جهانگیر الماسی قصد دارد بعد از سال ها در مقام کارگردان، نمایش «قرمز» اثر جان لوگان را در یکی از سالن های حرفه ای تئاتر به صحنه ببرد.
به گزارش سینماسینما، جهانگیر الماسی بازیگر و کارگردان درباره فعالیت خود در عرصه کارگردانی تئاتر گفت: نمایشنامه ای را برای اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد داده ام و قصد دارم این اثر نمایشی را که بر اساس نمایشنامه «قرمز» اثر جان لوگان است، به صحنه ببرم.
وی درباره سالن مورد نظر برای اجرای این اثر نمایشی، اظهار کرد: برای اجرای نمایش «قرمز» ۲ رویکرد مدنظر دارم که در اولین رویکرد تالار وحدت برای اجرا مناسب است و در رویکرد دوم سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر مدنظر است.
الماسی ادامه داد: این نمایشنامه دارای ۲ نقش اصلی است ولی اتفاقات دیگری در صحنه می افتد.
این هنرمند درباره احتمال حضور خود به عنوان بازیگر نمایش «قرمز» یادآور شد: نمی توان به صورت همزمان این نمایش را کارگردانی و در آن بازی کرد چون باید روی کارگردانی آن متمرکز باشم.
وی درباره بازیگران مدنظر برای ایفای نقش در «قرمز» گفت: به دلیل نقش هایی که در نمایش «قرمز» وجود دارد، بازیگرانی که در این نمایش حضور خواهند داشت باید دارای تجربه باشند و بعد از قطعی شدن سالن، بازیگران اثر نیز قطعی و معرفی می شوند.
الماسی با اشاره به حضور خود در کارگاه کارگردانی و بازیگری تئاتر در شهرهای ملارد و مارلیک، بیان کرد: این کارگاه ها اتفاق بسیار خوبی است که توسط انجمن نمایش استان تهران رخ داده است و به نظر من اتفاق مبارکی است. در این کارگاه جوان های مستعدی حضور دارند که یک نمایش را هم تمرین می کنند و این تمرین ها خوب پیش می رود.
وی یادآور شد: احتمال دارد این اثر نمایشی را هم در تهران و کرج به صحنه ببریم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تئاتر در زمانه فناوری غیرمتمرکز و کنشهای اجتماعی ناهمگن/ کاربرانِ متکثر مجوز صادر میکنند
- آزاده صمدی: تئاتر و سینما که پارک نیست!
- تالارهای نمایشی و سینماها چه روزهایی تعطیل است؟
- گزارشی از عملکرد اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
- برنامه تعطیلی کلیه سالنهای نمایش اعلام شد
- اعلام تاریخ برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان
- با یاد درگذشتگان؛ سایت انجمن صنفی تئاتر کودک و نوجوان رونمایی شد
- چراغ تالارهای نمایشی تهران روشن شد؛ آغاز بهار تئاتر با فاطمه معتمدآریا
- «دیدارو» در خانه هنرمندان ایران رونمایی شد؛ تماشای تئاتر به شیوه واقعیت مجازی به حقیقت پیوست
- بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به تعویق افتاد
- رقابت ۷ نمایش خیابانی کودک و نوجوان در جشنواره بیست و هفتم
- نگاهی به نمایش «شاعر» / در ستایش دل آگاهی و نکوهشِ کژرفتاری
- آثار حاضر در بخش غیررقابتی جشنواره تئاتر فجر اعلام شد
- درک درستِ یک متن دشوار/ نگاهی به نمایش «هیچ کس جیمی نمیشه»
- جهل و جبر/ نگاهی به نمایش «اون و اراذل کوچه پشتی یا از پیراهن دموکراسی خون میچکد»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





