تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۰۸ - ۱۵:۱۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 42269

تمارضپوستر فیلم سینمایی «تمارض» به نویسندگی و کارگردانی عبد آبست به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش فُروم شصت و هفتمین دوره فستیوال فیلم برلین منتشر شد.

به گزارش سینماسینما، بخش فُروم برلیناله، بخش ویژه‌ فیلم‌های بلند تجربی، با تاکید بر آثار فیلم‌سازان جوان از سرتاسر دنیاست و در سال‌های مختلف فیلمسازان شاخصی با فیلم‌های‌شان در این بخش حضور داشته‌اند که از میان آنها می‌توان به میشائیل هانکه فیلمساز مشهور ‎آلمانی با فیلم «قصر» در سال (١٩٩۶)، بِلاتار با فیلم «هارمونی‌های ورکمایستر» در سال ٢٠٠٠ و نوری بیلگه جیلان با اولین فیلمش «قصبه» در سال (١٩٩۵) و دیگر فیلمسازانی از جمله وونگ کار وای، لاو دیاز، آپیچاتپونگ ویراستاکول، کلر دنی، جیا ژان و شانتال آکرمن اشاره کرد.

‎در بخش فُروم شصت و هفتمین فستیوال فیلم برلین، هفت انجمن از جمله انجمن منتقدان بین‌المللی فیلم، کنفدراسیون بین‌المللی هنر سینما و… با هیدت‌های داوری مستقل و به صورت مجزا جوایزی را به فیلم‌های حاضر در این بخش اهدا می‌کنند.

‎«تمارض» در پنج سانس مجزا در فستیوال برلین روی پرده می‌رود که مجموع ظرفیت این سانس‌ها بیش از سه هزار تماشاگر است.

‎این فیلم ‎داستان سه پسر جوان است که به منزل یک پیرمرد می‌روند.

فیلمبرداری ‎«تمارض» به تهیه‌کنندگی مریم شفیعی و با مدیریت فیلمبرداری حمید خضوعی اَبیانه پس از ٢٨ جلسه اواخر سال گذشته به پایان رسید. پس از اتمام فیلمبرداری هایده صفی یاری تدوین فیلم را برعهده گرفت و بعد از آن بامداد افشار موسیقی و طراحی صدای آن را به اتمام رساند.

در نهایت فیلم پس از هشت ماه کار روی امور پساتولید اوایل آذر ماه ٩۵ آماده نمایش شد و محمد اَطبایی عرضه و پخش بین‌المللی فیلم را بر عهده گرفت.

تازه‌ترین کار آبست در مقام بازیگر، بازی در فیلم «هجوم» شهرام مکری است. «تمارض» اولین فیلم بلند سینمایی او در مقام نویسنده و کارگردان است.

‎‎عبد آبست، وحید راد، مجید یوسفی، دانیال خجسته، شهرزاد سیفی، اَصغر پیران، جواد پورحیدری، جواد پولادی، علیرضا ساوه درودی، ایمان بسیم، حنانه شاهرخی، حسن و حسین جعفری بازیگران این فیلم هستند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها