سی وپنجمین جشنواره فیلم فجر امسال در دو فیلم میزبان خوانندگان پاپ عرصه موسیقی است که این بار در مقام بازیگر به کاخ جشنواره میآیند.
به گزارش سینماسینما، درچند سال اخیر بنا به موضوعیت فیلمنامه یا محبوبیت زندگی هنرمندان موسیقی، یا علاقهمندی خود خواننده به بازیگری، پای بسیاری از خوانندگان موسیقی پاپ به سینما باز شده است و این روزها در هر دو سنگر مشغول فعالیت هستند.
در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر رضا یزدانی و مازیار فلاحی این بار نه در مقام خواننده، بلکه در مقام بازیگر به جشنواره فیلم فجر میآیند.
رضا یزدانی که پیش از این نیز چندین بار تجربه حضور در فیلمهای سینمایی را داشته است و به گفته خودش پیش از این که بخواهد در عرصه موسیقی تبدیل به چهرهای شناخته شده شود، در عرصه تئاتر مشغول بازیگری بوده است و در فیلمهای کوتاه و بلند سینمایی به ایفای نقش پرداخته است، با ” سوفی و دیوانه” به کارگردانی مهدی کرم پور در جشنواره حضور دارد. یزدانی که این روزها فیلم ” تیک اف” را نیز آماده اکران دارد، پیش از این در فیلم”طهران تهران” در نقش اصلی به هنرنمایی پرداخته است.
در “سوفی و دیوانه” علاوه بر یزدانی، امیرجعفری، آفرید غفاریان، محمدرضا شریفی نیا، سیامک صفری، الهه حصاری و سعید امیر سلیمانی نیز به ایفای نقش میپردازند.
“سوفی و دیوانه” درامی عاشقانه و متفاوت است که فیلمنامه آن توسط مهدی سجاده چی و مهدی کرم پور پس از چندین بار بازنویسی به نگارش در آمده و پس از عاشقانه “پل چوبی” پنجمین فیلم کرم پور در مقام کارگردان است. این فیلم ۱۸ بهمن ماه در پردیس ملت و ۱۳ بهمن ماه در برج میلاد اکران میشود و در بخش سودای سیمرغ با فیلمهای دیگر به رقابت میپردازد.
سوی دیگر این ماجرا مازیار فلاحی است که امسال با فیلم”یادم تو را فراموش ” به کارگردانی علی عطشانی برای اولین بار به جشنواره فیلم فجر میآید.
مازیار فلاحی نیز پیش از این در سریال “قلب یخی” و “دختران” در نقش خود حضور یافته بود، این بار در “یادم تو را فراموش” باز هم نقش یک خواننده را ایفا کرده است.
“یادم تو را فراموش” به گفته کارگردان آن یکی از عاشقانهترین فیلمنامههای سینمای ایران در این سالها است، براساس پرونده شهلا جاهد که در سال ۱۳۸۹ به جرم قتل همسر ناصر محمدخانی فوتبالیست اعدام شد، ساخته شده است.
رضا یزدانی و مازیار فلاحی
در این فیلم بازیگرانی چون حسین یاری، آزاده مهدیزاده، میترا حجار، ماه چهره خلیلی، خشایار راد و بیتا عطشانی حضور دارند. میترا حجار در نقش شهلا جاهد و حسین یاری در نقش ناصر محمدخانی در “یادم تو را فراموش” بازی کرده اند. در خلاصه داستان فیلم آمده است: دامون مربی بر کنار شده یکی از باشگاههای پرطرفدار با دختری که سالها پیش با او ارتباط داشته روبرو می شود.
“یادم تو را فراموش” سه شنبه ۱۹ بهمن در برج میلاد و شنبه ۱۶ بهمن در پردیس ملت در بخش چشم انداز سینمای ایران به نمایش در میآید.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ادامه یک اتفاق تاریخی؛ ۹ خواننده دیگر در میدان آزادی کنسرت برگزار میکنند
- «بهشت تبهکاران» به جشنواره فجر میرسد؟
- فضای غریب، شخصیتهای ناآشنا/ نگاهی به فیلم «خائنکشی»
- کلیپی که رضا یزدانی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد
- «آمادئوس» با صدای رضا یزدانی منتشر شد + تیزر
- ساخت دومین قسمت از مستند «من ناصر حجازی هستم»
- پایان فیلمبرداری «خائن کشی» با ضبط سکانسهای مربوط به مصدق
- «کوچه ژاپنیها» به نیمه رسید
- رضا یزدانی برای «آخرین داستان» خواند + ویدئو
- اکران خصوصی فیلم آخرین داستان / گزارش تصویری
- رونمایی از گالری عکس صداپیشگان «آخرین داستان» در «پردیس سینمایی باغ کتاب»
- اکران خصوصی مسخره باز / گزارش تصویری
- اکران خصوصی کروکودیل / گزارش تصویری
- کارگردان نمایش «عاشقانههای خیابان»: حرف نزدن درباره یک آسیب اجتماعی، راهحلی برای مساله نیست
- رضا یزدانی بازیگر نمایش «عاشقانههای خیابان» شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





