سعید راد بازیگر سریال «دل» به کارگردانی منوچهر هادی از بازی در این سریال ابراز نارضایتی کرد که سخنان او واکنش کارگردان سریال را به همراه داشت.
سعید راد»که مهمان تلفنی یک برنامه رادیویی در رادیو تهران بود، در پاسخ به سوال مجری برنامه راجع به حضور در سریال دل به کارگردانی «منوچهر هادی» گفت: میخواستم بازی در سریالهای خانگی را تجربه کنم. نمیخواهم بگویم کاش نمیکردم چون دیر یا زود این اتفاق میافتد. اما این کار راضیکننده نبود. چون سناریو را کامل نخوانده بودم و ۱۰ صفحه، ۱۰ صفحه در اختیار من قرار میدادند. حتی زمانی موردی پیش آمد به من گفتند سناریو را میخواندی! من راضی نیستم چون برای این نقشها ساخته نشدم. آن سینمایی که کار میکردم، سینمای ۳۵ میلیمتری از بین رفته است.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که پدر خانواده چطور یکباره بعد از مدتی که در کما بوده، یکباره به هوش می آید و تازه همه را هم می زند، آیا به چنین مسائلی اعتراض نکردید؟ عنوان داشت: اصلاً مسئله اعتراض نیست. این اشتباهی بود که من کردهام و پای آن ایستادهام. تا آخر کارم را تمام کردم، چون عادت ندارم کاری را قبول کنم و آن را به حال خودش رها کنم. تجربهای بود که برای من جالب نبود و امیدوارم هیچوقت دیگر تکرار نشود.
سعید راد همچنین گفت که خودش این سریال را در زمان پخش دنبال نکرده و در این باره توضیح داد: این کار را دنبال نکردم، برای اینکه میدانستم چه خبر است. مطمئناً اذیت میشدم. من جلسه هفتم و هشتم فیلمبرداری، فهمیدم اما چون تعهد داده بودم باید ادامه میدادم. سعی کردم فضایی باشد گروه اذیت نشود. من همیشه یک چیزی را گفتم آدمهایی که فکر میکنند کارهای بزرگ میکنند خودشان باید بزرگ شوند و بزرگ فکر کنند؛ اگر نمیتوانند بزرگ فکر کنند حتماً نمیتوانند کارهای بزرگ انجام دهند.
وی افزود: سینمای ما و نمایشخانگی همین است! بلبشویی است که همه از هم دفاع میکنند. کارگردان چیزهایی میگوید که من تا به حال نشنیدم و دفاعهایی میکنند که قابل تأمل است. فضایمجازی در این میان، همه را هدف قرار میدهد. مردم به خودشان حق میدهند هر نوع توهین و تشویق بیموردی را داشته باشند.
وی با بیان اینکه ما چه بخواهیم و چه نخواهیم در این چند سال مخاطب را جذب سریالهای ترکیهای و خارج از کشور کردهایم؛ هیچکسی هم مقصر نیست، تصریح کرد: فقط تعجب میکنم چرا تلویزیون با این مدیران لایق و بودجههای خوب، این چیزها را درست میکند که جذاب نیستند. مردم به طرف چیزهایی میروند که شاد و یکسری چیزهایی ببینند که زندگی را به قول امروزیها به سمت لاکچریبازی ببرد. در انتخاب بازیگران آنقدر اشتباه میکنند که چهره حامد بهداد و ساره بیات برای اینطور نقشها ساخته نشدهاند. چون آنقدر افسرده، غمبار و سن بالا هستند.
راد در پاسخ به این سوال که اعتراض نداشتید؟ تصریح کرد: اعتراض کردم اما دیدم که من باشم یا نباشم فرقی نمیکند. صورتشان شاد نیست برای عشق و عاشقی که مردم همذاتپنداری کنند! حامد بهداد بازیگر فوقالعادهای است و ضد قهرمان خوبی است. اما مگر من خودم در نقش پدر چه کاری میتوانستم بکنم؟ اوایل قدری خواستم با طرح و اصولِ خودم پیش بروم اما دیدم فضا این طوری نیست. میخواهند زود بگیرند و تمام کنند؛ ۲۰ قسمت را ۳۰ قسمت و ۳۰ قسمت را ۴۰ قسمت کنند و حتی یک مقدار جا داشت حتی ۵۰ قسمت هم سریال را درمیآورند. چون مردم مهم نیستند و میخواهند تجارت کنند.
وی در پایان گفت: من این شناخت را دارم که بگویم اشتباه کردم و سعی میکنم دیگر این کار را نکنم. چون من هم که ۷۰ فیلم پشتم است، دارم به مخاطب توهین می کنم و این قشنگ نیست.
با انتشار اظهارات سعید راد، منوچهر هادی به سخنان راد با انتشار پست اینستاگرامی واکنش نشان داد. یکتا ناصر همسر او و بازیگر سریال دل نیز کامنتی را در حمایت از همسر خود نوشت. تصویر پست اینستاگرامی منوچهر هادی و کامنت یکتا ناصر را میبینید:


لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شب سعید راد با توضیحی برای رفع حاشیهها
- یادبود سعید راد در شبهای بخارا
- اختصاصی سینماسینما/ سعید راد؛ طلوع و غروب یک ستاره
- ستارهای که عاشق وطنش بود؛ بدرقه سعید راد به خانه ابدی
- سعید راد درگذشت
- «حدود ۸ صبح» آنلاین اکران میشود
- «عامه پسند» از ۱۷ آبان اکران میشود
- «سرهنگ ثریا» و فیلم جدید منوچهر هادی در راه اکران
- علیرضا کمالی و ژیلا شاهی با مردم به سینما میروند/ اکران «پوست شیر» با حضور برادران محمودی
- رفتار غیرمرسوم صداوسیما در قبال یک سریال نمایش خانگی
- «آقای گل» و «حدود ساعت ۸ صبح» پروانه ساخت گرفتند
- تاریخ انتشار «نیسان آبی» مشخص شد/ رونمایی از پوستر سریال
- سعید راد در گفتگو با موزه سینما: تقوایی گفت یا صادق کرده را تو بازی میکنی یا در آن دفتر فیلم نمیسازم
- نگار جواهریان با «خاتون» به شبکه نمایش خانگی میآید
- منوچهر هادی: بازیگران خونشان رنگینتر نیست در معرض خطر هستند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





