سینماسینما، محمد حقیقت-ونیز: به روزهای پایانی جشنواره ونیز نزدیک میشویم. یکی از چیزهایی که جلب نظر میکند نشریه روزانه فستیوال است که جدا از خبرها، جدول رای گیری از ۱۱ منتقد ایتالیایی را منتشر میکند که عنوان این جدول «جنگ ستارگان» است چون به فیلمها ستاره میدهند.
در این جدول دو فیلم ایتالیایی «دست خدا» ساخته سارانتینو و «پادشاه لوتر» اثر ماریو مارتونه بالاترین تعداد ستاره ها را هریک با کسب (۳٫۹) از پنج ستاره که حداکثر امتیاز است به دست آورده اند و کمترین امتیاز برای فیلم آمریکایی Sundown ساخته میشل فرانکو است.
جدا از امتیازات جدول جنگ ستارگان که در زیر می آید باید به فیلمهای خیلی خوب دختر گمشده، مسابقه اصلی، توهمات از دست رفته (ساخته اگزاویه جیونالی. از فرانسه)، مونالیزا و ماه خونین ( آنا لیلی امیرپور) و اسپانسر هم اشاره کرد.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «همه جا همه چیز یکباره» جوایز اسپریت را هم درو کرد
- برندگان جوایز گاتهام ۲۰۲۱ معرفی شدند/ چهار جایزه برای «دختر گمشده»
- «دختر گمشده» مگی جیلنهال در جشنواره نیویورک به نمایش درآمد/ شانس اسکار برای کلمن
- «مونالیزا و ماه خونین» زنی با قدرت جادویی؛ «مسابقه اصلی» طنزی سرخوش و شاد/ گزارش محمد حقیقت از جشنواره ونیز
- نگاهی به چهار فیلم جشنواره ونیز؛ کمپیون، آلمادوار، نشاط و جیلنهال / گزارش محمد حقیقت از جشنواره ونیز
- معرفی یک فیلم جشنواره کن ۲۰۲۱/ نخل طلای افتخاری برای جودی فاستر
- تصویربرداری «دختر گمشده» تا پایان سال ادامه دارد/ تصاویر جدید
- «دختری در قطار» در صدر فروش سینماهای آمریکا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





