فیلم سینمایی «جهان، نیمکره شمالی» به کارگردانی و نویسندگی حسین تهرانی راهی شیکاگو شد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم سینمایی «جهان، نیمکره شمالی» در دومین حضور جهانی خود به بخش اصلی و رقابتی سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان شیکاگو(cicff) راه یافت.
جشنواره فیلم کودک و نوجوان شیکاگو(cicff) بزرگترین و مهمترین جشنواره ی فیلم کودک و نوجوان در سینمای جهان بوده، که همواره توجه منتقدان صاحب نام را به خود جلب کرده است.
این جشنواره سینمایی که سالانه میزبان ۲۵۰فیلم از حدود ۴۰کشور جهان است،دوره ی جدید خود را به صورت حضوری و مجازی از تاریخ ۵ تا ۱۴ نوامبر(۱۴ تا۲۳ آبان) در شیکاگو برگزار میکند.
اولین نمایش فیلم سینمایی «جهان، نیمکره شمالی» در جشنواره «توکیو» ۲۰۲۱ بوده که هم اکنون نیز در حال برگزاری است.
فیلم سینمایی «جهان، نیمکره شمالی» درباره ی نژاد پرستی و تبعیض نژادی ساخته شده و در خلاصه این فیلم آمده است: کدام نژاد برتر است؟!
بازیگران فیلم سینمایی «جهان، نیمکره شمالی» عبارتند از: رضا شوهانی، مهران آتش زای، سعیده الباجی، محمد اسماعیلی، علی کیانی، حبیب الباجی، موسی کاظمیان پور، ابوالفضل آقاخانی، خاتون الباجی، زهرا باجی و علی چنانی همچنین تهیه کنندگی این اثر بر عهده حسین تهرانی بوده است.
سایر عوامل عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: مرتضی مقدسی، تدوین: مهرداد اکبری، مشاور روانشناسی فیلمنامه: هدی تهرانی، مدیر صدابرداری: سهیل درویش پرور، صداگذاری: عرفان ابراهیمی، موسیقی: بابک خانقلی، طراح گریم: مهرنوش سلیمی، طراح لباس: کوثر خرّم، طراح صحنه: مهرناز اکبری، جلوه های ویژه بصری: امین یوسفی، دستیار اول و مدیر برنامه ریزی: حدیث کریمیان، دستیار کارگردان: پارسا ایمان زاده، دستیار اول فیلمبردار: محسن مایل افشار، مدیر تولید: کیان صادقیان، عکاس: رضا گوهری، طراح پوستر: احسان برآبادی، مجری طرح: حامد تهرانی.
همچنین پخش بین الملل این فیلم بر عهدهی موسسه «هنر هفتم» است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نقد دبورا یانگ، درباره «جهان نیمکره شمالی»/ پیچیدگیهای معماگونه یک فیلم
- فستیوال چنای هندوستان میزبان «جهان ، نیمکرهی شمالی»
- در فستیوال ریو دوژانیرو؛ «کشتار روز تهران» جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد
- معرفی برگزیدگان جشنواره فیلم توکیو/ دو جایزه برای سینماگران ایرانی
- نمایش فیلم کوتاه «کشتار روز تهران» در یک جشنواره برزیلی
- «چهار دیوار» به کارگردانی بهمن قبادی در جشنواره توکیو/ حضور ۲ فیلم ایرانی در بخش سینمای آینده
- رونمایی از پوستر «کشتار روز تهران» همزمان با حضور در فستیوال «پالم اسپرینگز» آمریکا
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





