سینماسینما، سام بهشتی _ جشنواره فیلم فجر فرصت بسیار مناسبی برای معرفی استعدادهای جوان در عرصههای مختلف است و هر ساله با پدیدههای نوظهوری در عرصه بازیگری و فیلمسازی مواجه میشویم. در این میانجوانانی که وارد این عرصه میشوند، سودای ستاره شدند در سر دارند و برای رسیدن به هدف خود تلاش میکنند و در نهایت به خواسته دل خود میرسند و به چهرهای تاثیرگذاری تبدیل میشوند.
به گزارش سینماسینما، در طول سالهای گذشته، بخش نگاه نو و حضور فیلمسازان تازه نفس از بخشهای دیگر جذاب تر بوده است، چون چیزی که از شواهد بر میآید، فیلمسازان و بازیگرانی که برای اولین بار قراراست آثار خود را در مهمترین رویداد سینمایی کشور به تصویر بکشند، با انگیزه مضاعفی به میانه میدان آمدند و حرف تازهای برای گفتن دارند، امسال هم در جشنواره فیلم فجر شاهد حضور چهرهای جوان و تازه نفسی هستیم که با قدرت و انگیزه آمدند تا جای پای خود را سفت کنند و ماندنی باشند.
یکی از چهره جوانی که امسال از تئاتر به سینما آمده است، پدرام شریفی بازیگر شناخته شده در عرصه نمایش است که در سال جاری توانست نظر کارگردانان مختلف سینمای ایران جلب کند و آنها از حضور این بازیگر در آثارشان بهره بگیرند.
او پیش از این در یکی از نقشهای کلیدی در فیلم تحسین شده «ماهی و گربه» به ایفای نقش پرداخت که بعد از این ماجرا، سینماییها او را شناختند.
شریفی امسال با سه فیلم «سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی، «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا و «متولد۶۵» ساخته مجید توکلی در سیوچهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد و در هر کدام از این فیلمها نقشهای متفاتی را ایفا کرده است.
به غیر از مجید توکلی، کارگردان اولی که با او همکاری داشته، حضور در فیلم کارگردان بزرگ و صاحب نامی هم چون ابراهیم حاتمیکیا یک اتفاق مهم برای بازیگران جوانی همانند شریفی محسوب میشود از سوی دیگر همبازی شدن با پرویز پرستویی در این فیلم هم یک اتفاق بزرگ برای این بازیگر جوان سینمای ایران بوده است.
او در فیلم بهروز شعیبی ایفاگر یکی از نقشهای اصلی است و عکسهایی که از این پروژه منتشر شده است بیانگر این است که این بازیگر در اولین حضور جدیاش در سینما توانسته در کنار آتیلا پسیانی، مهدیهاشمی و… تواناییهای خود را به معرض دید مخاطبان بگذارد.
پدرام شریفی بعد از جشنواره فیلم فجر امسال، سرنوشت عجیبی در انتظارش خواهد بود، چون در سه فیلمی به ایفای نقش پرداخته که قطعا دیده میشوند و اگر بخواهد در ادامه مسیرش در عرصه بازیگری درست و آهسته و پیوسته گام بر ندارد، قطعا نمیتواند جز چهرههای جوان و ماندگار در سینمای ایران لقب بگیرد.
تجربه ثابت کرده بازیگران که از حوزه نمایش به سینما میآیند با انگیزه و دغدغه غیر قابل توصیفی در مسیر خود گام بر میدارند و این بازیگر جوان سینمای ایران تاکنون ثابت کرده که بر اساس استعدادهایش تا این جای کار آمده و با رابطه و زد بند در مسیر بازیگری قدم نگذاشته است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ منوچهر شاهسواری دبیر جشنواره چهل و سوم فیلم فجر شد
- «سکوت و سلام»؛ قابهای خاطره انگیز از آتیلا پسیانی
- گردهمایی هنرمندان برای آتیلا پسیانی؛ صابر ابر: جای آتیلا اصلا خالی نیست!
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- گفتوگو با علیرضا رئیسیان درباره مهمترین رویداد سینمایی کشور؛ جشنوارهای که انحصاری بود
- چه بودیم و چه شد!
- چرا سیمرغ فیلمنامه حذف شد؟/ نامه سرگشاده کانون فیلمنامهنویسان به رئیس سازمان سینمایی
- توضیح خزاعی درباره اشتباه خواندن دعای تحویل سال: فسیلهای سیاسی مرا تخریب کردند!
- فیلم سروش صحت بدون حتی یک نامزدی/ کاندیداتوری جشنواره فیلم فجر در قبضه ارگانیها
- بالاخره در روز هشتم جشنواره اتفاق افتاد؛ معرفی داوران چهل و دومین جشنواره فیلم فجر
- احتمال حضور «بیبدن» در سودای سیمرغ جشنواره فجر
- اتفاق عجیب در جشنواره فیلم فجر؛ شکست رکورد سانس فوقالعاده با چه فیلمهایی؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش