احسان بیگلری کارگردان فیلم سینمایی «برادرم خسرو» که در چهار رشته و یک بخش در جشن انجمن منتقدان نامزده شده است درباره اهمیت این رقابت توضیح داد.
به گزارش سینماسینما، احسان بیگلری کارگردان فیلم سینمایی «برادرم خسرو» با اشاره نامزد شدن این فیلم در چهار رشته در دهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران گفت: خوشبختانه خردجمعی در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در اولویت اول قرار دارد و از اینکه فیلم سینمایی «برادرم خسرو» توسط این قشر متخصص از جامعه سینمایی به خوبی دیده شده است و مورد توجه آنها قرار گرفته است، خوشحال هستم.
این کارگردان جوان اعلام کرد: این اثر سینمایی در رشته های بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر مرد، بهترین نقش مکمل مرد و بخش خلاقیت و استعداد درخشان جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران دیده شده و همین مساله قابل توجه است.
وی با اشاره به اینکه فیلماولیها کمتر در جشنواره فیلم فجر دیده می شوند، توضیح داد: فکر می کنم باید همه فیلم های سینمایی در جشنواره فیلم فجر در یک رده مورد ارزیابی قرار گیرند، زیرا تقسیم بندی فعلی باعث میشود زحمت عوامل پشت دوربین فیلماولیها در جشنواره فجر دیده نشود و تنها فیلم در بخش کارگردانی و بهترین فیلم داوری شود. متاسفانه سال گذشته حتی بخش فیلمنامه هم از «نگاه نو» جشنواره فیلم فجر حذف شد و این در حالی است که فیلمنامه از اهمیت بسیار زیادی در یک فیلم برخوردار است. امیدوارم از امسال آثار کارگردانان فیلم اولی در همه رشته ها داوری شود.
بیگلری با تاکید بر اینکه شهاب حسینی در این فیلم بازی بسیار متفاوتی ارائه کرده است، بیان کرد: وی در «برادرم خسرو» نقش یک بیمار دوقطبی را به خوبی بازی کرده و این نقش را به سمت کلیشه موجود در سینمای ایران نبرده است. بی شک اگر در جشنواره فیلم فجر به فیلم های اول بیشتر توجه می شد، بازی متفاوت این بازیگر هم دیده می شد.
این کارگردان با اشاره به اینکه ناصر هاشمی و هنگامه قاضیانی نیز در این فیلم به خوبی بازی کردند اما بازی آنها در جشنواره فیلم فجر دیده نشد، توضیح داد: خوشبختانه فیلم های اول طی سال های گذشته در جشنواره فیلم فجر به خوبی درخشیده و توانسته اند نظر بسیاری از سینماگران را به خود جلب کنند، به همین دلیل باید توجه ویژه ای به این فیلم ها در جشنواره فیلم فجر صورت گیرد.
بیگلری در پایان گفت: با توجه به اینکه «برادرم خسرو» به زودی در سینماهای کشور اکران می شود، امیدوارم سال آینده در جشن خانه سینما و جشن حافظ داوری و تلاش عوامل این فیلم به خوبی دیده شود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- از «رها» تا «پُتک»؛ همکاری جدید شهاب حسینی و حسام فرهمند
- اکران «مست عشق» در ۱۰ کشور اروپایی
- با حضور شهاب حسینی؛ پیش تولید «دومان» به پایان رسید
- صدور پروانه نمایش برای فیلمهای شهاب حسینی و حسین میرزامحمدی
- «اسپات لایت» با «آبان» میآید
- انصراف شهاب حسینی از انتخابات خانه تئاتر/ هیات مدیره جدید انتخاب شد
- درباره «رها»/ تاراج
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر؛ میلی بودن جشنواره به یقین همگان رسیده است
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- بیست و سومین جشن حافظ برگزیدگانش را شناخت/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری مرتضی عقیلی
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- جایزه جشنواره اسپانیایی به «آخرین حرکتِ» شهاب حسینی
- توضیح شهاب حسینی درباره صحبتهایش در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران
- شهاب حسینی به فیلم هالیوودی علی عطشانی پیوست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





