تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۱:۱۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 175577

هفتمین برنامه مرور فیلم‌های تاریخ معاصر سینمای ژاپن با نمایش «جنگل سوگوار» ساخته نائومی کاواسه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
به گزارش سینماسینما، پانصد و سومین برنامه و هفتمین جلسه از نمایش فیلم‌های تاریخ سینمای معاصر ژاپن با نمایش فیلم «جنگل سوگوار» به کارگردانی نائومی‌ کاواسه محصول سال ۲۰۰۷ میلادی روز دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ از ساعت ۱۷ در سالن استاد شهناز خانه‌هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

در این برنامه مهدی ملک به عنوان منتقد و کارشناس حضور خواهد داشت.

کاواسه یکی از فیلمسازان محبوب جشنواره کن است. او در سال ۱۹۹۷ با اولین فیلم خود با نام «سوزاکو» برنده جایزه دوربین طلایی این جشنواره شد و در ۲۰۰۷ با فیلم «جنگل سوگواری» جایزه بزرگ داوران بخش مسابقه اصلی را گرفت. کاواسه در ۲۰۰۹ جایزه کالسکه طلایی کن را دریافت کرد. فیلم‌های «شارا» (۲۰۰۳)، «هانزو» (۲۰۱۱)، «هنوز آب» (۲۰۱۴) و «تابندگی» (۲۰۱۷) ساخته او در بخش مسابقه جشنواره رقابت کردند و در سال ۲۰۱۵ فیلم «پوره لوبیا شیرین» به کارگردانی او در بخش نوعی نگاه نمایش داده شد. کاواسه در سال ۲۰۱۳ یکی از داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره کن به ریاست استیون اسپیلبرگ بود و در سال ۲۰۱۴ ریاست داوران بخش سینه‌فونداسیون و فیلم‌های کوتاه را به عهده داشت.

در خلاصه داستان «جنگل سوگوار» آمده است: «یک پرستار با یکی از بیماران خود در جنگلی سرگردان می‌شوند و در آنجا سفری دو روزه طاقت‌فرسا و روشنگر را آغاز می کنند.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها