بهروز افخمی در برنامه امشب هفت به فیلم های انتخاب شده و حاشیه هایش در چند ساعت گذشته اشاره می کند که برخی از آن ها به کارگردانان معتبری هم اختصاص دارند، اشاره می کند. او می پرسد آیا واقعا کاناپه و هجوم را هیات انتخاب رد کرده یا اتفاق دیگری افتاده است؟ او همچنین به سانسور فراوان که به این فیلم ها خورده است می پرسد که حیدری می گوید: با توجه به احترامی که قائل هستیم، به هر صورت در بدنه سینما هستید.
به گزارش سینماسینما، حیدری افزود :هیات انتخاب کاملا مستقل این فیلم ها را انتخاب کرده و مجموعه موضوع محتوا و کیفیت را دیده اند نه این که فقط کیفیت. همه ما در این چارچوب در حال زندگی هستیم و اگر فیلمی را به ارشاد ارائه دهید به مشکلاتی می خورد. فیلم آقای عیاری به خاطر موضوع به مشکلاتی خورد و انتخاب نشد. البته هجوم را ندیده ام اما در مورد آقای عیاری با توجه به این که تصمیم جشنواره باید قاطع و سریع باشد نتوانستیم تصمیم بکیریم. قطعا باید از سوی مراجع بالاتر مورد بررسی قرار بگیرد.
به گفته دبیر جشنواره همه فیلم هایی که پروانه ساخت نداشته اند، دیده نشده اند، البته فیلم درمیشیان پروانه داشته اما ارائه نشده است.
فیلم دل دیوانه فرمان آرا ارائه نشده، فیلم آباجان علیمردانی جزو فیلم های رزرو است که اگر اصلاحاتی شود انتخاب می شود، شعله ور نعمت الله را هم هیات انتخاب پذیرفته اما در بخش خارج از مسابقه هست و جزو ۴۴ فیلم خواهد بود
حیدری ادامه می دهد: مسئولیت همه فیلم های انتخاب نشده را هیات انتخاب قبول دارد و طبیعتا دبیر جشنواره هم قبول دارد. فیلمی نداشتیم که جشنواره نپذیرد و تنها فیلمی که به خاطر ممیزی بسیار روی آن بحث شده فیلم آقای عیاری بوده و بقیه مسئله کیفیت داشته اند.
آی سینما
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بزرگداشت کیانوش عیاری با نمایش «شبح کژدم»
- یادداشت «کیانوش عیاری» در سوگ ناصر تقوایی
- نسخه اصلی «خانه پدری» آنلاین اکران شد
- یک نمایش برای «خانه پدریِ» کیانوش عیاری
- از راههای رفته/ چیزهایی که نباید میگفتم!
- واکنش کیانوش عیاری به قاچاق فیلم «کاناپه»؛ از نمایش غیرقانونی اثرم ناراضی هستم
- نوبت فیلم کیانوش عیاری شد؛ انتشار نسخه قاچاق از فیلم توقیفی «کاناپه»
- مجوز ساخت سینمایی برای ۶فیلمنامه صادر شد
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- تقدیم «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» به کیانوش عیاری/ سینما دارای یک زبان مشترک است
- سرنوشت نامعلوم سریال کیانوش عیاری/ چرا تلویزیون ۸۷ متر را گردن نمیگیرد؟
- نشست «بررسی ارتباط میان کتاب و سینما»؛ کیانوش عیاری: نمیدانم اگر سینما نباشد باید چه کار کنم؟
- نگاهی به کارنامه فیلمسازی کیانوش عیاری
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- عیاری یک شگفتی در سینمای ایران است/ کیارستمی و عیاری پیش از هنر سینما، خود را کشف کردند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





