تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۱۲/۰۱ - ۱۷:۱۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 170824

حجت‌الاسلام عالی گفت: واکنش تند ما به دلیل شدت عمل زشتی بود که در تریبون رسمی نظام اسلامی مطرح شد و فرهنگ غلط و ضد خانواده را ترویج کرده و مورد دفاع قرار داد، اما عذرخواهی و عدم لجاجت گوینده این مطالب، اتفاق مثبتی بود.

به گزارش سینماسینما، حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی بر ضرورت استفاده صحیح از تریبون جشنواره فیلم فجر و تبیین مفاهیم اسلام ناب تأکید کرد و این جشنواره را به مثابه تریبون انقلاب اسلامی دانست که باید در ضمن استفاده از آن، مفاهیم در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی بیان شود.
حجت‌الاسلام عالی با اشاره به سخنان یکی از فیلم‌نامه‌نویسان که در جشنواره فیلم فجر عنوان شد،‌ تأکید کرد: واکنش ما متناسب با سخنان مطرح‌شده بود.

او تصریح کرد: وقتی عمل زشتی روی دهد و آن عمل در تریبونی که مهم‌ترین سنگر هنری انقلاب اسلامی است، مورد حمایت قرار بگیرد، باید با آن مقابله شود.
این استاد اخلاق اسلامی به نقاط قوت در برخی تولیدات جشنوار فیلم فجر اشاره کرد و گفت: محاسنی در فیلم‌ها و تولیدات جشنواره دیده می‌شود که نباید از نظر دور بیفتد. اما گویا این جشنواره در سال‌های اخیر به سمت شوی مد و لباس حرکت می‌کند که باید به آن رسیدگی شود.
حجت‌الاسلام عالی ادامه داد‌: مطلبی که در سخنرانی به آن اشاره کردم در مقابل عمل ناشایست و گفتار دفاعی نویسنده‌ای بود که از تریبون جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی ابراز شد. چراکه جشنواره فیلم فجر به منزله سنگری در انقلاب است و برای حفظ آن تلاش‌های زیادی شده و خون‌های زیادی برای پیروزی انقلاب اسلامی ریخته شده است. به همین دلیل نباید آن را نادیده گرفت، به قدری که از این تریبون، حرف‌های ضد ارزشی و ضد اسلامی عنوان شود.
او با بیان اینکه دفاع از ازدواج سفید به منزله فروپاشی نهاد خانواده است، اظهار داشت: این نوع همزیستی از لحاظ فقهی خلاف نظر اجماع فقها است و از سوی دیگر از نظر اخلاقی و زندگی مشترک هم تعهدی در آن وجود ندارد که نهاد خانواده را حفظ کند.
او به عذرخواهی نوشین معراجی اشاره کرد و گفت: در عذرخواهی اول، هیچ تناسبی میان پوشش خبری و حرفی که عنوان شد، وجود نداشت. در عین اینکه آنچنان پررنگ نبود که سوءبرداشت را مرتفع کند.
این استاد اخلاق به عذرخواهی بعدی و جدی نویسنده اشاره کرد و گفت: این اتفاق خوبی بود که گوینده مطلب، لجاجت به خرج نداد و از حرفی که زده بود، عذرخواهی کرد.
او تصریح کرد: بازیگران، فیلم‌نامه‌نویسان و جامعه فیلمساز ما باید بدانند که عنوان کردن مطالبی مانند ازدواج سفید، به منزله خارج شدن از حدود شرع است که جای تأسف دارد که از تریبون انقلاب اسلامی مورد دفاع قرار بگیرد.
حجت‌الاسلام عالی ادامه داد‌: واکنش تند ما به دلیل شدت عمل زشتی بود که در تریبون رسمی نظام اسلامی مطرح شد و فرهنگ غلط و ضد خانواده را ترویج کرده و مورد دفاع قرار داد.
او با تأکید بر اینکه فعالیت‌های مثبت باید مورد تقدیر قرار بگیرد، گفت: یکی از فیلم‌های ساخته شده در جشنواره فیلم فجر در سال‌های گذشته، فیلم سینمایی شیار ۱۴۳ بود که مقام معظم رهبری از آن تقدیر کردند.
حجت‌الاسلام عالی از منش و روش تقدیر به عنوان شیوه‌ای برای نزدیک کردن افکار به خط سیر انقلاب اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: پیرو سیره رهبر معظم انقلاب اسلامی، باید از کارهای ارزشی دفاع کرد و آنها را مورد تقدیر قرار داد. البته ایستادگی در برابر روش غلط نیز از وظایف اسلامی است که نباید از آن غافل شد.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها