«سد معبر» به کارگردانی محسن قرایی با بازی حامد بهداد یکی از فیلم های بخش مسابقه بیست و دومین جشنواره فیلم بوسان است.به گزارش سینماسینما، حامد بهداد که برای حضور فیلم “سد معبر” در جشنواره بوسان حضور یافته است، عکسی از خود به همراه الیور استون رئیس هیئت داوران این جشنواره منتشر کرد.
این کارگردان مطرح و سیاسی هالیوود در حالی ریاست هیئت داوران جشنواره بوسان را بر عهده گرفته که چهرههایی چون بهمن قبادی از ایران، لاو دیاز کارگردان فیلیپینی برنده شیر طلای جشنواره ونیز، ژانگ سان-وو کارگردان کرهای و آنیس گُدار فیلمبردار فرانسوی او را در امر داوری فیلمها یاری میکنند.
آن ها فیلمهای بخش “جریانهای نو” مهم ترین بخش این رویداد سینمایی را که مجموعهای از آثار سینمای آسیاست، داوری خواهند کرد.
استون برای دو فیلم “جوخه” و “متولد چهارم ژوئیه” برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد و با “قطار سریعالسیر نیمهشب”ساخته آلن پارکر اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را دریافت کرد.
“دورز”، “جیافکی”، “آسمان و زمین”، “نیکسون”، “اسکندر”، “دبلیو” و “وال استریت: پول هرگز نمیخوابد” از دیگر ساختههای این فیلمساز نیویورکی است.

فیلم سینمایی “سد معبر” به کارگردانی محسن قرایی و تهیه کنندگی بهمن کامیار به عنوان نماینده ایران اولین حضور جهانیاش را در بخش رقابتی این جشنواره سپری میکند.
این فیلم داستان قاسم کارمند اداره سدمعبر شهرداری را روایت میکند که در تلاش است وضعیتِ زندگیِ خود را بهبود ببخشد، اما در این راه با نرگس همسرش اختلافِ نظر دارد.
حامد بهداد، باران کوثری، نادرفلاح، اکبر رحمتی، آواشریفی، عرفان ناصری، مرتضی آقاحسینی، بهرام سرورینژاد، سجاد رحیمی، غلامعلی رضایی، فتحالله طاهری، مهدی میری، نگار عابدی، علیرضا کمالی، گیتی قاسمی، حسام محمودی، رونیکانعمتالله و محسن کیایی به ایفای نقش پرداختهاند.
بیست و دومین جشنواره فیلم بوسان از تاریخ ۱۲ تا ۲۱ اکتبر (۲۰ تا ۲۹ مهر) در کره جنوبی برگزار میشود.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جشنواره بوسان برگزیدگانش را شناخت/ سه جایزه برای سینماگران ایرانی
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- پس از ۱۰ سال؛ الیور استون فیلم داستانی میسازد
- واکنش تند حامد بهداد و اکتای براهنی/ ادعای داریوش ارجمند تکذیب شد؛ قرار نبود در «پیرپسر» بازی کنی
- در یک اظهار نظر غیرمنتظره؛ اولیور استون «شرور» را بهترین فیلم ۲۰۲۴ دانست
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- بزرگداشت داریوش مهرجویی در جشنواره کوروش
- «پیر پسر» در جشنواره لوکا/ فیلمی با بازی لیلا حاتمی و حامد بهداد مسافر ایتالیا شد
- چهار فیلم جدید با ترکیب تازهای از بازیگران روی پرده سینماها
- رقابت «برای رعنا» در جشنواره بوسان
- حامد بهداد مادر ناصرالدین شاه شد
- جایزه بهترین فیلم سینمای جهان در جشنواره گالوِی به «پیر پسر» رسید
- رقابت «پیر پسر» در جشنواره ایرلندی
- معرفی هیات داوران اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





