشت نامعلوم سریال کیانوش عیاری/ چرا تلویزیون ۸۷ متر را گردن نمیگیرد؟
- نشست «بررسی ارتباط میان کتاب و سینما»؛ کیانوش عیاری: نمیدانم اگر سینما نباشد باید چه کار کنم؟
- نگاهی به کارنامه فیلمسازی کیانوش عیاری
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- عیاری یک شگفتی در سینمای ایران است/ کیارستمی و عیاری پیش از هنر سینما، خود را کشف کردند
- در نشست نقد و بررسی «شبح کژدم» در موزه سینما مطرح شد؛ قدرت و توان بازیگر نباید دیده شود/ فیلمهای عیاری دارای حدیث نفس شخصی است
- در نشست نقد و بررسی «آبادانیها» مطرح شد؛ نقش عیاری در زبان سینمایی و تحول آن بسیار موثر است/ «آبادانیها» عدالت اجتماعی را وارد سینما کرد
- نمایش و بررسی «شبح کژدم» در موزه سینما
- بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما برگزار شد/ کیانوش عیاری: نمیتوانم از سینما دل بکنم/ راز ماندگاری عیاری در تعهد به انسانیت و سینما است
- نسخه مرمت شده «آبادانیها» در موزه سینما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
آخرین ها
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- هدیه نوروزی سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده (۲)» با صدای فرهاد اصلانی
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند