حجتالاسلام عالی گفت: واکنش تند ما به دلیل شدت عمل زشتی بود که در تریبون رسمی نظام اسلامی مطرح شد و فرهنگ غلط و ضد خانواده را ترویج کرده و مورد دفاع قرار داد، اما عذرخواهی و عدم لجاجت گوینده این مطالب، اتفاق مثبتی بود.
به گزارش سینماسینما، حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی بر ضرورت استفاده صحیح از تریبون جشنواره فیلم فجر و تبیین مفاهیم اسلام ناب تأکید کرد و این جشنواره را به مثابه تریبون انقلاب اسلامی دانست که باید در ضمن استفاده از آن، مفاهیم در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی بیان شود.
حجتالاسلام عالی با اشاره به سخنان یکی از فیلمنامهنویسان که در جشنواره فیلم فجر عنوان شد، تأکید کرد: واکنش ما متناسب با سخنان مطرحشده بود.
او تصریح کرد: وقتی عمل زشتی روی دهد و آن عمل در تریبونی که مهمترین سنگر هنری انقلاب اسلامی است، مورد حمایت قرار بگیرد، باید با آن مقابله شود.
این استاد اخلاق اسلامی به نقاط قوت در برخی تولیدات جشنوار فیلم فجر اشاره کرد و گفت: محاسنی در فیلمها و تولیدات جشنواره دیده میشود که نباید از نظر دور بیفتد. اما گویا این جشنواره در سالهای اخیر به سمت شوی مد و لباس حرکت میکند که باید به آن رسیدگی شود.
حجتالاسلام عالی ادامه داد: مطلبی که در سخنرانی به آن اشاره کردم در مقابل عمل ناشایست و گفتار دفاعی نویسندهای بود که از تریبون جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی ابراز شد. چراکه جشنواره فیلم فجر به منزله سنگری در انقلاب است و برای حفظ آن تلاشهای زیادی شده و خونهای زیادی برای پیروزی انقلاب اسلامی ریخته شده است. به همین دلیل نباید آن را نادیده گرفت، به قدری که از این تریبون، حرفهای ضد ارزشی و ضد اسلامی عنوان شود.
او با بیان اینکه دفاع از ازدواج سفید به منزله فروپاشی نهاد خانواده است، اظهار داشت: این نوع همزیستی از لحاظ فقهی خلاف نظر اجماع فقها است و از سوی دیگر از نظر اخلاقی و زندگی مشترک هم تعهدی در آن وجود ندارد که نهاد خانواده را حفظ کند.
او به عذرخواهی نوشین معراجی اشاره کرد و گفت: در عذرخواهی اول، هیچ تناسبی میان پوشش خبری و حرفی که عنوان شد، وجود نداشت. در عین اینکه آنچنان پررنگ نبود که سوءبرداشت را مرتفع کند.
این استاد اخلاق به عذرخواهی بعدی و جدی نویسنده اشاره کرد و گفت: این اتفاق خوبی بود که گوینده مطلب، لجاجت به خرج نداد و از حرفی که زده بود، عذرخواهی کرد.
او تصریح کرد: بازیگران، فیلمنامهنویسان و جامعه فیلمساز ما باید بدانند که عنوان کردن مطالبی مانند ازدواج سفید، به منزله خارج شدن از حدود شرع است که جای تأسف دارد که از تریبون انقلاب اسلامی مورد دفاع قرار بگیرد.
حجتالاسلام عالی ادامه داد: واکنش تند ما به دلیل شدت عمل زشتی بود که در تریبون رسمی نظام اسلامی مطرح شد و فرهنگ غلط و ضد خانواده را ترویج کرده و مورد دفاع قرار داد.
او با تأکید بر اینکه فعالیتهای مثبت باید مورد تقدیر قرار بگیرد، گفت: یکی از فیلمهای ساخته شده در جشنواره فیلم فجر در سالهای گذشته، فیلم سینمایی شیار ۱۴۳ بود که مقام معظم رهبری از آن تقدیر کردند.
حجتالاسلام عالی از منش و روش تقدیر به عنوان شیوهای برای نزدیک کردن افکار به خط سیر انقلاب اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: پیرو سیره رهبر معظم انقلاب اسلامی، باید از کارهای ارزشی دفاع کرد و آنها را مورد تقدیر قرار داد. البته ایستادگی در برابر روش غلط نیز از وظایف اسلامی است که نباید از آن غافل شد.
منبع: تسنیم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- آیا فیلم حاتمیکیا به جشنواره فجر میرسد؟
- آغاز بازبینی آثار متقاضی رقابت در جشنواره فیلم فجر از ۲۲ آذر
- علیرضا رئیسیان مطرح کرد؛ مرگ مغزی سینمای ایران بر اثر یک شوک غیرعادی
- انتشار فراخوان مسابقه تبلیغات سینمای ایران چهل و سومین جشنواره فیلم فجر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ منوچهر شاهسواری دبیر جشنواره چهل و سوم فیلم فجر شد
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- گفتوگو با علیرضا رئیسیان درباره مهمترین رویداد سینمایی کشور؛ جشنوارهای که انحصاری بود
- چه بودیم و چه شد!
- چرا سیمرغ فیلمنامه حذف شد؟/ نامه سرگشاده کانون فیلمنامهنویسان به رئیس سازمان سینمایی
- توضیح خزاعی درباره اشتباه خواندن دعای تحویل سال: فسیلهای سیاسی مرا تخریب کردند!
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- جشنوارۀ ملی تئاتر اقتباس افتتاح شد/ امید به حضور در خانوادۀ جهانی تئاتر با شناسنامه خاص خود
- فوت بازیگر سرشناس اسپانیایی؛ ماریسا پاردس درگذشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- «کیک محبوب من»، رابطهای رویایی اما تراژیک
- لغو نمایش فیلم “آخرین تانگو در پاریس”
- اسطوره موسیقی هند و یکی از برجستهترین نوازندگان طبلا در جهان درگذشت
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- «عزیز» از چهارشنبه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- مرور آثار سینمایی، تئاتری و مستند «اینگمار برگمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- از ۵ دی ماه؛ «علت مرگ: نامعلوم» روی پرده سینما میرود
- بازگشت ژان کلود ون دام با کمدی اکشن/ «باغبان»، ژانویه، انحصاری در فرانسه اکران میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- انتقاد روزنامه جام جم از تمسخر نام مریم و مسیحیت در فیلم صبحانه با زرافه ها
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینماحقیقت هجدهم/ وزیر ارشاد: ما مسئولان خودنظامپنداری را کنار بگذاریم
- نگاهی به جذابیت های ماندگار «ریوبراوو» وسترن با طعم شکلات
- به هر داستانی نباید اطمینان کرد
- وزیر ارشاد : بعضی مسئولان خودنظام پنداری را کنار بگذارند
- با انتشار یک بیانیه؛ خانه موسیقی نسبت به لغو کنسرت و بازداشت هنرمندان اعتراض کرد
- یک داستان قدیمی و باورنکردنی