محمد تاجیک : حبیب رضایی بازیگر مطرح سینمای ایران دوران هشت ساله دولت قبل را دوران تاریکی خواند و گفت : باید مراقب باشیم که این دوران تاریک دیگر برنگردد.
یه گزارش سینما سینما ،حبیب رضایی که در مراسم افتتاحیه فیلم ” دونده زمین ” ساخته کمال تبریزی در سینما فرهنگ سخن می گفت تاکبد کرد :فیلم ” دونده زمین ” درواقع باور ما و گروه فیلمسازی این فیلم از زمانه ودوران تاریک هشت ساله ای است که در آن بوده ایم .امیدواریم این یاد آوری برای ما بشود که هر زمان تاریکی ممکن است دوباره برگردد.باید مواظب باشیم برنگردد.مهمتربن نکته من دراین فیلم همین بوده است . خود من نیز، دراین که دراین تجربه جنون آمیز شرکت داشتم خیلی خوشحالم .کمال تبریزی هم دراین مراسم فیلم ” دونده زمین ” را بک فیلم تجربی دانست و گفت :ما دراین فیلم با یک موقعیت کامل واقعی ورئال روبرو بودیم و باید قصه مان را با آن واقعه منطبق می کردیم .یعنی از این آدم می خواسنبم که مثلا مسیرش را طوری تغییر بده که از مسیر قصه ما عبور کند .در فیلم فضایی که قهرمان فیلم وارد ایران می شود استنباط شخصی فیلمساز از موقعیت ایرانیانی است که در آن مقطع به سر می برند .چون ما فیلم را در دوره هشت ساله معروف ساختیم، روستایی که قهرمان فیلم وارد آن می شود آن روستا از نظر من ،ادمهایش شبیه آدمهایی هستند ویا شدند که ما دردوران هشت ساله می دیدیم .در پایان فیلم کورسوی امیدی به وجود می آید کما اینکه الان هم ما در چنین نقطه ای حضور داریم .کمال تبریزی درادامه گفت :فیلم دونده زمین یک فیلم کاملا تجربی است و حتی نحوه ساخت آن هم تجربی بوده است.ساخت فیلم متکی به حضور یک کمدین ژاپنی است که تصمبم می گبرد دور دنیا را بدود ویک رکوردی را ثبت کند.با اطلاعاتی که ما داشتیم به او در خواست همکاری دادیم واو فقط به ما “ده روز” فرصت داد.علیرضا شجاع نوری تهیه کننده این فیلم نیز دونده زمین را یک تجربه بسیاردلنشین دانست وگفت :با نوعی از جنونی که ماداشتیم باعث شد که به سمت ساخت همچنین سوژه ای برویم .خوشحالم که این فیلم را ساختیم .دونده زمبن اکران خود راپس از شش سال توقیف در گروه هنر وتجربه آغاز کرده است .
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





