تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۱/۱۴ - ۱۱:۴۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 11156

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی سه شنبه شب۱۳بهمن به همراه محمد حیدری دبیر سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر در برنامه سینمای ایران حضور پیدا کردند.

به گزارش سینماسینما،  ایوبی با اشاره به حضور خود در کاخ جشنواره گفت : فضایی که در جشنواره فیلم فجر بوجود آمده بسیار خوب است و وقتی سینماگران این استقبال را می بینند بسیار خوشحال می شوند و حتی یکی از تهیه کنندگان برجسته به من گفت که بعد ازسالها به واسطه جشنواره فیلم فجر در سینما صف دیدم .

وی ادامه داد : استقبال مردم بسیار خوب است و من به شخصه فضای بوجود آمده را دوست داشتم زیرا همه مردم می توانند فیلم ها را ببینند.

وی با تشکر از زحمات برگزار کنندگان جشنواره فیلم فجر گفت : محمد حیدری از روز اول که حکم دبیری را گرفت با بیشتر اهالی سنیما گفتگو کرد و تجارب گذشته را برای این رویداد فرهنگی جمع کرد البته این جشنواره کاستی هاو نقص‌هایی دارد که طبیعی است .

وی ادامه داد: در مجموع محمد حیدری و تیم همراهش بسیار خوب عمل کردند و جشنواره را خوب اداره کردند و من با کمال میل علاقه دارم که حیدری دبیر جشنواره سال آینده نیز باشد.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به موفقیت های بین المللی سینمای ایران گفت : موفقیت یک فیلم ایرانی در یک جشنواره جهانی برای ما دست آورد بزرگی است سینمای ایران سال گذشته رکورد کسب ۲۳۵ جایزه جهانی را داشت و امسال تاکنون ۳۱۵ جایزه جهانی گرفتیم و در ۱۰ ماه گذشته ۳۱۵ بار پرچم سینمای ایران برافراشته شد.

ایوبی با اعلام افزایش بودجه سینما در سال ۹۵ گفت : افزایش خوبی در بودجه سال آینده پیش بینی شده است وبعد از دوسال رکود و عدم افزایش بودجه ، بودجه سینما بین ۳۰ الی ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی به فعالیت های سازمان سینمایی و جشنواره فیلم کودک و زحمات شجاع نوری در آن جشنواره اشاره کرد و افزود :من زمانی که به ایتالیا رفتم و گفتم که ما تا پیش از این بوسیله انجمن سینمای جوانان ایران به سینمای جوانان می پرداختیم و حالا یک پله رشد کردیم و به نوجوانان توجه می کنم.

ایوبی از همکاری و پوشش خوب جشنواره سی و چهارم فیلم فجر توسط صدا و سیما تشکر و قدردانی کرد .

دخالتی در بخش جوایز ندارم

در ادامه محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر نیز طی سخنان کوتاهی گفت :از شب گذشته با مردم فیلم ها را دیدم و استقبال مردم خستگی را از تن ما بیرون برد و فضای پردیس ملت به عنوان کاخ مردمی جشنواره بسیار خوب بود.

حیدری با اشاره به وضعیت جوایز در جشنواره امسال گفت: دخالتی در بخش جوایز ندارم همانطور که در بحث انتخاب دخالتی نکردم و به همین دلیل جایزه دبیر جشنواره را امسال حذف کردیم .

وی ادامه داد : امسال جایزه مشترک نداریم و تنها در هر بخش یک سیمرغ بلورین اهدا می شود ودر بخش سودای سیمرغ دیپلم افتخار اهدا نمی شود و حذف شده است .

حیدری با تشکر از ایوبی گفت : از اعتمادی که از طرف حجت الله ایوبی و سازمان سینمای و همچنین اهالی سینما به من شد متشکرم و این اعتماد و استقبال از جشنواره باعث می شود ما با تمام وجود و تعهد در جشنواره فیلم فجر خدمت کنیم.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها