حمیدرضا ارجمندی، برنده جایزه بهترین فیلمساز نوظهور از جشنواره بینالمللی فیلم «از دریچه چشمان زنان» آمریکا شد.
به گزارش سینماسینما، حمیدرضا ارجمندی، کارگردان فیلم کوتاه «مرزها نمیمیرند»، موفق به کسب جایزه بهترین فیلمساز نوظهور از بخش مسابقه بیست و پنجمین دوره جشنواره بینالمللی «از دریچه چشمان زنان» در کشور آمریکا شد.
جشنواره بینالمللی از دریچه چشمان زنان (Through Women’s Eyes) به دنبال آثاری است که موضوعات اجتماعی مهم و رویدادهای جاری، تلاشها برای ایجاد برابری، تنوع داستانها، علایق و تجربیات زندگی زنان در جهان را منعکس میکنند.
مراسم اختتامیه بیست و پنجمین دوره این رویداد بینالمللی در شهر ساراسوتا ایالت فلوریدا آمریکا برگزار شد.
«مرزها نمیمیرند»، پیش از این، موفق به کسب جایزه ویژه هیئت داوران از بیست و یکمین دوره جشنواره Annual Standing Rock آمریکا و جایزه ویژه هیئت داوران اصلی و دیپلم ویژه بهترین فیلم کوتاه هیئت داوران دانشجویی از چهارمین دوره جشنواره دیوژن گرجستان و حضور در جشنوارههای بینالمللی فیلم LUKSUZ اسلوونی (دوره ۲۱)،MENAR بلغارستان (دوره ۱۶)، IIUSFF داکای بنگلادش (دوره ۱۵) و IPSMF باندونگ اندونزی (دوره ۸) و کافوسکاری ایتالیا (دوره ۱۴) شده است.
«مرزها نمیمیرند»، روای داستان خانوادهای است که به دلیل جنگ در سرزمینشان، تصمیم گرفتهاند از مرز عبور کنند.
بختیار پنجهای، سونیا سنجری و تیام فتح الهی در این فیلم به ایفای نقش پرداختهاند و پخش جهانی اثر را کمپانی سینما کلوزآپ بر عهده دارد.
عوامل فیلم کوتاه «مرزها نمیمیرند» عبارتند از: کارگردان: حمیدرضا ارجمندی، نویسندگان: سامان حسینپور و آکو زندکریمی، تهیهکننده: حمیدرضا ارجمندی و انجمن سینمای جوانان ایلام، مجری طرح و مدیر تولید: محمد اردان، مدیر اجرایی و جانشین تهیهکننده: حسین آشنا، مدیر فیلمبرداری: نوید زارع، صدابردار: ایرج نوروزی، تدوین: توفیق امانی، صداگذاری: محمدمهدی جواهریزاده، مشاور کارگردان: آکو زندکریمی، موسیقی: محمد باسره، طراح صحنه و گریم: ایوب شیخاحمدی، طراح لباس: شاهده کریمی، اصلاح رنگ و نور: محمد احمدی، دستیار اول کارگردان و برنامهریز: صباح گویلی، منشی صحنه: گیتا فیضی، گروه کارگردانی: حسین آشنا و یاشار یحیایی، دستیار تولید: مهدی رحیمی، گرافیست: اشکان ساعدپناه، عکاس: علی باقری و مشاور رسانهای: علی کشاورز.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد





