یک نویسنده تاکید کرد سریال محبوبترین مدیوم برنامههای تلویزیون است و مدیران نباید برنامههایی چون «دورهمی» و «خندوانه» را جایگزین سریالها بدانند.
به گزارش سینماسینما، پیمان عباسی نویسنده فیلمنامه درباره سریالهایی که این شب ها از تلویزیون پخش می شود، بیان کرد: من چندان فرصت نمی کنم سریال های تلویزیون را ببینم و درگیر کارهای دیگری هستم با این حال تاکنون توانسته ام چند قسمت از سریال «لیسانسه ها» ساخته سروش صحت را ببینم.
وی ادامه داد: چند قسمتی که از این سریال را دیده ام دوست داشتم و به نظرم بهترین کار سروش صحت است. فصل اول را دوست داشتم و نگرام بودم فصل دوم به خوبی آن نباشد اما طنز متفاوت و بانمک این فصل با بازی خوب سه بازیگر اصلی باعث شده کار همچنان جذاب باشد. همچنین در این فصل نیز نقدهای ظریف و کوچک اجتماعی مثل همان با لباس پریدن در استخر وجود داشت که باعث شد مجموعه از یک کمدی سطحی فراتر برود. خوب است چنین حرف هایی در سریال ها بیان می شود چراکه شروع یک جنس کمدی متفاوت خواهد بود و فکر می کنم چنین کارهایی مردم را با تلویزیون آشتی می دهد.
عباسی با اشاره به مخاطبان این مجموعه تاکید کرد: این سریال موضوعی انتخاب کرده که باعث شده مخاطبانش جوانان باشند و این سیاستگذاری خوبی بود. هوتن شکیبا هم بازیگر جدیدی بود که جنس تازه ای از کمدی را آورد و جوی را حاکم کرد که دیگران را هم تحت تاثیر بازی خودش موفق جلوه داد.
نویسنده سریال «لژیونر» درباره سختی نگارش سریال های کمدی بیان کرد: ما هم کمدیساز خوب کم داریم و هم بازیگران طنز جدید تربیت نشده اند و دایم بازیگرانی را می بینیم که مخاطب همه وجوه شخصیت و بازی آنها را دیده است.
وی با بیان اینکه سیاستگذاری های تلویزیون در ساخت سریال ها تغییر کند، اضافه کرد: در حوزه محتوا و سوژه باید با یک بازنگری سیاستگذاری داشته باشیم زیرا مردم به دیدن سریال خوب نیاز دارند و از طریق سریال های خوب است که آشتی با تلویزیون رخ می دهد. همه نویسندگان حرفه ای مثل مهراب و پیمان قاسم خانی و امیرمهدی ژوله ناخواسته کنار گذاشته شده اند و جایگزینی برای آنها نیست. از زمانی که دو برنامه مثل «خندوانه» و «دورهمی» مخاطبان بسیاری پیدا کرد انگار مدیران و مسئولان یادشان رفته است که مردم به سریال هم نیاز دارند.
این نویسنده در پایان با اشاره به اینکه چرا سریال های تلویزیون نمی توانند مخاطبان را جذب کنند، اظهار کرد: هنوز مردم بیشتر سریال های ترکیه ای را می بینند و کسی سریال های خود ما را نگاه نمی کند و دلایل بسیاری برای این مساله وجود دارد. به طور مثال هنوز درهای تلویزیون بسته است، ما نویسندگان نمی توانیم سراغ بسیاری از موضوعات برویم و سیاست های پشت پرده باید تغییر کند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اعتراض عضو کمیته علمی کرونا و پاسخ «خندوانه»؛ با مجوز کدام نهاد ماسکها را برداشتید؟/ مجوز شورای سلامت صداوسیما را داشتیم
- فصل اول مسابقه «دورهمی» ۱۷ مرداد به پایان میرسد
- معاون سیما: تغییر برخی از مدیران شبکهها اجتنابناپذیر است
- زمان پخش خندوانه مشخص شد/ دورهمی برنامه سال تحویل ۱۴۰۰
- جدایی، سرانجام مهران مدیری و برنامه «دورهمی»
- نقطه ضعف سریالهای ماه رمضان از نگاه نویسنده «دورهمی»
- پخش سریال «بزنگاه» و منتخب «دورهمی» از شبکه نسیم در ماه رمضان
- گلایه بازیگر پیشکسوت از پخش برنامههای «دورهمی» و «خندوانه» در تلویزیون
- افزایش ۴۰ درصدی فروش فیلم «ژن خوک» با یک اشاره کوچک در «خندوانه»
- «خندوانه» پربینندهترین برنامه زمستانی تلویزیون شد
- روایت سینا مهراد از مشکلاتی که با نام پدرش داشت
- مروری بر برنامههای شاخص نوروز ۹۸ تلویزیون/ مدیری با «دورهمی» بازگشت، «خندوانه» در پایان راه
- مخالفت مدیران صدا و سیما با حضور ظریف در خندوانه!
- مهمانان آخر هفته «خندوانه» چه کسانی هستند؟
- جزئیات تازه از حضور مهران غفوریان در برنامه «خندوانه»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





