تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۱۷:۱۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 117046
یک استودیوی ساخت انیمیشن در شهر کیوتو ژاپن طعمه حریق شد. این استودیو محل تولید چند مجموعه از محبوب‌ترین انیمیشن‌ها بوده است. مطابق گزارش‌های رسمی، آتش‌سوزی تا کنون جان دست‌کم ۲۴ نفر را گرفته است.

به گزارش سینماسینما، بنا بر اعلام پلیس و آتش‌نشانی، مردی بامداد پنجشنبه ۲۷ تیر (۱۸ ژوئیه) به داخل ساختمان سه‌طبقه استودیو “کیوتو انیمیشن” هجوم می‌آورد، مایعی را به اطراف می‌پاشد و آن را به آتش می‌کشد. ماهیت مایع مورد نظر هنوز مشخص نشده است. آتش‌نشانی می‌گوید، کسی که برای اعلام آتش‌سوزی با آتش‌نشانی تماس گرفته، از “انفجاری پر سر و صدا” سخن گفته است.

شبکه رادیو-تلویزیونی “NHK” ژاپن ساعت آغاز آتش‌سوزی را ۱۰ و ۳۰ دقیقه اعلام کرده است.

مطابق گزارش‌های اولیه، در پی این آتش‌سوزی یک تن در پی سوختگی شدید جان خود را از دست داد؛ در طبقه اول و دوم ۱۲ نفر دیگر که گمان می‌رود قربانی حریق شده باشند، پیدا شدند و ۳۵ تن هم مجروح شدند. حال ۱۰ تن از مجروحان وخیم توصیف شده بود. تا لحظه تنظیم این گزارش، بنا بر اعلام آتش‌نشانی، شمار کشته‌ها به ۲۴ نفر رسیده است.

گفته می‌شود که در هنگام آتش‌زدن ساختمان ۷۰ نفر در آنجا بوده‌اند که اکثر آنها به بیرون گریخته‌اند.

فرد مظنون در میان مجروحان

به گزارش شبکه NHK ژاپن، فردی ۴۱ ساله که گمان می‌رود استودیو را به آتش کشیده باشد، نیز زخمی شده که به بیمارستان منتقل شده است.

پلیس در حال تحقیق از او به ظن آتش‌افروزی عمدی است.

رسانه‌های ژاپنی به نقل شاهدانی که جان سالم به در برده‌اند، گزارش کرده‌اند که فرد مظنون از همکاران آنها در استودیو نبوده و در هنگام پاشیدن مایع قابل اشتعال فریاد زده: «خواهید مُرد!»

افرادی در ساختمان گرفتار شده‌اند

یک سخنگوی آتش‌نشانی گفته بود که ۳۵ خودروی امدادی به محل اعزام شده‌اند، اما آتش پس از دو ساعت تلاش هم مهار نشده است. او گفته بود که افراد زیادی همچنان در ساختمان هستند.

انیمیشن‌های محبوب ” K-On!” (تولید ۲۰۱۱) و ” هاروهی سوزومیا” از جمله محصولات این استودیو هستند. استودیو “کیوتو انیمیشن” که به اسم “کیوآنی” شناخته‌شده‌تر است، در سال ۱۹۸۱ تأسیس شد.

منبع: دویچه‌وله فارسی

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها