
خبر آنلاین نوشت :یکی از انتقادهایی که به برنامه «حالا خورشید» با اجرای رضا رشیدپور وارد است، عملکرد توجیهگونه این برنامه در برابر اتفاقاتی است که در شبکه سه و حتی خارج از آن در سطح جامعه میافتد.
برنامه «حالا خورشید» با اجرای رضا رشیدپور در ماههای اخیر تبدیل به یکی از حاشیهسازترین برنامههای تلویزیون شده است که هرازگاهی با سوژهای جدید خوراک زیادی به شبکههای اجتماعی، فضای مجازی و رسانهها میدهد. اما نکته جالب اینجاست در هفتههای اخیر، رویکرد این برنامه در مواجهه با اتفاقات روز جامعه چه در تلویزیون و چه خارج از آن کاملا تغییر کرده است و به نظر میرسد «حالا خورشید» تبدیل به تریبونی شده تا گافها و سوتیهای شبکه سه را مالهکشی کند. این در صورتی است که یک برنامه که اتفاقا از معدودهای برنامههای صبحگاهی تلویزیون نیز به شمار میرود طبیعتا باید در مقام رسانهای برای عامه مردم و مخاطبان عمل کند نه اینکه به ابزاری برای توجیه عملکرد شبکه سه تبدیل شود، اما به نظر میرسد «حالا خورشید» با این رویه که در پیش گرفته به طور کامل رسالت یک برنامه ایدهآل برای مخاطب را از دست داده است.
در ادامه برای شفافتر شدن موضوع و یادآوری مصداقهایی که باعث شده این برنامه را ابزار توجیه شبکه سه بنامیم مروری داشتیم بر اتفاقاتی که در چند وقت اخیر در این برنامه روی داده است.
توقف پخش برنامه «نود»
بعد از چالشهایی که برنامه «نود» داشت و دو هفته روی آنتن نرفت، علی فروغی مدیر شبکه سه در «حالا خورشید» حاضر شد تا توضیحاتی در این برنامه درباره مسائل مختلفی از جمله «نود» به مخاطبان بدهد. کاملا مشخص بود آنتن این برنامه تمام و کمال در اختیار مدیر شبکه سه قرار گرفته است تا او بتواند درباره هر آنچه که دوست دارد، صحبت کند.
تمسخر گوینده خبر و دفاع از شبکه خودی
هنوز مدت زیادی از تمسخر گوینده خبر در برنامه «حالا خورشید»که بازتابهای زیادی داشت نگذشته است، البته رشیدپور بعد از مدت کوتاهی به اشتباه فاحشش در این قضیه پی برد و سریعا لب به عذرخواهی گشود اما نکته اصلی ماجرا اینجاست که این برنامه با تمسخر گوینده شبکه خبر و کنایه به معاونت سیاسی قصد داشت تا بر روی گافی که شبکه سه در پخش سریال «حوالی پاییز» داده بود، ماله بکشد.
وقتی «حالا خورشید» تریبون علیخانی میشود
احسان علیخانی دیگر فردی بود که بعد از ماجرای ورشکستگی موسسه اعتباری ثامنالحجج به برنامه حالا خورشید آمد تا در این برنامه از خودش دفاعی تمام قد کند. اما نکته جالب اینجا بود که این برنامه روندی را طی کرد که همه چیز کاملا به نفع علیخانی بود. اصلا او به برنامه آمده بود تا بدون حضور هیچ منتقدی، همه حرفهای خودش را بدهد و در نهایت هم خودش را از همه اتهامها تبرئه کند. بعد از این برنامه، انتقادهای زیادی به «حالا خورشید» شد، اینکه صدا و سیما این برنامه را با سناریویی از پیش تعیین شده روی آنتن فرستاده است تا مجری محبوبش را از هر اتهامی تطهیر کند اما در نهایت باز هم بی اعتمادی مخاطبان را در پی داشت.
محسن رضایی هم برای توضیح «حالا خورشید» را انتخاب کرد
اما تازهترین ماجرایی که در «حالا خورشید» توجیه شد، مربوط به ماجرای توئیت محسن رضایی درباره عملیات کربلای ۴ بود. فرمانده سابق سپاه و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، توئیتی منتشر کرد که در فضای رسانهای حرف و حدیثهای زیادی را به وجود آورد. او در توییت خود کربلای ۴ را عملیات فریب خواند و نه عملیات اصلی؛ محسن رضایی نوشت که کربلای ۴ زمینه سازی برای عملیات کربلای ۵ بوده است.
رضایی اما هفته گذشته در «حالا خورشید» حاضر شد تا درباره توییتش و حواشی آن توضیح دهد. فرمانده سابق سپاه گفت که از توییت او برداشت اشتباه شده است و او نیز در اینباره به توجیه صحبتهای خودش پرداخت.
برنامهای که بازنده میشود
روندی که برنامه «حالا خورشید» در این چند وقت در پیش گرفته است، به نظر میرسد نه تنها به نفع خودش و تلویزیون نیست، بلکه باعث میشود بیاعتمادی مخاطبان به برنامه نیز بیشتر شود. در واقع تلویزیون با این رویکردش ثابت کرد حتی زمانی هم که میخواهد از خود یا برنامهسازانش دفاع کند، سربلند از ماجرا بیرون نمیآید و به خاطر همان سناریویی که از قبل چیده است، نمیتواند نظر مثبت مخاطبان را به خودش جلب کند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مسابقه جدید شبکه سه به «سیم آخر» تغییر نام داد/ رشیدپور از امشب روی آنتن
- اتفاق با اجرای رضا رشیدپور به شبکه سه میآید
- مهمان ویژه رشیدپور در «شب آرام» کیست؟
- ادعای یک مجری تلویزیون: هکرها حساب بانکیام را خالی کردهاند
- آیا همکاری رضا رشیدپور و شبکه سه به سکانس آخر رسیده است؟
- تغییر چشمگیر رضا رشیدپور پس از پایان «حالا خورشید» + عکس
- حاشیههای این روزهای تلویزیون/ از شایعهای درباره «حالا خورشید» تا جشنوارهای روی اعصاب
- ملاقات با مجری صد در صد دلخواه در رسانه ملی/حضور حداکثری رشید پور درشبکه های تلویزیون
- برترین برنامه های صدا و سیما اعلام شد/ «برنده باش» پربیننده ترین مسابقه تلویزیون
- ماجرای تذکر ضرغامی به رشیدپور به خاطر سوال توهین آمیز از کروبی
- فیلم/ رویه برنامه «حالا خورشید» نصرالله رادش را عصبانی کرد
- واکنش تند رضا رشیدپور به کنایه اخبار شبانگاهی!
- توضیحات مدیر شبکه سه درباره حواشی اخیر/ سرنوشت «نود» چه خواهد شد؟
- واکنش رشیدپور در برنامه حالا خورشید به پخش نشدن برنامه نود
- رشید پور :اگر درآمد سرانه را عادلانه تقسیم کنند به هر نفر ماهیانه هفت میلیون تومان می رسد!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





