تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۰/۲۵ - ۱۶:۰۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 9719

بهرنگ علویسینماسینما، سام بهشتی- جشنواره فیلم فجر هر ساله فرصتی است برای معرفی فیلمسازان و بازیگران جوانی که وارد عرصه سینما می‌شوند، در سال‌های اخیر چهره‌های جوان بسیاری از این طریق وارد سینمای ایران شدند و تعداد اندکی از آن جزو پدیده‌ها بودند و ماندگار شدند.

از سی‌وسه سال گذشته تا به امروز جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد سینمایی کشور بوده فرصت مغتنمی برای فیلمسازان و بازیگران جوان بسیاری پیش آمده که آثار خود را عرضه کنند و به اصطلاح کمی خودمانی‌تر در این رویداد دیده شوند.

اما در این میان تعداد اندکی از جوانان تازه نفس سینمای ایران توانستند میخ خود را بکوبند و در این عرصه به چهره تبدیل شوند. خیلی‌ها وقتی به عرصه سینما وارد شدند، نتوانستند در اذهان باقی بمانند و تعداد انگشت‌شماری هم باقی مانند و بر اساس توانایی‌های خود ماندگار شدند.

یکی از این بازیگران تازه نفس و توانا کسی نبود جز بهرنگ علوی، بازیگری که نخستین حضورش در فیلم «دربند» به کارگردانی پرویز شهبازی بود.

او از همان ابتدا ثابت کرد که می‌خواهد در حوزه بازیگری ماندنی باشد و هدفش استفاده ابزاری از سینما نیست، در همان فیلم دربند با ایفای یکی از نقش‌های کلیدیه فیلم شهبازی ثابت کرد که می‌تواند در عرصه بازیگری عرض اندام کند.

بعد از حضور در فیلم «دربند» با وجود پیشنهاد‌های متعددی که داشت سعی کرد همانند بازیگران حرفه‌ای گزیده کاری را انتخاب کند و به هر پیشنهادی که از سوی کارگردانان مختلف، پاسخ مثبت ندهد و در هر فیلمی به ایفای نقش نپردازد.

کمی بعد در فیلم «مرگ ماهی» به کارگردانی روح‌الله حجازی به ایفای نقش پرداخت و در آن فیلم پرستاره، نقش مقابل نیکی کریمی را انتخاب کرد و حضوری متفاوتی داشت که این نقش آن طور که استحقاق‌اش را داشت از سوی هئیت داوران فجر سی‌وسوم دیده نشد و همین امر باعث شد که او در ادامه مسیرش ثابت قدم‌تر از گذشته گام بردارد و کار حرفه‌ای خود را ادامه دهد.

او امسال در فیلم دو تن از کارگردانان شناخته شده سینمای ایران به ایفای نقش پرداخت.

فیلم‌های «امکان مینا» به کارگردانی کمال تبریزی و «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان جز فیلم‌های مهم امسال هستند و علوی در این دو فیلم، دو نقش مکمل متفاوت را ایفا کرده است.

شنیده‌ها حاکی از این است که این بازیگر در فیلم کارگردان جوان‌تر سینمای ایران، حضور متفاوت و تاثیرگذاری دارد و بعید نیست نام او در لیست نامزدهای نقش مکمل فجر سی‌وچهارم قرار بگیرد و حتی سیمرغ این بخش بر روی شانه‌های او بشیند.

لینک کوتاه

نظرات شما

  1. هانیه
    ۲۳, بهمن, ۱۳۹۴ ۱:۵۶ ق٫ظ

    واقعا جشنواره فجر مسخره شده من فیلم ابد ویک روز رو دیدم ولی در حدی نبود که هرکی مثله نخود و لوبیا با خودش ۳تا۳تا سیمرغ ببره خونه….سالهای قبل گرفتن سیمرغ حتی برای اساتید رویا بود و اگر کسی سیمرغ میگرفت آرزوی گرفتن سیمرغ دوم باعث میشد تلاشش رو چند برابر کنه ولی یه هو میان به یه فیلم۹تا سیمرغ میدن !!!بقیه پشمکن دیگه….

نظر شما


آخرین ها