کیهان نوشت: صدا و سیما باز هم به طور رایگان برای فیلم اصغر فرهادی تبلیغ کرد!
به گزارش خبرنگار کیهان، این بار برنامه ورزشی ۹۰ به بهانه شب یلدا و در قالب گفتوگو با بازیگر این فیلم، شهاب حسینی سعی کرد تا به تبلیغ فیلم فرانسوی- قطری «فروشنده» بپردازد، این در حالی است که این فیلم به دلیل خشونت و طرح برخی مسائل، حتی در آمریکا نیز برای افراد زیر ۱۳ سال، منع تماشا دارد.
در برنامه یلدایی ۹۰ گفتوگوی بازیگر اصلی فروشنده پخش شد که در واقع به نوعی؛ تبلیغ فیلم فروشنده به حساب میآید. فیلمی که هماینک در حال نمایش در سینماهای کشور است. بگذریم از اینکه هم موضوع و محتوای مصاحبه با این برنامه هیچ ربطی نداشت و نه اطلاعات مجری این برنامه، به طوری که شاهد گفتوگویی در حد نشریات زرد و مدرسهای بودیم! عادل فردوسیپور به خصوص در بخشهایی از این مصاحبه که سعی داشت کسب جوایز از جشنوارههای تابلودار غربی را با کسب موفقیتهای ورزشی مقایسه کند، نشان داد که تا چه حد از عرصه سینما بیاطلاع است!
البته این اولین بار نیست که تهیهکننده و مجری برنامه ۹۰ به حوزههای سیاسی و سینمایی که شناختی از آنها ندارد سرک میکشد.
متاسفانه برخی از مدیران سیما تا اندازهای مرعوب و منفعل در برابر برخی چهرهها هستند که مثلا؛ مجری ۹۰ به خود اجازه میدهد عوامانه به حوزههای مختلف بپردازد و رایگان آنتن رسانه ملی را در اختیار تبلیغ فیلمی گذارد که توسط شرکتی قطری و وابسته به خاندان حامی تکفیریهای تروریست، تهیه شده است!
روزنامه خبر ورزشی هم درباره این برنامه نوشته است: «مصاحبه عادل فردوسیپور با شهاب حسینی برخلاف تبلیغات فراوانی که روی آن شد، به هیچوجه چنگی به دل نزد. نوع مصاحبه طوری بود که بیشتر از آن که مخاطب جذب شود خود عادل جذب شد. او آشکارا تحت تأثیر شخصیت شهاب حسینی قرار گرفته بود. نوع سؤالات اصلاً خوب نبود و مصاحبه ریتم خاصی هم نداشت. عادل هنگام مصاحبه مدام میجنبید و نتوانست مصاحبه را آن طور که باید و شاید درآورد.»
گفتنی است، پیش از این نیز برخی از برنامههای صداوسیما ازجمله برنامه «هفت» و یک برنامه آشپزی، برای فیلم «فروشنده» تبلیغ کرده بودند و این بار نوبت به برنامه ۹۰ رسید.
برنامه ۹۰ سابقه طولانی در پرداختن به مسائل غیرتخصصی خود دارد. این برنامه سال گذشته نیز به مناسبت شب یلدا گفتوگویی با محمدجواد ظریف ترتیب داده بود که مسئولان وقت سازمان صدا و سیما به علت خارج از چهارچوب بودن این گفتوگو با موضوع برنامه ۹۰ از پخش آن خودداری کردند. حال باید از مسئولان فعلی صدا و سیما پرسید چرا این بار اجازه پخش گفتوگویی خارج از موضوع به برنامه ۹۰ داده شده است!؟
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- از «رها» تا «پُتک»؛ همکاری جدید شهاب حسینی و حسام فرهمند
- اکران «مست عشق» در ۱۰ کشور اروپایی
- با حضور شهاب حسینی؛ پیش تولید «دومان» به پایان رسید
- صدور پروانه نمایش برای فیلمهای شهاب حسینی و حسین میرزامحمدی
- «اسپات لایت» با «آبان» میآید
- انصراف شهاب حسینی از انتخابات خانه تئاتر/ هیات مدیره جدید انتخاب شد
- درباره «رها»/ تاراج
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر؛ میلی بودن جشنواره به یقین همگان رسیده است
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- توضیح روابط عمومی ساترا درباره برنامه عادل فردوسیپور در آپارات
- گزارشگری فردوسیپور ممنوع شد؟/ مدیرعامل فیلیمو فایل صوتی منتشر کرد
- بیست و سومین جشن حافظ برگزیدگانش را شناخت/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری مرتضی عقیلی
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- جایزه جشنواره اسپانیایی به «آخرین حرکتِ» شهاب حسینی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





