سینماسینما، سام بهشتی _ جشنواره فیلم فجر فرصت بسیار مناسبی برای معرفی استعدادهای جوان در عرصههای مختلف است و هر ساله با پدیدههای نوظهوری در عرصه بازیگری و فیلمسازی مواجه میشویم. در این میانجوانانی که وارد این عرصه میشوند، سودای ستاره شدند در سر دارند و برای رسیدن به هدف خود تلاش میکنند و در نهایت به خواسته دل خود میرسند و به چهرهای تاثیرگذاری تبدیل میشوند.
به گزارش سینماسینما، در طول سالهای گذشته، بخش نگاه نو و حضور فیلمسازان تازه نفس از بخشهای دیگر جذاب تر بوده است، چون چیزی که از شواهد بر میآید، فیلمسازان و بازیگرانی که برای اولین بار قراراست آثار خود را در مهمترین رویداد سینمایی کشور به تصویر بکشند، با انگیزه مضاعفی به میانه میدان آمدند و حرف تازهای برای گفتن دارند، امسال هم در جشنواره فیلم فجر شاهد حضور چهرهای جوان و تازه نفسی هستیم که با قدرت و انگیزه آمدند تا جای پای خود را سفت کنند و ماندنی باشند.
یکی از چهره جوانی که امسال از تئاتر به سینما آمده است، پدرام شریفی بازیگر شناخته شده در عرصه نمایش است که در سال جاری توانست نظر کارگردانان مختلف سینمای ایران جلب کند و آنها از حضور این بازیگر در آثارشان بهره بگیرند.
او پیش از این در یکی از نقشهای کلیدی در فیلم تحسین شده «ماهی و گربه» به ایفای نقش پرداخت که بعد از این ماجرا، سینماییها او را شناختند.
شریفی امسال با سه فیلم «سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی، «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا و «متولد۶۵» ساخته مجید توکلی در سیوچهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد و در هر کدام از این فیلمها نقشهای متفاتی را ایفا کرده است.
به غیر از مجید توکلی، کارگردان اولی که با او همکاری داشته، حضور در فیلم کارگردان بزرگ و صاحب نامی هم چون ابراهیم حاتمیکیا یک اتفاق مهم برای بازیگران جوانی همانند شریفی محسوب میشود از سوی دیگر همبازی شدن با پرویز پرستویی در این فیلم هم یک اتفاق بزرگ برای این بازیگر جوان سینمای ایران بوده است.
او در فیلم بهروز شعیبی ایفاگر یکی از نقشهای اصلی است و عکسهایی که از این پروژه منتشر شده است بیانگر این است که این بازیگر در اولین حضور جدیاش در سینما توانسته در کنار آتیلا پسیانی، مهدیهاشمی و… تواناییهای خود را به معرض دید مخاطبان بگذارد.
پدرام شریفی بعد از جشنواره فیلم فجر امسال، سرنوشت عجیبی در انتظارش خواهد بود، چون در سه فیلمی به ایفای نقش پرداخته که قطعا دیده میشوند و اگر بخواهد در ادامه مسیرش در عرصه بازیگری درست و آهسته و پیوسته گام بر ندارد، قطعا نمیتواند جز چهرههای جوان و ماندگار در سینمای ایران لقب بگیرد.
تجربه ثابت کرده بازیگران که از حوزه نمایش به سینما میآیند با انگیزه و دغدغه غیر قابل توصیفی در مسیر خود گام بر میدارند و این بازیگر جوان سینمای ایران تاکنون ثابت کرده که بر اساس استعدادهایش تا این جای کار آمده و با رابطه و زد بند در مسیر بازیگری قدم نگذاشته است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- آیا فیلم حاتمیکیا به جشنواره فجر میرسد؟
- آغاز بازبینی آثار متقاضی رقابت در جشنواره فیلم فجر از ۲۲ آذر
- علیرضا رئیسیان مطرح کرد؛ مرگ مغزی سینمای ایران بر اثر یک شوک غیرعادی
- انتشار فراخوان مسابقه تبلیغات سینمای ایران چهل و سومین جشنواره فیلم فجر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ منوچهر شاهسواری دبیر جشنواره چهل و سوم فیلم فجر شد
- «سکوت و سلام»؛ قابهای خاطره انگیز از آتیلا پسیانی
- گردهمایی هنرمندان برای آتیلا پسیانی؛ صابر ابر: جای آتیلا اصلا خالی نیست!
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- گفتوگو با علیرضا رئیسیان درباره مهمترین رویداد سینمایی کشور؛ جشنوارهای که انحصاری بود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نشست «شاهد عینی» / گزارش تصویری
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»