
مستند بلند «ایرانزاد» به کارگردانی مجیدعزیزی و تهیهکنندگی مهدی مطهر، این روزها یزدیها رو جلوی دوربین برده است.
به گزارش سینماسینما وبه نقل از مدیر رسانهای پروژه، ایرانزاد در هفتمین سفر استانی خود مهمان ماجراها و روایتهای دلنشین یزدیها بود. ایرانزاد این بار پای صحبت معلمی نشست که با بیانِ داستانهای شفاهیِ گذشته، خاطرات شیرینی را در ذهن شاگردانش به جا گذاشته بود. همچنین درد دل مادری را شنید که بزرگترین نگرانیاش دور ماندن از فرزندانش و ترس از تنهایی بود. از داغ مادری شنید که در حادثهای نزدیک ترین عزیزانش را از دست داده بود. میزبان دنیای جوانی شد که با وجود شکستها و سختیهای زیاد، از تلاشها و امیدش برای رسیدن به آرزوهایش گفت. روایت زندگی زرتشتیان در یزد را از زبان یک موبد زرتشتی شنید و با زبان اشاره راه به دنیای ناشنوایان برد و خاطرات یک جوان ناشنوا را مرور کرد.
این مستند سینمایی که از اوایل ۹۹ در استان چهارمحال و بختیاری کلید خورده، تاکنون در استانهای مازندران، گیلان، تهران، قزوین و همدان فیلمبرداری شده و قرار است تا سال آینده در مناطق مختلف کشور ادامه پیدا کند. ایرانزاد، پس از اتمام مراحل فنی در سینماهای کشور و جشنوارههای داخلی و خارجی نمایش داده خواهد شد.
روند فیلمبرداری مستند سینمایی ایرانزاد در شهرها و روستاهای مختلف ایران به دلیل شرایط بحرانی شیوع کرونا، کندتر از آنچه در تصمیم اولیه تیم تولید بوده، پیش میرود.
به گفته مجید عزیزی، کارگردان این مستند، «ایرانزاد» برخلاف آنچه در وهله اول تصور میشود، درباره اقلیم ایران یا تاریخ آن نیست، بلکه به تجربههای زیسته ایرانیان معاصر میپردازد.
مجید عزیزی، در کارنامه خود، تجربه تولید رسانهای در بیش از ۲۵ کشور جهان را دارد و تاکنون موفق به دریافت جوایز متعددی از جشنوارههای معتبر داخلی و خارجی شده است. از مهمترین آثار او میتوان به «تاریخ صدور» و «بدون مرز» اشاره کرد.
دیگر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از:
مشاور پروژه: حامد شکیبانیا، مدیر تولید: محمدهادی حیدری ، دستیار کارگردان: فاطمه سادات ابوترابی، سرپرست گروه تحقیق: ایمان معصومی، پژوهشگر: علیرضا زارعی، مدیر فیلمبرداری: میثم بابایی، تدوینگر: محمدحسین حیدری، مدیرصدابرداری: احمد افشار، مدیر برندینگ: علی قرائتی، طراح گرافیک: سیدعلی میرفتاح، مدیر رسانهای: فرنوش آباء


لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک





