فیلم «ملاقات خصوصی» اکران روز اول خود را با فروش چهار هزار بلیت به پایان رساند، در حالی که سازندگانش میل چندانی به تبلیغ آن ندارند.
به گزارش سینماسینما، تابستان امسال سینماداران در تدارک اکران فیلمهایی برای نیمه دوم سال بودند که با جذب مخاطب، روند فروش نسبتا خوب قبل از پاییز ادامه پیدا کند و گیشه سینماها رونق بیشتری بگیرد اما تمام پیشبینیها با بروز ناآرامیهای اجتماعی از مهرماه بر هم ریخت و برنامه اکران چند فیلم مشخص شده از جمله «ملاقات خصوصی» نیز لغو شد. در این شرایط بسیاری از صاحبان فیلمها تمایلی به اکران نداشتند ولی در عین حال نگرانیهایی هم نسبت به وضعیت آینده سینما مطرح میشد که همچنان ادامه دارد.
در این چند وقت، فیلم کمدی «بخارست» روی پرده آمد اما هنوز به فروشی که میتوانست در شرایط عادی دست پیدا کند، نرسیده است. با این حال از روز چهارشنبه، ۱۴ دیماه یک فیلم اجتماعی هم به چرخه اکران اضافه شده و برخی امیدوارند این نوع فیلمهای مخاطب پسند، تماشاگران را به سینما برگرداند.
به این ترتیب «ملاقات خصوصی» در فاصله کمتر از یک ماه تا شروع جشنواره فیلم فجر در حالی به سینماها آمده که در جشنواره پرحاشیه فجر سال گذشته رونمایی شد؛ جشنوارهای که حاشیههایش گریبان این فیلم را هم گرفت.
«ملاقات خصوصی» اولین ساخته امید شمس با بازی پریناز ایزدیار و هوتن شکیبا است. این فیلم به تهیهکنندگی امیر بنان در همان روزهای ابتدایی جشنواره چهلم فجر توانست نظر تماشاگران را به خود جلب کند و جزو پرفروشترینهای جشنواره باشد. البته فیلم در صدر آرای مردمی هم قرار گرفت ولی سیمرغ مردمی جشنواره فجر که از مهمترین جایزههای جشنواره فیلم فجر است، در سال گذشته چنان دچار حاشیه و ابهام شد که در نهایت با تصمیم مسئولان جشنواره به طور کلی حذف شد.
در اینباره تهیهکننده یکی از فیلمهای جشنواره، به تخلف و نبود نظارت در رأیگیری مردمی انتقاد کرد و سرانجام پس از بررسیهایی، دبیر جشنواره (مسعود نقاشزاده) خبر داد که در پی ابهامات پیش آمده و برای صیانت از آرای مردم و حفظ حقوق صاحبان آثار و جلوگیری از ضایع شدن کوچکترین حقی از فیلمسازان، دوره چهلم جشنواره فیلم فجر جایزه داوری مردمی نخواهد داشت.
این اتفاق با واکنش تند تهیهکننده فیلم «ملاقات خصوصی» روبرو شد که ضمن انتقاد از بر هم زده شدن ماجرای رأیگیری درست یک روز قبل از اختتامیه، این تصمیم را یک خودکشی برای جشنواره دانست و تاکید کرد، فیلم «ملاقات خصوصی» جایزه اصلی خود را از مردم گرفته است.
بنان همچنین پیش از اختتامیه با انتشار نامهای به دبیر جشنواره فجر، اثر خود را از داوری در این رویداد خارج کرد.
حال در آستانه چهل و یکمین دوره جشنواره فجر، «ملاقات خصوصی» به نمایش درآمده و کارگردانش، امید شمس هم در صفحه شخصی خود در فضای مجازی به برخی انتقادها از اکران فیلمش در شرایط فعلی جامعه پاسخ داده و ضمن یاداوری حاشیههای جشنواره سال قبل گفته است که نخستین فیلم او براساس واقعیت، از زندگی طبقهای است که در آن بزرگ شده و امیدوار بوده که ساخت آن تاثیری هر چند کوچک بر زندگی انسانهای آن طبقه و زنانی که حق زندگی دارند، داشته باشد.
شمس همچنین گفته است: «پس از بیرون کشیدن فیلم از جشنواره توسط تهیهکننده تا ماهها اجازه اکران فیلم را ندادند و حدود ۶ ماه تهیهکننده به دنبال پروانه نمایش بود که در نهایت با هزار بدبختی صادر شد. قرار بود هفتم مهرماه فیلم اکران شود ولی به دلیل اتفاقهای تلخی که افتاد از اکران دست کشیدیم. اکران فیلم در این زمان هم خارج از اختیار من، بازیگران و عوامل شکل گرفته است»
این فیلم از روز گذشته در سینماهای کشور بدون تبلیغات تلویزیونی و پخش تیزر به اکران درآمده و طبق آمار سامانه سمفا تا بامداد پنجشنبه، ۱۵ دیماه بیش از چهار هزار بلیت با رقم ۱۴۵ میلیون تومان فروخته است.
در این فیلم هوتن شکیبا و پریناز ایزدیار نقشهای اصلی را ایفا کردهاند و در کنار آنها ریما رامینفر، رؤیا تیموریان، سیاوش چراغیپور، نادر فلاح و شیرین آقاکاشی از دیگر بازیگران هستند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فراخوان جشنواره فیلم فجر ۴۴ منتشر شد
- «زن و بچه»؛ دوئلی تصویری با چهرههایی خیرهشده به دوربین
- با صدور احکامی از سوی رائد فریدزاده؛ دبیران جشنوارههای ملی و جهانی فیلم فجر معرفی شدند
- میزبانی سینماها از آثار جدید/ پریناز ایزدیار، پیمان معادی، پژمان جمشیدی و بهرام افشاری این هفته به سینماها میآیند
- اکران «زن و بچه» به تعویق افتاد
- سید جمال ساداتیان خبر داد: «زن و بچه» تیرماه در ایران اکران میشود
- نشست خبری «زن و بچه» در جشنواره کن؛ روستایی: این فیلم مستقلترین زنِ سینمای من را روایت میکند
- ای مرگ بیا که زندگی کشت مرا؛ سریال «ازازیل» و آغازی بر یک پایان
- مهدی مسعودشاهی درگذشت
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- جشنواره علیه جشنواره
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- به بهانه نامساعد بودن شرایط جوی جنوب کشور؛ اختتامیه تجلی اراده ملی فیلم فجر ۴۳ در پردیس ملت برگزار میشود
- پاسخهای آشتیانیپور به شبهات رأیگیری مردمی جشنواره فیلم فجر
- درباره متن و حاشیه داوری جشنواره فیلم فجر؛ کمال تبریزی: حس کردم جلسات داوری شنود میشود/ فشار از بیرون مانع پخش «قاتل و وحشی»
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





