حسین فرح بخش تهیه کننده سینما گفت وگویی در همشهری ۲۴ کرده و در بخش هایی از آن حرفهای جالبی زده است .
به گزارش سینماسینما، فرح بخش در بخش هایی از این مصاحبه گفته است: وقتی نوبت به بازی در تاراج رسید. در این فیلم نگذاشتند آقای هاشم پور از نام «جمشید آریا» استفاده کند که مجبور شد آن را تغییر بدهد. در تاراج آقای قادری نقش اول را به ایشان دادند و بعد از این فیلم هم عقاب ها، یوزپلنگ و تیغ و ابریشم را بازی کردند. در سال ۱۳۶۵ چون مدیران سینمایی آن زمان با حضور قهرمان در سینما مخالف بودند، به ایشان تهمت اخلاقی زدند و از آن سال آقای هاشم پور ممنوع الکار شدند. این وضعیت تا سال ۶۷ که آقای عیاری روز باشکوه را ساختند و از آقای هاشم پور دعوت کردند، ادامه داشت. در این فیلم آقای هاشم پور با همان تیپ معمولی، نقش ساواکی را بازی کرد. سر طاس و بدون مویشان را در سینما نمی توانستند نشان بدهند تا این که در سال ۱۳۷۰ من و آقای علیخانی تصمیم گرفتیم فیلم قافله را بسازیم. از او خواستیم که موهایش را بزند و سرش را کچل کند اما ایشان حاضر نبود این کار را انجام بدهد، چون او را ترسانده بودند و دلش نمیخواست دوباره مشکلی برایش به وجود آید. در این فیلم آقای هاشم پور نقش افسر نیروی انتظامی را بازی می کرد که از وسط فیلم باید بالباس مبدل وارد گروه های قاچاقچیان می شد تا بتواند آنها را به دام بیندازد. از او خواستیم برای بازی در این صحنه ها سرش را کچل کند که قبول نمی کرد و می گفت این کار را نمی کنم. با هر ترفندی بود راضی اش کردیم. خودم موهایش رازدم و اتفاقا از آن لحظه فیلم داریم که اشک می ریخت وقتی موهایش را کوتاه می کردیم. من برای این کار به آقای هاشم پور امضا دادم که اگر برای زدن موهایش ممنوع الکار شد تا آخر عمر خرج زندگی اش را از پویا فیلم بگیرد. این نامه هنوز هم هست و برای ثبت در تاریخ می خواهم آن را به موزه ی سینما بدهم تا در موزه نگهداری شود. خوشبختانه این فیلم اکران شد و پرفروشی هم شد، اقای هاشم پور هم ممنوع الکار نشدند، چون وزارت ارشاد نتوانست جلوی اکران فیلم را بگیرد. البته عکسهای بدون موی آقای هاشم پور رامهر نکردند تاما نتوانیم از آنها استفاده کنیم اما با همه ی اینها فیلم به اکران درآمد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- دو سال پس از رونمایی در جشنواره فجر؛ «شین» از چهارشنبه روی پرده میرود
- سینمای فرحبخش/ درباره سینمای یک تهیهکننده
- قهرمانها را چه شد؟
- حال عمومی جمشید هاشم پور خوب است
- عکسی نوستالژیک از جمشید هاشمپور
- حقایقی درباره جمشید هاشم پور به بهانه سالروز تولد او
- «گیجگاه» در مرحله ضبط موسیقی
- صداگذاری «گیجگاه» به پایان رسید
- واکنش سیدضیاء هاشمی به اظهارات فرحبخش درباره حقالعمل کار شدن تهیهکنندگان/ متهم کردن تهیهکنندگان خلاف اصول حرفهای است
- «شیشلیک» در آخرین مراحل فنی/ انتشار اولین عکس از فیلم مهدویان + عکس
- چرا سینمای ایران به فیلم های پلیسی بی اعتناست ؟
- بزرگداشت سه سینماگر شاخص دفاعمقدس در اختتامیه جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت
- یادداشت فرهاد قائمیان درباره جمشید هاشمپور/ شما برای فراموش شدن ساخته نشدهاید
- دیدار مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با جمشید هاشمپور
- روایت روزنامه جام جم از برخی نکات مثبت فیلمهای حسین فرح بخش
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





