جوایز فیلم مستقل نیویورک (گاتهام) با اعطای جایزه بهترین فیلم به «نبردی پس از دیگری» برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، پل توماس اندرسن با فیلم «نبردی پس از دیگری» جایزه بهترین فیلم بلند سیوپنجمین دوره جوایز فیلم گاتهام را که دوشنبهشب در نیویورک برگزار شد، دریافت کرد.
این فیلم تنها یکی از شش نامزدی خود را به جایزه تبدیل کرد؛ در شبی که آثار استودیویی در کنار تولیدات مستقل واقعی رقابت میکردند.
این نخستین مراسم گاتهام بود که ۱۰ نامزد در بخش بهترین فیلم داشت؛ پس از آنکه دو سال پیش تعداد نامزدها دو برابر شد. دو سال قبل نیز محدودیت بودجه ۳۵ میلیون دلاری از قوانین این جوایز حذف شده بود.
فیلم «یک تصادف ساده» ساخته اثر جعفر پناهی در هر سه رشتهای که نامزد شده بود شامل بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و بهترین فیلم بینالمللی برنده شد.
آکینولا دیویس جونیور با فیلم «سایه پدرم» جایزه کارگردان نوظهور را برد و سوپه دیریسو جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی را برای فیلمی که نماینده اسکار بریتانیا به شمار میرود، دریافت کرد.
هری لایتون نیز برای فیلمنامه اقتباسی «پیلیون» مورد تقدیر قرار گرفت.
وونمی موساکو برای فیلم«گناهکاران» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را دریافت کرد؛ فیلمی که جایزه بهترین گروه بازیگری را نیز به خانه برد.
همچنین ابو سانگاره برای فیلم« داستان سلیمان» عنوان بازیگر نوظهور را کسب کرد و «دوستان نامطلوب من: بخش اول – آخرین نفس در مسکو» نیز بهترین مستند شد.
گی یرمو دلتورو که جایزه «ونگارد گاتهام» را برای «فرانکنشتاین» دریافت میکرد، سخنانش را با عبارت «مرگ بر هوش مصنوعی» به پایان رساند.
به گزارش ورایتی، در بخش جوایز ویژه، اسکات کوپر نویسنده-کارگردان «اسپیرینگستین: مرا از ناکجا برهان» و جرمی آلن وایت بازیگر این فیلم، جایزه نماد فرهنگی» را دریافت کردند. هیو جکمن و کیت هادسون نیز نخستین جایزه موسیقی گاتهام را برای «سانگ سانگ بلو» دریافت کردند؛ نوآ بامباک، کارگردان فیلم «جی کِلی» ، جایزه تقدیر کارگردان گاتهام را از امیلی مورتیمر و آدام سندلر دریافت کرد و نیا داکوستا و نینا هوس نیز «جایزه اسپاتلایت» را به تسا تامپسون برای اعطا کردند.
جولیا رابرتس و لوکا گوادانینو نیز جایزه «چشمانداز» را از سوی پل راد برای فیلم «پس از شکار» دریافت کردند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- این بار نامی از فیلم پناهی نیست؛ منتقدان هالیوود ریپورتر ده فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کردند
- بهترین فیلمهای ۲۰۲۵ از نگاه سایت راجر ایبرت؛ «نبردی پس از دیگری» در صدر، «یک تصادف ساده» در رده دوم
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- چهار نامزدی برای «یک تصادف ساده»؛ نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۲۶ معرفی شدند
- جهانِ پشتِ یک تصادف
- «یک تصادف ساده» نامزد ۴ جایزه WAFCA ۲۰۲۵ شد
- «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کرد؛ فیلم اندرسون در صدر/ «یک تصادف ساده» ششم شد
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- یادداشتی بر «یک تصادف ساده»/ جماعت! من دیگه حوصله ندارم
- سه فیلمساز ایرانی در آکادمی داوری؛ فیلمهای بینالمللی واجد شرایط اسکار معرفی شدند
- نامزدهای جوایز آکادمی فیلم اروپا معرفی شدند/ «یک تصادف ساده» در میان نامزدها
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد





