تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۸/۱۵ - ۱۳:۳۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 182214

فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» در ادامه حضور بین‌المللی خود در جشنواره «شب‌های سیاه تالین» کشور استونی به روی پرده می‌رود.

به گزارش سینماسینما، فیلم «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی در بخش بهترین‌های جشنواره بین‌المللی فیلم‌های شب‌های سیاه تالین در کشور استونی به نمایش گذاشته می‌شود.

این فیلم که اخیرا جایزه ویژه هیات داوران سی و پنجمین جشنواره فیلم توکیو را کسب کرده، نماینده رسمی سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳ است و نخستین نمایش جهانی خود را در بخش افق‌های جشنواره ونیز تجربه کرد و جایزه بهترین فیلم و بازیگر مرد (محسن تنابنده) را به خود اختصاص داد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «شکیب یک کارگر روز مزد بی خانمان است که هرگز نتوانسته با از دست دادن همسر و پسرش در زلزله سال‌ها پیش کنار بیاید. در طی چند سال گذشته، او با یک زن کر و لال، به نام لادن رابطه برقرار کرده است. محل ساخت و سازی که او امروز در آن کار می‌کند به لوکیشن فیلمی درباره جنایات هیتلر در طول جنگ جهانی دوم تبدیل می‌شود و در کمال تعجب به او یک نقش سینمایی، خانه و فرصتی داده می‌شود تا برای خود کسی باشد. وقتی لادن از این موضوع مطلع می‌شود، به محل کارش می‌آید و درخواست کمک می‌کند. نقشه شکیب برای مخفی کردن او به طرز غم انگیزی اشتباه از کار در می‌آید و موقعیت جدید و فرصت بی‌تکرار پیش آمده برای او را با تهدید رو برو می‌کند.»

در فیلم «جنگ جهانی سوم» بازیگرانی چون محسن تنابنده، ندا جبرئیلی، مهسا حجازی، نوید نصرتی، لطف‌الله سیفی و حاتم مشمولی به ایفای نقش پرداخته‌اند و پخش بین‌المللی این فیلم بر عهده محمد اطبایی کمپانی مستقل‌های ایرانی است.

طبق اعلام پیشین امسال فیلم «شهر خاموش» ساخته جدید احمد بهرامی در بخش مسابقه اصلی جشنواره تالین، نخستین نمایش جهانی خود را خواهد داشت، «خرس نیست» ساخته جعفر پناهی در بخش بهترین‌های جشنواره، فیلم «سونسوز» به کارگردانی رضا جمالی در بخش تازه راه‌اندازی شده منتخب منتقدان، فیلم کوتاه «آبان» ساخته عباس طاهری و مهدیه طوسی در بخش آثار کوتاه و مستند «چطور جرات کردی چنین آرزوی مسخره‌ای کنی» به کارگردانی مانیا اکبری و محصول مشترک ایران و بریتانیا هم در بخش غیر رقابتی به نمایش گذاشته می‌شوند.

جشنواره بین‌الملی فیلم تالین از تاریخ ۱۱ تا ۲۷ نوامبر (۲۰ آبان تا ششم آذر) در کشور استونی برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها