غلامعلی حدادعادل معتقد است راه زندهیاد فرج الله سلحشور در عرصه هنر انقلابی و دینی بیرهرو نمیماند و جوانان زیادی راه او را دنبال خواهند کرد.
به گزارش سینماسینما غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که امرز ۹ اسفند ماه در مراسم خاکسپاری فرج الله سلحشور حضور داشت گفت: زنده یاد سلحشور در زمره سینماگرانی بود که با تعهد به انقلاب اسلامی، سینما را در خدمت مفاهیم دینی و مذهبی قرار داد. آثار ماندگار او از قبل انقلاب اسلامی تا کنون نشان می دهد خط مشی او و پیاده کردن آن در عرصه هنر وی را به یک فیلمساز تاثیرگذار انقلابی تبدیل کرده است.
وی افزود: نمیدانم از جنس این هنرمند چند فیلمساز دیگر داریم اما راه این بزرگان بی رهرو نمی ماند و قطعا عده زیادتری در این راه قدم خواهند گذاشت و من به آینده خوشبینم. نسل های آینده کشور را نباید دست کم گرفت. سلحشور برای خیلی از جوانان الگوی تاثیرگذار بود و باید منتظر ماند و دید حاصل تلاش این جوانان در ادامه مسیر اعتقاداتشان چگونه خواهد بود.
رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی اظهار کرد: سلحشور هیچگاه جدا از جهان بینی خود حرکت نکرد و اگر به فساد سینما و غرب زدگی واکنش نشان داد به این خاطر بود که کاملا به مفاهیم قرآنی و اسلامی مسلط بود و این تسلط را در کارهای فاخرش شاهد بودیم. سریال «یوسف پیامبر» زمانی که روی آنتن رفت به دلیل زیبایی قصه و تصویر، افراد بسیاری با آن ارتباط برقرار کردند و به اشارات ریز قرآنی آن پی بردند.
این نماینده مجلس در پایان گفت: وقتی این مجموعه در کشورهای دیگر پخش شد تاثیرش دقیقا به همان اندازه بود که ما در کشورمان دیدیم. یک بار با خود آقای سلحشور صحبت می کردم و می گفت بعد از پخش این سریال در تاجیکستان خانواده هایی بودند که بعدها نام فرزندشان را یوسف می گذاشتند. برای این هنرمند ارزشی طلب مغفرت می کنم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چرا ساختن سریال «موسی» برای جمهوری اسلامی اینقدر مهم است؟!/ درباره پروژه هزاران میلیاردی
- ابراز نگرانی فرزندان سلحشور از تغییرات احتمالی در فیلمنامه سریال «حضرت موسی(ع)»
- چرا ابراهیم حاتمیکیا سریال حضرت موسی (ع) را میسازد/ علاقه به ساخت اثری قرآنی؛ ادای دین به فرجالله سلحشور
- تهمینه میلانی : از طرف فرج الله سلحشور تماس گرفتند و از من حلالیت طلبیدند
- روایت جالب حداد عادل/چرا فرهنگستان زبان و ادب فارسی برای واژه «سینما» ،معادل فارسی انتخاب نکرد؟
- نوشته منصور ضابطیان درباره نامگذاری میدانی به اسم فرج الله سلحشور
- در خواست حداد عادل برای قطع برنامه تلویزیونی برای اقامه نماز
- انتقاد آیت الله آملی لاریجانی از پرداختن به سوژه های تکراری در سینما
- شوخی با ماجرای «این سوال است یا تهمت؟»/سئوال ترانه علیدوستی از فرهادی
- حمله به مجیدی در پشت صحنه «هفت»/میرشکاک: «محمد(ص)» اختلاس در سینماست
- کتایون ریاحی درباره سلحشور و کنارهگیری از بازیگری چه گفت؟
- گزارش تصویری از پنجمین روز از سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- سردار جباری مطرح کرد :احتمال مسمومیت سلحشور توسط سرویس های بیگانه
- پخش «بنده فیلمسازم اما» یادی از فرج الله سلحشور از شبکه افق
- چهره هایی که سال ۹۵ را نمی بینند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت





