ساخت انیمیشن «داش آکل» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به مراحل پایانی رسید. به گفته هاجر مهرانی کارگردان این انیمیشن، «داش آکل» ساختاری سینمایی دارد؛ اما از آنجایی که در مدت زمان کوتاهی روایت میشود، تاکید بر استفاده از زبان نماد است. برای مثال به جای نمایش توده مردم، چشمهای زیادی به تصویر درآمده است. همچنین مهرانی در این انیمیشن به دنبال فاش کردن رازی از داستان «داش آکل» است که البته تا زمان نمایش آن مسکوت خواهد ماند!
هاجر مهرانی فارغالتحصیل رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد انیمیشن از دانشکده سینما- تئاتر دانشگاه هنر است. او علاوه بر «داش آکل» انیمیشنهای «نمکی» و «روز نو» را نیز در کارنامه فیلمسازی خود دارد.
عوامل فیلم انیمیشن «داش آکل» که بیش از نیمی از انیمیتهای آن به پایان رسیده، عبارتند از: فیلمنامه: هاجر مهرانی و مریم چالش/ موسیقی: مریم چالش/ انیمیت: سیامک تکلو، زهرا آیتالهی/ بکگراند: مرتضی نائیجی/ تهیهکننده و کارگردان: هاجر مهرانی/ تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پنجرهای تازه رو به دنیای آقای کارگردان/ مروری بر نمایشگاه عکس «غزل غزلهای کیمیایی»
- حالا ما به همه گفتیم زدیم شمام بگید زده خوبیت نداره/ درباره بهمن مفید
- کارگردان فیلم داش آکل :تلویزیون گفت که چون اسم فیلم طاغوتی است، تنها ۶۵ تیزربه شما میدهیم
- واکنش توییتری طنز نویس روزنامه قانون به ساخت فیلم داش آکل
- «داش آکل» به پرده سینماها آمد/ «هزارپا» همچنان پیشتاز است
- فیلم/ نخستین تیزر «داش آکل» منتشر شد
- اهدای جایزه جشنوارهای در لندن به «داش آکل»
- صدور مجوز نمایش برای سه فیلم
- برپایی نمایشگاهی از سردرهای سینما
- فلسفه استفاده از قمه و تیغه چاقو در آثار کیمیایی/ افراشتگی و… تجهیز ناگزیر
- روایت کیمیایی از زندگی خصوصی و هنریاش/ شریف زندگی کردن تاوان سنگینی دارد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی






قبول نیست؛ باید بدن کیمیایی بسازش!
منتظر دیدنش هستم