تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۲/۱۵ - ۰۷:۰۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 85908

داریوش مهرجویی که ناصر چشم‌آذر برای چند فیلم سینمایی مهم او موسیقی ساخته، فقدان این آهنگساز را فاجعه خواند و گفت: فیلم «هامون» خیلی روی چشم‌آذر تاثیر گذاشت حتی باعث شد از همسرش جدا شود.

به گزارش سینماسینما، ناصر چشم‌آذر جدای از ساخت مجموعه «باران عشق» و قطعات موسیقی برای خوانندگان مشهور، دستی هم در آهنگسازی فیلم داشت که به گفته برخی، مهم‌ترین کارهایش هم در همین حیطه قرار می‌گرفت. صبح امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ماه، خبر درگذشت ناصر چشم‌آذر هنرمندان بسیاری را متاثر کرد. داریوش مهرجویی یکی از آن‌هاست؛ فیلمسازی که نه تنها موسیقی برخی از مهم‌ترین آثارش را چشم‌آذر ساخته، بلکه در فیلم او بازی هم کرده است. به همین دلیل با داریوش مهرجویی (نویسنده و فیلمساز مطرح کشور) تماس گرفتیم تا درباره هنر چشم‌آذر بگوید. مهرجویی از درگذشت دوست و همکارش مطلع نبود و با شنیدن این خبر بسیار متاثر شد.

داریوش مهرجویی که ناصر چشم‌آذر برای چند فیلم سینمایی مهم او موسیقی ساخته، درباره این آهنگساز گفت: آقای چشم‌آذر موسیقی‌دان برجسته‌ای بود. به نظر من در زمینه موسیقی پاپ و فیلم خیلی موفق بود. کارهایی که با من انجام داد، عالی بود؛ مثل «هامون»، «اجاره‌نشین‌ها»، «بانو»، «میکس» و «دختردایی گمشده». در این فیلم‌ها با من همکاری داشت و خیلی هم کارش خوب بود.

مهرجویی با بیان اینکه «همه دوستان ما یکی یکی دارند از دنیا می‌روند» درگذشت ناصر چشم‌آذر را مایه تاسف خواند و گفت: آقای چشم‌آذر ذوق و شوق زیادی برای موسیقی داشت و فقدانش خیلی فاجعه است. به همه دوستان، هنرمندان، موزیسین‌ها و خانواده آقای چشم‌آذر تسلیت می‌گویم و امیدوارم این غم آخرشان باشد.

کارگردان فیلم «گاو» تصریح کرد: آنچه مسلم است این‌که فیلم «هامون» خیلی روی چشم‌آذر تاثیر گذاشت حتی باعث شد از همسرش جدا شود.

مهرجویی تشریح کرد: نمی‌دانم چطور رویش تاثیر گذاشت؛ به‌هرحال فیلم درباره جدایی زن و شوهری است و من فکر می‌کنم چشم‌آذر با کاراکتر شوهر یعنی هامون (با بازی خسرو شکیبایی) همذات‌پنداری کرد و یکجوری خواست این رابطه را داغان کند. زده بود به سرش، رفته بود به عوالم دیگری. خواب حضرت علی را دیده بود و… اصلا همان چیزهایی که در فیلم میکس می‌گوید خودش بود. بنابراین زندگی خانوادگی‌اش هم لطمه دید.

مهرجویی با اشاره به حضور ناصر چشم‌آذر در فیلم سینمایی «میکس» در مقابل دوربین گفت: چشم‌آذر در فیلم «میکس» خودش بود. برای اینکه کاراکتر جالبی داشت و وقتی روی یک موضوع متمرکز می‌شد، دیگر خیلی متعصب و دگماتیسم می‌شد ولی این کاراکترش بود، کاری‌اش نمی‌شد کرد.

کارگردان فیلم «اجاره‌نشین‌ها» ادامه داد: وقتی به ناصر چشم‌آذر گفتم بیاید در فیلم میکس بازی کند، خیلی دوست داشت و قبول کرد و آمد جلوی دوربین اما کار سخت بود؛ چون مدام می‌رفت و می‌آمد یعنی با توجه به روحیه‌اش کار کردن با او کمی سخت بود. چشم‌آذر در زمینه بازیگری حرفه‌ای نبود اما چه بازی قشنگی در این فیلم ارائه داد وقتی آهنگ می‌زد، می‌خواند و می‌رفت پشت شمع‌ها.

مهرجویی در ادامه با اظهار تاسف مبنی بر اینکه فیلم «میکس» آن‌چنان که باید دیده نشد، گفت: «میکس» یکی از فیلم‌های خیلی خوب من است و خیلی این فیلم را دوست دارم.

او ادامه داد: کسانی فیلم «میکس» را داغان کردند که بهشان برخورده بود. بالاخره چهل، پنجاه نفر سر صحنه فیلم‌برداری هستند، اگر اشکالی داشت می‌آمدند به من می‌گفتند. اصلا چیز مهمی هم نبود؛ منتقدی در فیلم دنبال کارگردان است برای جواب گرفتن. کارگردان هم می‌رود دستش را بشوید، از همان داخل حرف اساسی‌اش را هم می‌زند. اینکه مسئله‌ خاصی نبود ولی به بعضی‌ها برخورد و بد آن را گفتند. همین باعث شد که فیلم دیده نشود و کسی برای دیدنش به سینما نرود.

منبع: ایلنا

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها