سیدعباس مجابی درباره اظهارات تهیهکننده سریال «امام علی» معتقد است که باید با دید تخصصی به مسایل نگاه کرد نه اینکه بهدلیل گفتن حقیقت به او انگ مزدور بودن زد.
به گزارش سینماسینما، سیدعباس مجابی از فعالان در زمینه سینما و تلویزیون در حمایت از محمد بیکزاده تهیهکننده سریال امام علی (ع) تاکید کرد که به یک متخصص باید با دید تخصصی نگاه کرد نه اینکه بهدلیل گفتن حقیقت به او انگ مزدور بودن زد.
سیدعباس مجابی درباره سخنان بیکزاده که واکنشهایی را به همراه داشت، گفت: «آقای بیکزاده فقط در مورد انتخاب فلان بازیگر، واقعیت را گفتهاند. صرف عنوان نام دوتن از بازیگران دوره قبل از کسی مزدور نمیسازد.»
مجابی با اشاره به حواشی ایجاد شده در قید نام دو بازیگر و چهره پیش از انقلاب برای حضور در سریال امام علی (ع) توسط محمد بیکزاده بیان کرد: «بیایید آدمهایی باشیم که عینک خودمان را به دیگران ندهیم که از دید ما دنیا را ببینند. اگر او یک زمان کسی را مناسب ایفای یک نقش (فائقه آتشین و فردین) در یک سریال دانسته، مجرم نیست و اگر راستگویی کرده است، قابل احترام است نه لایق اتهام و تهمت و توهین و تحقیر.»
او ادامه داد: «آقای بیکزاده مذهبیترین سریال ایرانی را ساخته است. ولی من نمیگویم او فردی مذهبی است، به صرف ساختن این سریال! ما ۸۰ میلیون سلیقه مختلف داریم. قرار نیست که همه را شبیه هم ببینیم، حتی ایشان روز اول گفتند من تهیهکنندهای هستم که علمی کار میکنم، کارگردان، نویسنده، فیلمبردار و … را خودم انتخاب می کنم. پذیرفتم! با تمام فیلمنامهنویسان دو نفری مصاحبه کردیم و ایشان با لحاظ قرار دادن نظرات بنده آنها را انتخاب کردند. انصافاً باید بگویم همه آنها در برابر اطلاعات و تخصص آقای بیکزاده کم آوردند. برخی میگویند آقای بیکزاده شرایط رفتنش را فراهم میکند، اگر میخواست؛ تابه حال رفته بود. ولی مانده است و پنج سال در دورافتاده ترین نقاط ایران در حال جمع آوری قصه و داستان بوده است.»
مجابی در پایان بیان کرد: «۴۰ سال است فقط دافعه داریم، بر فرض که من اشتباهی کردهام آیا باید تا آخر عمر شرف و اعتبارم برود؟ من از ملت ایران خواهش میکنم یک بار هم که شده دروغگویی را تکفیر کنیم و اگر کسی سعی در گفتن حقیقت داشت از زندگی ساقطش نکنیم.»
*عکس: لیلا رضایی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گفت و گو با اصغر همت، بازیگر نقش «مروان بن حکم» در سریال امام علی(ع)
- بخش دوم گفتوگو با محمد بیکزاده/ میخواستیم فردین مالک اشتر باشد و فائقه آتشین قطام، هدف هم داشتیم!
- ناگفتههای تهیهکننده سریال امام علی(ع)/ مرقومهای که پای فیلمنامه میرباقری نشست و سریال امام علی ساخته شد
- روایت بازیگر نقش ابنملجم از حضور در سریال «امام علی»
- چرا فیلمی درباره حضرت فاطمه(س) ساخته نشده است؟
- در سینماسینما ببینید/ سکانس پایانی سریال امام علی(ع)
- بازیگران از بازی در مجموعه «امام علی (ع)» میگویند/ وحشت ایفای نقش مالک
- وقتی قطام ۱۹ ساله بود + عکس
- دستمزد داریوش ارجمند در سریال «امام علی(ع)» چقدر بود؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





